Hlavonožci Cephalopoda Očekávané výstupy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Živočichové v lesích Měkkýši.
Advertisements

MLŽI.
Kmen - Měkkýši Třída- Hlavonožci.
MĚKKÝŠI – ŽIVOČICHOVÉ S MĚKKÝM TĚLEM
Martina Zelenková III.B
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: MĚKKÝŠI VY_inovace_32_PR6_19
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování a procvičení učiva
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
Měkkýši Digitalizace výuky Příjemce
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_BIOLOGIE1_05 Tematická.
Kmen: Měkkýši (Mollusca)
HLAVONOŽCI (Cephalopoda) VY_32_INOVACE_3.1.Bi2.18/Li
Kmen: MĚKKÝŠI Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Hlavonožci Cephalopoda.
KMEN Měkkýši Kmen měkkýši má 3 třídy Plži – hlemýžď zahradní
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_317 MĚKKÝŠI Hlavonožci.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
MĚKKÝŠI Základní škola a mateřská škola, Tupesy, Hlavonožci
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Měkkýši Hlavonožci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_266.
OSTNOKOŽCI Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
HLAVONOŽCI Nejdokonalejší druh měkkýšů
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Měkkýši hlavonožci.
Měkkyši Berenika Jurková 5.A.
Třída: Hlavonožci.
Kmen: MĚKKÝŠI.
podkmen: žabernatí třída: korýši
kmen: MĚKKÝŠI (Mollusca)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 08 TEMA: Přírodopis 6 - Kroužkovci.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: únor 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu VY_32_INOVACE_bio_zoo10 Označení materiálu zoo10_pavoukovci_Arachnida.ppt Název školy Gymnázium.
Oběhová soustava pásnic a měkkýšů Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie - biologie živočichů Datum.
HÁDEJ, KDO JSEM - MĚKKÝŠI Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_47_Pr6_hadej_mekkysi.
Soustava trávicí – měkkýši a kroužkovci Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie – biologie živočichů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu VY_32_INOVACE_bio_zoo02 Označení materiálu zoo02_houby_Porifera Název školy Gymnázium Kladno Autor.
Vývoj a stavba mozku obratlovců Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie - biologie živočichů Datum vytvoření21.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Kmen: MĚKKÝŠI Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou a systémem.
Soustava krycí – od měkkýšů po členovce
Prezentace seznamuje žáky se dalšími řády hmyzu a jejich zástupci
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Plži Gastropoda – zadožábří Očekávané výstupy
Druh učebního materiálu prezentace (výkladová) Ročník Cílová skupina
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
kroužkovci, Annelida, opaskovci, máloštětinatci, mnohoštětinatci
Druh učebního materiálu prezentace (výkladová) Ročník Cílová skupina
zpracovaný v rámci projektu
Prezentace seznamuje žáky se stavbou těla a typy vývoje hmyzu Předmět
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_29_ měkkýši
VY_32_INOVACE_37_Měkkýši - 3.část
Druh učebního materiálu prezentace (výkladová) Ročník Cílová skupina
Plži Gastropoda – předožábří, chroustnatky Očekávané výstupy
HLAVONOŽCI 12. října 2013 VY_52_INOVACE_210216
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Druh učebního materiálu prezentace (výkladová)
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Prezentace seznamuje žáky se znaky a vybranými zástupci blanokřídlých.
Transkript prezentace:

Hlavonožci Cephalopoda Očekávané výstupy Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0950 Kódování materiálu VY_32_INOVACE_bio_zoo08 Označení materiálu zoo08_hlavonozci_Cephalopoda.ppt Název školy Gymnázium Kladno Autor Jindra Mourková Anotace Prezentace seznamuje žáky se základními znaky skupiny a s jednotlivými zástupci hlavonožců a jejich způsobem života. Předmět biologie Tematická oblast zoologie Téma Hlavonožci Cephalopoda Očekávané výstupy Žáci poznají vybrané zástupce hlavonožců a umí charakterizovat jejich způsob života. Umí popsat stavbu těla a vývoj hlavonožců. Klíčová slova měkkýši, hlavonožci Cephalopoda Druh učebního materiálu prezentace (výkladová) Ročník 2. ročník čtyřletého gymnázia a odpovídající ročník víceletého gymnázia, 1. ročník víceletého gymnázia Cílová skupina osmileté gymnázium, čtyřleté gymnázium Ověřeno (17.12.2013, třída 2.B) Zdroje uvedeny na konci dokumentu.

Hlavonožci Cephalopoda

Čtyřžábří hlavonožci 2 páry žaber 2 páry ledvin 4 srdeční předsíně velký počet krátkých ramen bez přísavek spirálovitě stočená ulita rozkvět skupiny v prvohorách

Loděnka hlubinná živoucí fosilie (druhohory) volně plovoucí přepážky uvnitř schránky komůrky k regulaci ponoru silná perleťová vrstva 90 krátkých ramen velké oči loví drobnou potravu Foto: Jindra Mourková Foto: Jindra Mourková

Dvoužábří hlavonožci 1 pár žaber 1 pár ledvin 2 srdeční předsíně 8 nebo 10 ramen s přísavkami nálevka ústa s rohovitými čelistmi zakrnělá schránka

Sépie obecná délka těla 15 - 40 cm 10 ramen ploutevní lem nálevka v klidu jsou dvě nejdelší schovaná, vymršťují se při lovu ploutevní lem nálevka rychlá barvoměna inkoust vypouští v sebeobraně sépiová kost Foto: Jindra Mourková hřbetní strana břišní strana

Sépie obecná barvoměna Foto: Jan Mourek Foto: Jan Mourek

Sépie obecná barvoměna Foto: Jan Mourek

Argonaut pelagický 8 ramen tenkou schránku tvoří jen samice k přechovávání vajíček samice délka těla až 30cm samec délka těla 1cm Foto: Jindra Mourková Foto: Jindra Mourková

Chobotnice pobřežní délka těla asi 1m (max 3m) 8 ramen nálevka dravá břišní strana délka těla asi 1m (max 3m) 8 ramen nálevka dravá chapadla se 2 řadami přísavek blána mezi chapadly zobákovité čelisti žláza s toxickým a trávicím sekretem nálevka hřbetní strana Foto: Jindra Mourková

Chobotnice pobřežní Foto: Jan Mourek

Chobotnice pobřežní přes den v úkrytech (jeskyňkách) schopnost rychlé změny barvy a povrchu těla oko nálevka Foto: Jan Mourek

Chobotnice pobřežní Foto: Jan Mourek

Chobotnice pobřežní

Použitá literatura Bergbauer M., Humberg B. 2005: Co žije ve středozemním moři? – Určovací příručka pro potápěče, Svojtka & Co, Praha. Hayward P., Nelson – Smith T., Schields Ch. 2006: Živočichové a rostliny evropského pobřeží, Svojtka & Co, Praha. Jelínek J., Zicháček V. 2007: Biologie pro gymnázia, Nakladatelství Olomouc. Motyčka V., Roller Z. 2001: Svět zvířat X- Bezobratlí (1), Albatros, Praha. Rozsypal ed. 2003: Nový přehled biologie, Scientia, Praha.

Všechny fotografie byly použity se svolením autorů.