AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_06

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STŘEDNÍ EVROPA V PRAVĚKU
Advertisements

PRAVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Smíšené a listnaté lesy
Mladší doba kamenná Doba bronzová Doba železná
Příroda ovlivňuje člověka
PRAVĚK.
Přírodověda – Podnebné pásy ( Mírný pás )
STŘEDNÍ EVROPA V PRAVĚKU
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Po stopách ohrožených zvířat
6. ročník Pravěk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Společenské a hospodářské prostředí
Život člověka v době kamenné
Člověk rozumný (Homo sapiens)
LESY MÍRNÉHO PÁSU Lesy, louky, pole.
Ekosystémy.
VY_32_INOVACE_1D.6.06 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Střední doba kamenná - mezolit
II. Pravěk 5. Mezolit.
Dějepis Doba kamenná 1.
6. ročník Pravěk.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Homo sapiens (člověk rozumný), Homo sapiens sapiens (člověk dnešního.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU OPVK – III/2 – A3 – 7/22 – Rak Petr Předmět Zeměpis, 8.ročník ZŠP. Vytvořeno 2011/2012.
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV:Pravěk TÉMATICKÝ CELEK:Nejstarší civilizace,
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_07 TÉMA:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_12 TÉMA:
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Hrachovská NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+ PŘÍ_10.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_15
MÍRNÝ PÁS PŘÍRODOVĚDA 5.TŘ. Mgr. Renata Šimková.
Zemědělci v době kamenné
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Dějepis 6. ročníku Člověk rozumný.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PRAVĚK).
STARŠÍ DOBA KAMENNÁ – př.n.l..
Pravěk uč. 21.
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVA
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Živočichové v lese.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Pravěk 6.ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
AUTOR: Mgr. Jitka Plaširybová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘI_28
AUTOR: Mgr. Jitka Plaširybová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘI_31
Pravěk v českých zemích Mgr. Iveta Vališková
O nejstarších dějinách Čech
VY_32_INOVACE_20_Z_TUNDRA
Člověk a životní prostředí ve vzájemném působení, kterou používá a které se sám přizpůsobuje Životní prostředí ta část světa, s níž je člověk ve.
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_11
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
(Homo sapiens) 200 tisíc let před n. l tisíc let př. n. l.
Doba kamenná.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_15_Podnebné pásy
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Úvod do období pravěku Vývoj člověka.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
České země v době kamenné
Autor: Mgr. Eva Procházková
Lovci mamutů. Lovci mamutů Obsah Období lovců mamutů – doba kamenná Archeologická naleziště v ČR Zdroje.
Přírodověda Podnebné pásy ( Mírný pás )
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_06 TÉMA: D – 6.B – Střední doba kamenná ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1616

anotace Tento materiál je určen k výkladu dějepisného učiva 6.ročníku. Přehledně a názorně seznamuje žáky s hlavními znaky střední doby kamenné (mezolitu), pomáhá vysvětlovat hlavní změny prostředí a ve vývoji lidského rodu. Součástí prezentace je závěrečné shrnutí, které lze využít jako zápisu celého učiva. Využití materiálu při výuce bylo velmi jednoduché, výklad učiva byl pro žáky přehlednější a zajímavější. Pozitivně reagovali na tento způsob výkladu.

MEZOLIT STŘEDNÍ DOBA KAMENNÁ OBDOBÍ PŘED 8000 – 5500 př.n.l.

MEZOLIT období je jen pouhé pokračování předchozího vývoje nastává oteplení vlhkost a teplota vzduchu stoupá vliv na člověka vliv na výskyt zvířat a rostlin

Osídlení celé zeměkoule změna podnebí oteplení ústup ledovce zvýšení hladiny světových moří

Vývoj člověka DOCHÁZÍ K ODLIŠENÍ LIDSKÝCH RAS vliv přírodních podmínek na vývoj, výskyt člověka nálezy i v Americe a Austrálii americký antropolog Aleš Hrdlička prokázal, že člověk přišel z Asie do Ameriky přes Beringovu úžinu přizpůsobuje se novým místním podmínkám DOCHÁZÍ K ODLIŠENÍ LIDSKÝCH RAS

Přírodní podmínky Dochází k zalesnění země (bříza, borovice, dub) Velká stádní zvěř vyhynula, přesunula se na sever. Přírodní podmínky

Závěrečná fáze přisvojovacího hospodářství Sběr Drcení zrn divokých obilovin Lov drobnější zvěře Lovecké revíry Rybolov Ochočování zvěře – DOMESTIKACE Zdokonalení výroby nástrojů Mikrolity Složené (kombinované) nástroje Umí postavit lodě, vytvořit rybářské sítě Sáně a lyže

Střední doba kamenná – mezolit (8 000 – 5 500 př.n.l)   1. Přírodní podmínky - skončila doba ledová, oteplilo se, ovlivnilo to celý přírodní systém - člověk osídlil celou zeměkouli (i Ameriku a Austrálii) - začíná se odlišovat (barva kůže) - naše země porostla lesy (bříza, borovice, dub) - velká stádní zvířata vyhynula (mamut) 2. Způsob života - příbuzní lidé už žijí v RODECH (např. rod Sokolů, Medvědů,…) - loví menší zvířata (jelen, srnec, divoké prase) - mají lovecké revíry- menší území, o které spolu bojovaly jednotlivé rody - zdokonalují se kamenné nástroje - pro lov využívají hroty zasazené do dřeva, paroží - pro rybolov využívají čluny, sítě - lovci ochočili první zvíře – DOMESTIKOVALI PSA (10 000 př.n.l)

citace Ilustrace www.office.microsoft.com