Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
důsledky v krajinné sféře
Advertisements

Pohyby Země a jejich důsledky
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
ROČNÍ OBDOBÍ.
Modrá planeta Země.
Proč se střídají roční období?
Oběh Země kolem Slunce.
Geografie jako věda a její využití
Vítek Urban prosinec 2004 prima
Planeta Země Materiál byl vytvořen v rámci projektu
POHYBY ZEMĚ.
Pohyby Země Planeta Země se pohybuje obrovskou rychlostí, kterou lidé vůbec nevnímají.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Země MODRÁ PLANETA.
TRVÁNÍ DNE A NOCI.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Země a její okolí Miroslava Maňásková.
1 POHYBY ZEMĚ (žáci mají otevřený Školní atlas světa nebo Školní atlas dnešního světa – v obou případech strany 10-11)
POHYBY ZEMĚ Martin VRZALA.
POHYBY ZEMĚ.
VY_V/2_INOVACE_15_Trvání dne a noci
Který pohyb Země způsobuje jev zachycený na fotografii?
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
POHYBY ZEMĚ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:Třída:6.C.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Atmosféra - podnebí I. – teplotní pásy Tomáš Kvasný Zeměpis Březen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Trvání dne a noci na Zemi TÉMATICKÝ CELEK:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Pohyby Země VIDEO Země vykonává 2 základní pohyby:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
2. POHYBY ZEMĚ A JEJICH DŮSLEDKY
Pohyby Země.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
STŘÍDÁNÍ ROČNÍCH OBDOBÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Pohyby Země VIDEO Země vykonává 2 základní pohyby:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Neživá příroda – roční období, střídání dne a noci
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_15_32_STŘÍDÁNÍ ČTYŘ ROČNÍCH OBDOBÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
TRVÁNÍ DNE A NOCI Jak to vlastně funguje ?.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
4. b I Hraniční dny 21. března: jarní rovnodennost
PLANETA ZEMĚ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/21.1713 Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce: Třída: 6.C Datum: 7.10.2011 (nutno poznamenat v TK)

TRVÁNÍ DNE A NOCI 1 Předmět: zeměpis Ročník:6. Anotace: Prezentace seznamující žáky o sklonu zemské osy a jejímu vlivu na trvání dne a noci Klíčová slova: rovnodennost, slunovrat Jméno autora (vč. Titulu): Mgr. Jiří Petrák Škola – adresa: ZŠ v Jemnici,p.o nám. Svobody 88 67531 Jemnice

TRVÁNÍ DNE A NOCI 1 obr.č.1

a/ délka dne a noci ovlivněna oběhem Země kolem Slunce a sklonem zemské osy obr.č.2

jarní rovnodennost 21. března sluneční paprsky dopadají kolmo na rovník = Slunce v poledne vrcholí v nadhlavníku na rovníku na celé Zemi trvá den i noc stejně dlouho (12h)

obr.č.3

letní slunovrat 21. června ke Slunci je nejvíce přivrácena severní polokoule sluneční paprsky dopadají kolmo na obratník Raka = Slunce vrcholí v nadhlavníku na obratníku Raka (nejsevernější rovnoběžka kde může být v nadhlavníku) u nás je nejdelší den (16h) a nejkratší noc (8h)

obr.č.4

podzimní rovnodennost sluneční paprsky dopadají kolmo na rovník = Slunce vrcholí v nadhlavníku na rovníku den a noc trvají na Zemi stejně dlouho (12h)

zimní slunovrat 22. prosince ke Slunci je přivrácena nejvíce jižní polokoule sluneční paprsky dopadají kolmo na obratník Kozoroha = Slunce vrcholí v nadhlavníku na obratníku Kozoroha (nejjižnější rovnoběžka kde může být v nadhlavníku) u nás je nejkratší den (8h) a nejdelší noc (16h)

obr.č.5

Úkol: Od kdy do kdy se na severní polokouli prodlužuje den? Od kdy do kdy se na jižní polokouli zkracuje den?

Zdroj informací a fotografií Obr. č.1:U.S. govt.. As08-16-2593.jpg.[online]. [2008-01-05]. [cit. 2011-08-05]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:As08-16-2593.jpg>. Obr. č.2: Caliver. Eclíptica-plano-lateral-ES-2011-18-01.jpg.[online]. [2011-01-18]. [cit. 2011-08-05]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Eclíptica-plano-lateral-ES-2011-18-01.jpg >. Obr. č.3: User Ike on sk.wikipedia. Rovnodennost.jpg.[online]. [2006-05-16]. [cit. 2011-08-05]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rovnodennost.jpg>. Obr. č.4: User Ike on sk.wikipedia. Letny slnovrat.jpg.[online]. [2006-05-16]. [cit. 2011-08-05]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Letny_slnovrat.jpg>. Obr. č.5: User Ike on sk.wikipedia. Zimny slnovrat.jpg.[online]. [2006-05-16]. [cit. 2011-08-05]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Zimny_slnovrat.jpg>.