Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.08 Anotace: Prezentace seznamuje s významnými houbami, podle obrázků je zařazuje do správné skupiny. Vzdělávací oblast: Houby bez.
Advertisements

Stavba buňky - opakování
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
Základní části buňky a jejich hlavní význam
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_20
KVASINKY Jedná se o jednobuněčné houby – mikroorganismy patrné pod mikroskopem. Žijí všude kolem nás. Jsou složitější než bakterie (mají silnou buněčnou.
třída: Vřeckovýtrusé houby - vřeckaté
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu opakování předchozího tematického.
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Životní projevy rostlinné buňky Mgr. Helena Roubalová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s ději, k nimž dochází v buněčném.
Houby.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
B U Ň K A.
Jednobuněční živočichové
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.

Bakterie a sinice Přírodopis VY_32_INOVACE_164, 9. sada, Př3 ANOTACE
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Základní struktura živých organismů
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Buňka.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Živočichové rybníka a jeho okolí
BUŇKA.
Kvasinky Obr. 1: Kvasinka pivní vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ HOUBY (Fungi) unikátní, samostatná říše organismů.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Přírodopis.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jitka Stehlíková Název: VY_32_INOVACE_09_PRIRODOPIS_RISK_OPAKOVANI_BEZOB.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO.
VY_32_INOVACE_531 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
VY_52_INOVACE_01_Organizmy lidských sídel – učební text
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
AZ KVÍZ Houby, lišejníky, řasy
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Štěpánka Vaňková Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_II.JZ_ČTENÍHŠ_HLÁSKY.
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
HOUBY.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
4. Buňky.
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Název projektu: Moderní škola
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
třída: Vřeckovýtrusé houby - vřeckaté
Transkript prezentace:

Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jitka Stehlíková Název: VY_32_INOVACE_16_PRIRODOPIS_RISK_OPAKOVANI_BUNKA_PLISNE_KVASINKY Téma: Buňka, plísně, kvasinky Název sady: Přírodopis Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3407

Anotace Cílová skupina: žáci 6. ročníku praktické školy Inovace: interaktivní způsob výuky Druh pracovního materiálu: hra Pomůcky: ITC Hra RISK slouží k souhrnnému opakování tématu buňka, kvasinky a plísně. Žáci se rozdělí do skupin. Skupina si vybere téma a obtížnost otázky a klikne na příslušné políčko. Zobrazí se otázka. Učitel kontroluje správnost odpovědí. Po zodpovězení otázky kliknou žáci na vratnou šipku, která je vrátí do základní tabulky. Pokračuje další skupina. Body se zapisují na tabuli nebo na papír. Podle obtížnosti se může bodová hodnota otázky za špatnou odpověď odčítat. Pokud skupina nezná správnou odpověď na svoji otázku, mohou odpovídat ostatní skupiny. Políčko NÁPOVĚDA se vyskytuje jen u obtížnějších otázek. Po kliknutí se zobrazí nápověda, která žákům pomůže najít ke správné řešení.

Buňka Plísně Kvasinky 1000 1000 1000 2000 2000 2000 3000 3000 3000 4000 4000 4000 5000 5000 5000

Poznej jaká buňka je na obrázku. 1000 Poznej jaká buňka je na obrázku. Obr. 1

Poznej vyznačenou organelu. 2000 Poznej vyznačenou organelu. Nápověda Řídí děje v buňce Obr. 1

K čemu slouží chloroplasty (co v nich vzniká)? 3000 K čemu slouží chloroplasty (co v nich vzniká)? Nápověda Probíhá tam fotosyntéza Obr. 1

Která organela funguje jako továrna a vyrábí se v ní energie? 4000 Která organela funguje jako továrna a vyrábí se v ní energie? Nápověda A) membrána B) chloroplast C) mitochondrie D) vakuola Obr. 1

Na jakou organelu ukazuje šipka? 5000 Na jakou organelu ukazuje šipka? Nápověda A) membrána B) chloroplast C) mitochondrie D) vakuola

Jaké prostředí vyhovuje plísním? 1000 Jaké prostředí vyhovuje plísním?

2000 Proč by se měli potraviny napadené plísní vyhodit? Proč se nemají jíst? Obr. 7

Řekněte 2 různá využití plísní. 3000 Řekněte 2 různá využití plísní. (K čemu člověk plísně používá)

Jak se projevuje napadení plísní u rostlin? 4000 Jak se projevuje napadení plísní u rostlin? Obr. 9

Jak se nazývá plíseň na obrázku 5000 Jak se nazývá plíseň na obrázku a co se z ní vyrábí? Nápověda A) paličkovec B) štětičkovec C) obrazovec D) kvasinka Obr. 10

Patří kvasinky mezi jednobuněčné nebo mnohobuněčné houby? 1000 Patří kvasinky mezi jednobuněčné nebo mnohobuněčné houby?

K výrobě jakých potravin využívá člověk kvasinky? Vyber správné. 2000 K výrobě jakých potravin využívá člověk kvasinky? Vyber správné. Obr.

(Z čeho získávají živiny?) 3000 Čím se kvasinky živí? (Z čeho získávají živiny?)

Kvasinky mohou způsobit nemoci různých částí těla, řekni nejméně 3. 4000 Kvasinky mohou způsobit nemoci různých částí těla, řekni nejméně 3.

Jak se nazývá rozmnožování kvasinek? 5000 Jak se nazývá rozmnožování kvasinek? Nápověda A) rojení B) rozpuk C) pučení D) kvetení

ŘEŠENÍ Buňka 1000 rostlinná 2000 jádro 3000 Vzniká tam kyslík a ústrojné látky 4000 mitochondrie 5000 vakuola

ŘEŠENÍ Plísně 1000 vlhké, nevětrané 2000 protože plísně jsou jedovaté 3000 výroba antibiotik a plísňových sýrů 4000 rostliny usychají, celá rostlina odumírá, napadené plody černají a nedozrávají 5000 štětičkovec, antibitika

ŘEŠENÍ Kvasinky 1000 jednobuněčné 2000 chléb, víno, knedlík, jogurt 3000 cukry, ústrojnými látkami 4000 kůže, pohlavní orgány, ústa (dásně), atd. 5000 pučení

Vše citováno [2013-03-10] Plesnivý chléb - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8b/Plesniv%C3%BD_chl%C3%A9b.jpg/800px-Plesniv%C3%BD_chl%C3%A9b.jpg Rajčata - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/60/TomateTrossKrautundBraunf%C3%A4ulePhytophtorainfestans.jpg/800px-TomateTrossKrautundBraunf%C3%A4ulePhytophtorainfestans.jpg Brambory - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a6/Symptom_potato_late_blight.jpg chléb - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b3/Various_grai ns.jpg/800px-Various_grains.jpg jogurt - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b8/Joghurt.jpg/ 220px-Joghurt.jpg knedlík - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2d/Knedlik.jpg/ 800px-Knedlik.jpg

kvasinky - http://upload. wikimedia kvasinky - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d9/S_cerevisiae_under_DIC_ microscopy.jpg/600px-S_cerevisiae_under_DIC_microscopy.jpg kvasnice - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d2/Wet_yeast.JPG/450px- Wet_yeast.JPG