Číselné řady VY_32_INOVACE_ září 2013

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lukáš Rádek. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_108.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_250.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_115.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_110.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Racionální čísla.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
MATEMATICKÝ KVÍZ – ČÍSELNÉ OBORY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu
Optika – lom světla VY_32_INOVACE_ března 2014
Energie tuhého tělesa VY_32_INOVACE_ března 2013
Pohyby v homogenním tíhovém poli Země Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Test - skupina slov Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Soustava SI VY_32_INOVACE_ ledna 2013
Vodorovný vrh VY_32_INOVACE_ února 2013
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Tekutiny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Zákon zachování energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Zpracování výsledků měření Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Těžiště, stabilita tělesa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Kvantitativní myšlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Mechanika tuhého tělesa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Krátké slovní úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Účinnost přeměny energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
DYSKALKULIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
INERCIÁLNÍ A NEINERCIÁLNÍ VZTAŽNÁ SOUSTAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
NEROVNOMĚRNÝ POHYB, ZRYCHLENÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Skupina slov Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Permutace s opakováním
Souhrnný test kvantitativního myšlení
EXPRESE V UMĚNÍ 19. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_160215
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Pohyby v centrálním gravitačním poli
Podmíněné pravděpodobnosti
Rozdělení četností 13. prosince 2013 VY_42_INOVACE_190224
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vztahy mezi slovy 22. srpna 2013 VY_32_INOVACE_180115
D-PRVKY 10. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_130117
JACKSON POLLOCK – Jedna: číslo 31
Apollo a Marsyas Tizian
Šikmý vrh VY_32_INOVACE_ února 2013
Tabulky, grafy – test VY_32_INOVACE_ července 2013
Matematická rozcvička
MEDÚZOVCI 12. zaří 2013 VY_52_INOVACE_210205
ve tvorbě Ladislava Šalouna
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
SVALOVÁ SOUSTAVA ČLOVĚKA
Sousedé VY_32_INOVACE_ února 2014
Sčítání, odčítání, násobení, dělení – příklady k procvičení
ZÁTIŠÍ PODLE PAULA CÉZANNA
Občané z Calais Auguste Rodin
Guernica Pablo Picasso
OBĚHOVÁ SOUSTAVA VY_32_INOVACE_ října 2013
Transkript prezentace:

Číselné řady VY_32_INOVACE_180320 8. září 2013 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám.

Popis úloh Číselné řady jsou v testech OSP zahrnuty okrajově, ale v TSP jsou běžně v části numerické myšlení. Většinou jde o to přijít na logicku vazbu mezi známými hodnotami a vyvodit podle této vazby, jak bude řada pokračovat. K řešení jsou potřeba jednoduché matematické úpravy – sčítání, odčítání, násobení, umocňování. Jde-li o běžně zapsanou řadu (např. 1, 3, 6, 10, 15, ?) jde o to, najít tzv. diferenci mezi dvěma po sobě jdoucími čísly (v našem příkladu je to 2, 3, 4, 5, …) a zjistit, jak bude řada diferencí pokračovat. Řešení naší řady tedy je 15 + 6 = 21. Někdy nejde o diferenci, ale jde o kvocient = podíl dvou po sobě jdoucích čísel (např. 1, 2, 4, 8, 16, ?. Řada kvocientů je 2, 2, 2, 2, …. Naše číselná řada bude tedy pokračovat číslem 16 . 2 = 32. 2

1. Jaké číslo lze doplnit na místo otazníku? 2 4 -2 3

2. Jaké číslo lze doplnit na místo otazníku? 6 2 -22 74 22 4

3. Jaká čísla lze doplnit na místo otazníků? 31, 54 34, 62 34, 55 31, 60 20, 20 5

4. Jaká čísla lze doplnit na místo otazníků? 2, 3 9, 4 -1, 4 4, 1 -4, 1 6

5. Jaké číslo lze doplnit na místo otazníku? 6 4 -2 -7 -10 7

6. Jaké číslo lze doplnit na místo otazníku? 16, 14, -8, 12, 4, 9, -2, 5, 1, ?, ? 1, 2 0, 1 ½, 1 0, -½ -1, 2 8

7. Jaké číslo lze doplnit na místo otazníku? 3 1/3 -9/2 11 7 9

8. Jaké číslo lze doplnit na místo otazníku? 13 6 2 -3 -8 10

9. Jaká čísla lze doplnit na místa otazníků? ½, 0, 2, 1, 8, -1, 32, ?, ?, -5, 576 3, 64 31, 63 -2, 324 -4, 126 3, 144 11

10. Jaká čísla lze doplnit na místa otazníků? 1, 2, 5, 9, 13, ?, ? 22, 35 16, 17 22, 21 16, 15 21, 34 12

11. Jaká čísla lze doplnit na místa otazníků? ?, 1, -3, -1, -1, 1, ?, 13 7, 5 6, 2 5, 1 3, 8 4, 3 13