KOMPLEXNÍ VĚTNÝ ROZBOR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Advertisements

Test – 6. třída SLOVO A JEHO ČÁSTI. Test – 6. třída SLOVO A JEHO ČÁSTI.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_738_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Český jazyk 4.ročník Skloňování podstatných jmen rodu středního a ženského (interaktivní tabule)
Podstatná jména (rod, číslo, pád, vzor)
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
DRUHY PŘÍDAVNÝCH JMEN Mgr. Michal Oblouk.
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
VY_32_INOVACE_20_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_ČJ - SLOVNÍ DRUHY
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Hrátky s češtinou.
Jazykový rozbor všestranný
Opakujeme na pololetní prověrku
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_740_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Gramatika Podstatná jména II
Hrátky s češtinou.
Co nejrychleji a nejpřesněji odpovídej na dané otázky.
Podstatná jména Český jazyk VY_32_INOVACE_ sada, ČJ
Podstatná jména.
Podstatná jména rodu mužského
Co nejrychleji a nejpřesněji odpovídej na dané otázky.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_739_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_737_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Co nejrychleji a nejpřesněji odpovídej na dané otázky.
Mgr. Michal Oblouk OHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY.
Co nejrychleji a nejpřesněji odpovídej na dané otázky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Přídavná jména - opakování (adjectives – revision)
BUĎTE POZORNÍ, AŤ SI TOHO ZAPAMATUJETE CO NEJVÍC..
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_13_ČJ_Podstatná jména_kost Téma Číslo projektu Anotace ČJ 4 – Podstatná jména - skloňování.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Riskuj Riskuj! soutěž – slovní druhy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického portálu.
Čtvrtletní prověrka – IX.B Termín: středa
Rozbor věty jednoduché Mgr. Jablečníková J. – ZŠ Horní Slavkov číslo šablony III/2 VY_32_INOVACE_84_ROZBOR VĚTY JEDNODUCHÉ.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Podstatná jména Bc. K. Matějková.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 7 - slovesa Mluvnice pro 2. ročník
3.Prezentace 9.tř..
DRUHY ZÁJMEN Mgr. Michal Oblouk.
Jazykový rozbor II. 2. Jazykový rozbor II. 2 Ve třicátých letech vyjíždělo z plzeňských strojíren ročně na export velké množství tanků. PUM PUÚč zS.
Český jazyk – Skloňování podstatných jmen
HRAD.
Podstatná jména Opakování
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_STREDNIHO
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Název školy:ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
Název školy:ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_9.ročník
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
VY_32_INOVACE_38_CJ_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
VY_32_INOVACE_42_Slovni_druhy_jinak
Transkript prezentace:

KOMPLEXNÍ VĚTNÝ ROZBOR Český jazyk – 7. ročník

1 1 7 1 1 5 7 2 1 7 1 Skupina gladiátorů pod vedením Spartaka uprchla z gladiátorské školy ve městě Kapua. Dočasný úkryt našli vzbouřenci na vrcholu sopky Vesuv u Neapole. Tam se k nim sbíhali otroci z celého okolí. 1 2 1 5 1 7 1 1 1 7 1 6 3 7 3 5 1 7 2 1 1. Urči všechny slovní druhy v textu. 2. Vypiš z textu základní skladebné dvojce. 3. Vypiš přídavná jména a urči u nich pád, číslo, rod, druh a vzor 2. skupina = uprchla vzbouřenci = našli otroci = se sbíhali 3. gladiátorské – 2.p., č.j., rod ž., druh tvrdé, vzor mladý dočasný – 4.p., č.j., rod m., druh tvrdé, vzor mladý celého – 2.p., č.j., rod m., druh tvrdý, vzor mladý

se k nim sbíhali otroci z celého okolí. Skupina gladiátorů pod vedením Spartaka uprchla z gladiátorské školy ve městě Kapua. Dočasný úkryt našli vzbouřenci na vrcholu sopky Vesuv u Neapole. Tam se k nim sbíhali otroci z celého okolí. 4. Urči větné členy třetí věty textu – vytvoř graf věty. Př Po se sbíhali otroci Pk Pu místa z okolí tam Pu místa Pk k nim celého 5. Ke každému vzoru napiš jedno podstatné jméno z textu. pán muž hrad žena stavení gladiátor vzbouřenec vrchol skupina vedení Spartkus úkryt sopka okolí otrok škola

6. Podstatné jméno vzbouřenec napiš v 5. pádu čísla jednotného. 7. Urči druh zájmena nim, napiš toto zájmeno v 1. pádu. nim – zájmeno osobní, 1. pád - oni 8. U slovesa uprchla urči osobu, číslo způsob, čas a rod. 3. osoba, číslo jednotné, způsob oznamovací, čas minulý, rod činný 9. Vypiš všechny předložky a urči s kterým pádem se pojí. pod – 7. pád, z – 2. pád, ve – 6. pád, na – 6. pád, u – 2. pád, k – 3. pád, z – 2. pád 10. Napiš vlastní větu, kde se předložka pod bude pojit s jiným pádem. Pes si zalezl po stůl. ( 4. pád)

vz – předpona, bouř – kořen, enc – přípona, i - koncovka 11. Naznač stavbu slova vzbouřenci (předpona, kořen, přípona, koncovka). vz – předpona, bouř – kořen, enc – přípona, i - koncovka 12. Odůvodni předponu s- ve slově sbíhali. Směr dohromady. 13. Ke slovu sbíhali uveď slovo příbuzné ve kterém dochází ke změně kmenové samohlásky. Sběh, běžec, běh, běžky …… Úkoly pro ty, kteří práci dokončili: Co nejblíže urči, kde se nachází Vesuv. Kdy došlo k povstání otroků pod vedením Spartaka? Kdo to byli gladiátoři?