ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DESETINNÁ ČÍSLA.
Advertisements

1) Řešte rovnici a proveďte zkoušku: 3
ZLOMKY Kateřina Švajdová Miroslava Možná U1ST, 4. ročník.
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
Pojem zlomek a jeho zápis.
1.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Zlomky Porovnávání zlomků..
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZLOMKY 7. ROČNÍK ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Znalostio zlomcích.
ICT M 5.R. Zlomky Anotace: Prezentace obsahuje práci s pomůckou k pochopení učiva o zlomcích. Prezentace je prezentována interaktivně na tabuli.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Zlomky Matematika VY_32_INOVACE_100 – 5.sada, M Anotace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_479_Desetinná čísla AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
7..
Desetinná čísla - úvod.
ZLOMKY - ÚVOD.
OBVOD TROJÚHELNÍKU.
2.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ABSOLUTNÍ HODNOTAmotivace Co znamenají zápisy: AB úsečka AB  AB  délka (velikost) délka (velikost) úsečky AB vzdálenost bodu A od bodu B Absolutní hodnotu.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
21.1 Útvary souměrné podle osy
Pozor, čárka I..
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
ZNÁZORŇOVÁNÍ ZLOMKŮ NA ČÍSELNÉ OSE.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z.
Zlomky Porovnávání zlomků..
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Poznávej zlomky.
ANOTACE Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, je určen k procvičování učiva. Materiál obsahuje prezentaci s učivem o zlomcích. Doplněno řešením. Žáci.
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
Rovnost, rozšiřování a krácení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Mgr. Radka Pospíchalová
ZLOMKY Pojem zlomků.
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
TÉMA: Osová souměrnost
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Násobení zlomků.
DESETINNÁ ČÍSLA.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B
SLOŽENÝ ZLOMEK.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ TVARY Zopakuj si:
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
Pojem zlomek a jeho zápis.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Pojem zlomek a jeho zápis.
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
Pojem zlomek a jeho zápis.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Už to umím ! ZÁKLADNÍ TVARY Zopakuj si:
Transkript prezentace:

ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU

? Přeložte čtverec na dvě stejné části. Proveď prakticky: z papíru vystřihni čtverec a přehýbej.

Máš správné řešení?

? Přeložte obdélník na dvě stejné části. Proveď prakticky: z papíru vystřihni obdélník a přehýbej.

Máš správné řešení?

? Přeložte kruh na dvě stejné části. Proveď prakticky: z papíru vystřihni kruh a přehýbej.

Máš správné řešení?

V každém obrázku vybarvěte jednu část. Máš správné řešení?

Na kolik stejných částí jsme útvary dělili? Kolik jsme jich vybarvili ? Jak zapíšeme, že jsme vybarvili 1 část za dvou? Pomocí zlomku !!!

1 _ 2 ČITATEL ZLOMKOVÁ ČÁRA JMENOVATEL JMENOVATEL : udává, na kolik stejných částí jsme celek rozdělili. ČITATEL: udává, s kolika částmi z celku počítáme ZLOMKY ČTEME: jedna polovina, třetina, čtvrtina, desetina, dvacetina, třiadvacetina, osmapadesátina, setina

Rozdělte dané útvary na 4 stejné části. 1 3 4 4 1 3 4 4 1 3 4 4 1 3 4 4 1 3 4 4 Vždy jednu část vybarvěte a zapište, jaká část je vybarvena a jaká část vybarvena není.

V nakreslených obrázcích vybarvěte vždy tolik částí, kolik je zapsáno. 4 7 2 3 5 9 9 10 5 5 6 8 15

Zapiš pomocí zlomků, kolik části je vybarveno a kolik jich vybarveno není. 5 3 8 8 6 4 10 10 4 6 10 10 4 5 9 9 Máš správné řešení?

Znázornění zlomku na číselné ose 1 2 1 2 1 2 4 8 2 4 8 16 Všechny zlomky mají obraz v jediném bodě.

K daným bodům na číselné ose zapište zlomky. 1 6 8 4 8 2 8 3 10 6 10 8 10 1 1 10 1 2 8 10 2 12 10 3 2 18 10 1 2 5 10 10 15 10

Na číselné ose vyznač následující zlomky. 1 2 3 4 2 5 4 3 2 8 4 2 1 Rada na závěr: osu rýsujeme v takové velikosti, aby nám nečinilo problémy ji rozdělit na požadovaný počet dílů. Vždy tedy násobky jmenovatele.