AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_30 Anglický jazyk 2. stupeň TEMA: Anglický jazyk 2. stupeň ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011
ANOTACE Výukový materiál je určen žákům 7. ročníku základní školy. Materiál obsahuje animace. Pomocí nich je žák seznámen s použitím členů v anglickém jazyce. Animace také zpřístupní správné řešení. Autor: Mgr. Petr Punčochář Jazyk: anglický Očekávaný výstup: žák používá člen určitý a neurčitý Klíčová slova: anglický jazyk, člen určitý a neurčitý Druh učebního materiálu: prezentace – využití interaktivní tabule Klíčové kompetence: kompetence k učení, řešení problémů, komunikativní Na výukový materiál reagovali žáci podle očekávání
DEFINITIVE AND INDEFINITIVE ARTICLE ČLEN URČITÝ A NEURČITÝ V anglickém jazyce se před podstatná jména dávají členy. A / AN – člen neurčitý THE – člen určitý
INDEFINITIVE ARTICLE ČLEN NEURČITÝ A – používáme pokud v následujícím slově vyslovíme souhlásku AN – používáme pokud v následujícím slově vyslovíme samohlásku
INDEFINITIVE ARTICLE ČLEN NEURČITÝ používáme po vazbě There´s ... / Is there ...? používáme, když o něčem hovoříme poprvé There is a cinema on the corner. I watched a film yesterday.
DEFINITIVE ARTICLE ČLEN URČITÝ THE / ðә/ – používáme pokud v následujícím slově vyslovíme souhlásku THE / ði/ – používáme pokud v následujícím slově vyslovíme samohlásku I watched a film yesterday. The film was great. I went to the park in the afternoon.
DEFINITIVE ARTICLE ČLEN URČITÝ používáme, když o něčem hovoříme opakovaně ve spojení s tvary třetího stupně přídavných jmen a řadovými číslovkami pokud existuje jediná možnost svého druhu I buy a new car. The car is blue. Tom is the tallest boy in our class. He is the first. The Queen is very famous.