Prvky matematických výrazů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Školení MS Word 2007 pro začátečníky RNDr. Milan Zmátlo MěÚ Třebíč, říjen 2011 Vzdělávání v eGON centru Třebíč Tento.
Advertisements

Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 – úvod do programu Co se všechno naučíme???
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření prosinec2012 Ročník 6. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační a komunikační technologie Informatika.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, MATEŘSKÁ ŠKOLA, ŠKOLNÍ JÍDELNA A ŠKOLNÍ DRUŽINA BOUZOV, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s grafickým programem GIMP Co se všechno naučíme??? Tvorba.
Tabulkový procesor Základní popis pracovního prostředí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
ZAL – 5. cvičení Martin Tomášek Pole - opakování Základní datový typ. V poli držíme více elementů (jednoho typu) S elementy v poli můžeme manipulovat.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
HTML (I) (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Věra Oupická
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pojem zlomek a jeho zápis.
Číslo v digitálním archivu školy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Excel – tabulkový procesor
Iniciála Autor: Mgr. Jiří Maršík
Sazba matematického textu
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Tabulkový procesor Základní popis pracovního prostředí
Grafika Prostředí picture
Název: Word pokračování DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_04
Tvorba tabulek ve Wordu II.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Zlomky Složené zlomky..
Název: Práce s tabulátory Autor: Hokr Jan
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Násobení lomených výrazů
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
* Složené zlomky Matematika – 7. ročník *
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-18
Vytváření grafů, úpravy
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Informační a komunikační technologie
Zlomky a desetinná čísla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Zoner Callisto.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Tvorba webových stránek - úvod
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Matematika + opakování a upevňování učiva
Informatika – Základní operace s buňkami
Lomené výrazy (9) Složené lomené výrazy
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Pojem zlomek a jeho zápis.
Transkript prezentace:

Prvky matematických výrazů Indexy a exponenty Zlomky Odmocniny Desetinná čárka Diferenciál Velké oddělovače Vkládání objektů nad sebe Vodorovná svorka

Indexy a exponenty Indexy se tvoří znakem podtržení (_) Exponenty znakem stříška (^) x^{2} Je možné vytvářet více úrovní Písmo se automaticky zmenšuje: Pro první úroveň o stupeň Pro druhou o dva stupně V dalších úrovních se již nezmenšuje

Zlomky Se šikmou zlomkovou čarou sázíme jako drobnost v matematickém prostředí $n/2$ Vodorovná zlomková čára má příkaz \frac se~dvěma parametry: čitatele a jmenovatele Zapiš podle vzoru: \[x=\frac{y+z/2}{y^2+1}\] \[\frac{x+1}{1+\frac{y}{z+1}} . \]

Odmocniny Pro vysázení značky odmocniny slouží příkaz \sqrt povinným parametrem je argument odmocniny volitelným parametrem kolikátá odmocnina Zapiš podle vzoru: $$c=\sqrt{a^2+b^2}$$ $$Y=\sqrt[6]{-1}$$

Desetinná čárka V česky psaných textech potřebujeme desetinnou čárku Čárka má význam oddělovače v seznamech V matematickém režimu ji musíme umístit do~samostatné skupiny Příklad: 3,1415 zapíšeme $3{,}1415$

Diferenciál Úplný, (totální) – značí se malým písmenem d Částečný (parciální) – značí se ∂, zapíšeme \partial V sazbě vkládáme před diferenciál dvoubodovou mezeru (1/4em) V případě totálního diferenciálu použijeme stojatý řez

Velké oddělovače Oddělovače mohou měnit svoji velikost podle velikosti výrazu, který ohraničují Pro levou stranu použijeme \left Pro pravou stranu \right Pokud chceme párový oddělovač pouze na jedné straně použijeme místo zápisu oddělovače pouze tečku.

Vkládání objektů nad sebe Linka nad objektem \underline s jedním povinným parametrem V textovém režimu \underline{Hodnota} je V matematickém $\underline{3x} Hodnota je 3x Linka nad objektem \overline pouze v~matematickém prostředí Vysázej: $$\overline{\overline{x}^2+1}$$

Vodorovná svorka Příkaz \overbrace vytvoří svorku horní Příkaz \underbrace vytvoří spodní Příklad k vysázení: $$\underbrace{a+\overbrace{b+y}^{24}+z}_{26}$$