Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Advertisements

Archimédes byl řecký matematik, fyzik, inženýr, vynálezce a astronom. Je považován za jednoho z nejvýznamnějších vědců klasického starověku.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Archimédův zákon.
Příprava laboratorní práce č.3
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _643 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Název materiálu: ARCHIMÉDŮV ZÁKON – výklad učiva.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _648 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
ARCHIMÉDŮV ZÁKON Autor: RNDr. Kateřina Kopečná
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Hustota LC.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování objemu různých těles Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo.
Zákon zachování energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování hustoty látek Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Hustota-výpočet hustoty
Interaktivní procvičování hustoty
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Zvuk a hudba.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Archimédův zákon VY_32_INOVACE_28_Archimeduv_zakon,_vztlakova_sila
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Fyzika hrou-opakování I.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
zpracovaný v rámci projektu
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.52_Hydrostaticky_tlak Datum:
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7. Vl
Vlnění Vznik vlnění.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.08_Tlak_v_kapalinách Datum:
VY_32_INOVACE_
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
zpracovaný v rámci projektu
Elektrické pole.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Fyzika hrou-opakování I.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Archimédes a jeho objevy
Hmotnost a její jednotka
Jednotky času Kalendář
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Archimédův zákon.
Vlastnosti těles a látek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Anotace Materiál slouží k seznámení se základy o sluneční soustavě.
Archimédův zákon.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Třída 3.B Laboratorní práce č. 2.
Třída 3.A Laboratorní práce č. 2.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Kateřina Bambasová Vytvořeno dne: 6.6.2013 Název: VY_32_INOVACE_2A_F6_17_Laboratorní práce č.2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Téma: hustota Ročník: 6. ročník Klíčová slova: hustota

Anotace Materiál slouží k praktickému využití hustoty. Žáci si prakticky zopakují měření hmotnosti a výpočet hustoty.

Laboratorní práce č.2 Určení kovu předmětu

Archimédes „Král Hierón II. zhotovit novou zlatou korunu ve tvaru vavřínového věnce a požádal Archiméda, aby zjistil, je- li vyrobena z ryzího zlata, a zda do ní nepoctivý zlatník nepřidal méně ušlechtilé kovy. Archimédés musel vyřešit problém bez poškození koruny. Řešení ho prý napadlo při koupeli, když si všiml, že hladina stoupla, když se ponořil do vody. Uvědomil si, že ponoří-li korunu do nádoby naplněné vodou až po okraj, bude objem přeteklé vody rovný objemu koruny.Podle legendy vyskočil z koupele, zcela nahý probíhal syrakuskými ulicemi a volal „Heuréka“ (řecky: „εὕρηκα!“, což znamená „Nalezl jsem!“). Poté zjistil, že koruna byla vyrobena převážně ze zlata, ale bylo v ní přidáno i stříbro.“

Pomůcky Kovový předmět Odměrný válec Laboratorní váhy Sada závaží voda

Postup Vážením na laboratorních vahách určete hmotnost předmětu – m Do odměrného válce nalijte vodu a určete její objem – V1 Do odměrného válce vložte předmět a zapište objem ve válci – V2 Vypočtěte objem V = V2 – V1

Postup Ze vztahu vypočítej hustotu kovu V přiložené tabulce zjisti podle hodnoty hustoty druh kovu

Postup Své výsledky, výpočty, postup a závěr zpracuj do protokolu

Úkol: Určení hustoty kovu Datum: ___________________ Jména členů skupiny: ____________________________ ____________________________   Laboratorní práce č. 2 Úkol: Určení hustoty kovu Pomůcky: ……………………………………………………………………………………………..... …………………………………………………………………………………………………………… Teorie: Vztah pro výpočet hustoty: ρ = Jednotky hustoty: .......................................................................................... K určení hustoty musíme nejprve změřit: ………………………….. v jednotkách a dále …………… v jednotkách……………………………………. . Postup měření: Naměřené hodnoty: m = V1 = V2 = V = V2 – V1 = Výpočet: ρ = Závěr:

Zdroje www.office.microsoft.com AUTOR NEUVEDEN. wikipedia.cz [online]. [cit. 11.6.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Archim%C3%A9d %C3%A9s JÁCHIM, František; TESAŘ, Jiří. Fyzika pro 6. ročník základní školy. Praha: SPN, 2000, ISBN 80-7235-076-5.cz/fyzika/prima.html