Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
III. Stacionární elektrické pole, vedení el. proudu v látkách
Advertisements

ROZVOD ELEKTRICKÉ ENERGIE
Dielektrická elektrotepelná zařízení
Název materiálu: ELEKTRICKÉ POLE – výklad učiva.
II. Statické elektrické pole v dielektriku
Tematická oblast Autor Ročník Obor Anotace.
Elektromagnetická indukce
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ZPŮSOBY.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_ZMĚNY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ELEKTŘINA A MAGNETISMUS 1. část Elektrické pole
Dielektrický ohřev.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_18.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/34.0448 CZ.1.07/1.5.00/34.0448

Tepelné spotřebiče Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Číslo materiálu OV-SP4-1/3 Tepelné spotřebiče Název školy Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy, Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Autor Josef Bohdal Tématický celek Elektrické zdroje tepla Ročník 2,3. a 4. ročník SOŠ Datum tvorby 22.11.2012 Anotace Prezentace s výkladem Metodický pokyn DUM pro seznámení s elektrickými zdroji tepla Pokud není uvedeno jinak, uvedený materiál je z vlastních zdrojů autora CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Zpět

Elektrická jiskra Jiskry jsou u jiskrového výboje střídavého napětí zdrojem tepla lokalizovaným na místo dopadu jiskry Tím vznikají v místě dopadu vysoké teploty, které stačí na místní roztavení kovu

Dielektrické teplo Vlivem elektrické vodivosti a polarizace izolantu vznikají v izolantu uloženém v elektrickém poli dielektrické ztráty, které se mění v teplo Tím se izolant zahřívá, a to v celém objemu nacházejícím se v elektrickém poli Rozhodujícím činitelem dielektrických ztrát je polarizace Polarizace je posuv pružně vázaných nábojů nebo stáčení dipólů, tj. jejich orientace ve směru elektrického pole

Dielektrické teplo Pro tuto orientaci je potřebný určitý čas, který závisí na hmotě a rozměrech pohybujících se částic Tento tzv. relaxační čas rozhoduje o závislosti zahřívání látky na kmitočtu Příliš vysoký kmitočet nemohou částice sledovat a hmota se zahřívá pomalu Pomalé zahřívání je i při nízkém kmitočtu, kdy se pro malý počet kmitů spotřebuje malá energie Při kmitočtu f s periodou blízko času je spotřeba energie v izolantu největší a zahřívání nejrychlejší

Dielektrické teplo Pro dielektrika s tg δ = 0,1 až 1,0 je nejvhodnější kmitočet kolem f = 1MHz Při tg δ menším než 0,1 je f = 10 až 30 MHz Při tg δ nejmenším (0,0001 až 0,001) je nejvhodnější kmitočet kolem 100 MHz V průmyslu se nejčastěji pracuje s kmitočtem od 5 do 40 MHz při výkonu do 50 kW Průmyslové vysokofrekvenční generátory mívají jen jeden kmitočet

Vířivé proudy Je-li kovový předmět uložen ve střídavém magnetickém poli indukují se v něm v rovinách kolmých ke směru magnetického toku tzv. vířivé proudy To znamená, že vznikají ztráty vířivými proudy, které se mění v teplo projevující se ohříváním kovového předmětu Teplo v předmětu (např. kovovém hranolu) vyvinuté je V – objem tělesa, b – šířka tělesa (hranolu) v rovině kolmé ke směru toku, δ – měrný odpor kovu, B – magnetická indukce v kovu, t – doba po kterou je předmět ve střídavém magnetickém poli Vývin tepla je tedy v tomto případě závislý na kmitočtu a indukci Vlivem povrchového jevu (skin efektu) zhušťují se vířivé proudy na povrchu tělesa

Seznam literatury a pramenů : Dílenská příručka I, Odborný text – Silnoproudá zapojení, Elektrická zařízení (Desort, Kule) Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Zpět