AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objem a jeho měření.
Advertisements

Objem a jeho měření.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Opakování: Jaká je základní jednotka délky?
Název materiálu: OBJEM – výklad učiva.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina O b j e m Creation IP&RK.
Měření objemu pevného tělesa
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
MĚŘENÍ OBJEMU.
Měření objemu 6. ročník.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POSTUPY PŘI MĚŘENÍ OBJEMU 1) Měření objemu kapalin dílek na stupnici může mít různé.
Objem LC.
Lukáš Nečas a Daniel Dostál
OBJEM a jeho měření.
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Měření objemu.
Ing. Radek Pavela Měření objemu.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_162_Objem tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Měření fyzikálních veličin – Měření objemu
Fyzika 6. ročník Objem Anotace
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Měření objemu pomocí odměrného válce
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_16 Elektrický.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_15 Odraz.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_14 Mechanické.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07 Vlastnictví majetku
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_08 Jaderná energie-test
Měření objemu pomocí odměrného válce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B27Fy6_Objem 1
Výpisky z fyziky − 6. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_04 Hmotnost
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18 Fyzika.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_11 Poměr II
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10 Síla a její měření-test
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
MĚŘENÍ OBJEMU.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_13 Rýsování čtyřúhelníků
Anotace Litr Druhy a využití Co měříme v litrech
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_42_OBJEM TEMA: FYZIKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09 Zvukové jevy –opakování A
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03 Objem a povrch
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_17 Mechanické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_20 Síly.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu TEMA: Fyzika 6. a 7.roč. ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené. 1

Anotace Prezentace je určena pro žáky 6. ročníku. Žákům jsou pro zopakování uvedeny jednotky objemu a jejich převody. Grafickou formou je ukázáno měřidlo objemu (odměrný válec). Na příkladu si prakticky procvičí změření objemu tělesa složitějšího tvaru z pevné látky. Pracovní list lze použít i v tištěné podobě. Učební materiál je určen pro práci na interaktivní tabuli. Autor : Jiří Toman Jazyk : čeština Očekávaný výstup : žáci si dle daného postupu zjistí objem tělesa z pevné látky . Speciální potřeby : odměrný válec, těleso z pevné látky, voda Druh učebního materiálu : prezentace a pracovní list Cílová skupina : žák Stupeň a typ vzdělávání : základní vzdělávání 2. stupeň 1.období, věková skupina : 12- 13 let

Odměrný válec Odměrný válec je plastová nebo skleněná dutá nádoba s ryskami, která je určena k odměřování přibližného objemu kapalin nebo pevných látek. Nejčastěji se používá v chemické laboratoři k odměřování objemů kapalin nebo roztoků látek o známe koncentraci pro chemické reakce.

Jednotky objemu jednotka značka převody metr krychlový m³ 1 m³ = 1000 dm³ litr l 1 l = 1dm³= 1000 ml mililitr ml 1ml = 0,001 l 1ml = 1 cm³ 1 m³= 1000 l 1 l = 1000 ml

U odměrného válce určujeme tyto údaje : Př.: dílky stupnice : ml rozsah : 10 – 80 ml nejmenší dílek : 1 ml odchylka : 0,5 ml

Při měření odměrným válcem musíme dodržovat několik zásad: Válec musí stát na vodorovné podložce Na stupnici se musíme dívat kolmo Hladina kapaliny je u stěny odměrného válce zakřivena, proto musíme číst údaj na stupnici podle rovné části hladiny

Měření objemu pevného tělesa 1. změříme objem kapaliny v odměrném válci Př.: V1 = 30 ml 2. do odměrného válce s vodou ponoříme těleso které chceme změřit a znovu změříme objem V2 = 50 ml 3. V2 - V1= V V = 50 – 30 = 20 ml = 20 cm³

Měření objemu pevného tělesa – prac. list Změřte objem klíče - k měření objemu použijeme odměrný válec

Postup měření : změříme objem kapaliny v odměrném válci odměrný válec : - stupnice : ml - rozsah : 0 - ……. ml - 1 dílek = ……. ml - odchylka = ……. ml

Měření objemu : V1 = ……… ml Objem kapaliny je ……… ml. 2. do odměrného válce s vodou ponoříme klíč a změříme objem V2 = ……… ml Objem kapaliny a klíče je …….. ml.

3. Vypočítáme objem klíče : V = V2 - V1 V = …. ml - …. ml = …. ml Objem klíče je …. ml = …. cm³ Odchylka měření je …. ml.

Citace Archiv autora Ilustrace:office.microsoft.com http://cs.wikipedia.org/wiki/Odm%C4%9Brn%C3%BD_v%C3%A1lec http://cs.wikipedia.org/wiki/Objem http://matematika.havrlant.net/objemy-obsahy http://www.jednotky.cz/objem/ http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ab/Measuring_cylinder_hg.jpg/150px-Measuring_cylinder_hg.jpg