NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HMYZ S PROMĚNOU DOKONALOU
Advertisements

Hmyz s proměnou dokonalou
DVOUKŘÍDLÍ 1 pár blanitých křídel
OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída. OPAKOVÁNÍ 2 Prvouka 3.třída.
Přírodopis 6. ročník Hmyz Mgr. Helena Roubalová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Hmyz v sadech a zahradách
 pouze jeden pár křídel,druhý pár zakrnělý, slouží k vyvažování  tělo pokryto chloupky  přenašeči nakažlivých chorob  ústní ústrojí savé nebo bodavě-savé.
VY_32_INOVACE_Př.5.05_Včela medonosná-prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník: ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Zoologická zahrada Východ ZOO.
Blechy Michala Doskočilová.
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
Motýli Barbora Žáková
2 páry křídel, samice má na zadečku kladélko ( žihadlo),
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hmyz v lese Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Dvoukřídlí systémové zařazení: ÚKOL- zařaďte systémově dvoukřídlí:
Bezobratlí v sadech a zahradách
Pří_085_Rozmanitost přírody_Dvoukřídlí Autor: Mgr. Marie Boučková
Dvoukřídlí 1. pár blanitých křídel
Hmyz s proměnou dokonalou vajíčko – larva –kukla –dospělec zdroj:www
ČLENOVCI HMYZ.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
PAVOUKOVCI; HMYZ V RYBNÍKU
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Hmyz s proměnou nedokonalou
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Včela opakování.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Hmyz s proměnou dokonalou
ČLENOVCI - HMYZ Řád: DVOUKŘÍDLÍ.
Hmyz domácí Karolína Černá.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s běžnými druhy hmyzu, vyskytujícími.
Dvoukřídlí Hmyz Holometabola vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_133_Škodlivý hmyz TÉMA: Živá.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 18 TEMA: Přírodopis 6 – Hmyz.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_130_Hmyz - motýli
VY_32_INOVACE_40_Hmyz s proměnou dokonalou
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_132_Užitečný hmyz
DVOUKŘÍDLÍ lat. DIPTERA
BROUCI.
Základní škola a Mateřská škola
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
RISK HMYZ ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO
VY_32_INOVACE_09 09 Ze života včel autor: Mgr. Jana Kobylková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_52_INOVACE_61_ Členovci- korýši- pavoukovci-učební text
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Č. DUMu VY_32_INOVACE_02_13_Zvířata
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_10_PŘV_OBRATLOVCI A BEZOBRATLÍ
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DVOUKŘÍDLÍ.
Hmyz s proměnou dokonalou
Hmyz s proměnou dokonalou
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Hmyz s proměnou dokonalou
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ. AUTOR: Mgr. Libuše Widlová NÁZEV: VY_32_Inovace_10_Přírodopis 6. ročník TEMA: hmyz - zajímavosti ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1262

anotace Prezentace může sloužit jako evokace při učení o hmyzu nebo k opakování učiva Na tabuli se postupně promítají otázky a žáci pracující ve skupinách na ně hledají odpovědi na internetu nebo v encyklopedii Na konci hodiny se dozví správné odpovědi a učitel zhodnotí práci ve skupinách

HMYZ

Odpovězte na otázky (spolupracujte ve skupinách) 1. Čím se živí včely? 2. Jak sbírají včely pyl? 3. Kolik květů navštíví jedna včela? 4. Jsou vosy škodlivé? 5. Jak škodí mšice na rostlinách? 6. Kolik křídel mají mouchy? 7. Čím se živí mouchy? 8. Jak se dorozumívají mravenci? 9. Kteří mravenci mají křídla? 10. Kolik mravenců žije v jednom mraveništi?

Odpovězte na otázky (spolupracujte ve skupinách) 11. Proč žijí mravenci tam, kde jsou i mšice? 12. Proč včely tančí? 13. Které nemoci přenášejí mouchy? 14. Mohou komáři přenášet nemoci? 15. Jak to, že jsou motýli tak barevní? 16. Proč mají motýli na křídlech skvrny? 17. Je na světě více lidí nebo hmyzu? 18. Může být blecha nebezpečná? 19. Může žít hmyz i pod vodou? 20. Mají světlušky baterky?

1. Čím se živí včely?

1. Čím se živí včely? Rostlinnými látkami, hlavně nektarem (cukernatá tekutina v květech)

2. Jak sbírají včely pyl?

2. Jak sbírají včely pyl? Včely mají chloupky a na nich se zachycují pylová zrna. Chloupky tvoří hřebínky na nožkách nebo spodní straně bříška.

3. Kolik květů navštíví jedna včela?

3. Kolik květů navštíví jedna včela? Při každém letu navštíví včela asi 1 000 květů. Během jednoho dne asi 10 000 květů.

4. Jsou vosy škodlivé?

4. Jsou vosy škodlivé? Lidé se vos bojí, ale vosy jsou velmi užitečné. Loví jiný škodlivý hmyz nebo larvy. Vosy si staví hnízda z rozžvýkaného dřeva.

5. Jak škodí mšice na rostlinách?

5. Jak škodí mšice na rostlinách? Mšice mají bodavě sací ústrojí a sají mízu rostlin. Navíc přenášejí choroby rostlin tím, že přelétavají.

6. Kolik křídel mají mouchy?

6. Kolik křídel mají mouchy? Mouchy mají pouze 1 pár křídel tzn. 2křídla. Druhý pár křídel zakrněl a změnil se ve stabilizátor a čidlo. Proto je těžké mouchu chytit.

7. Čím se živí mouchy?

7. Čím se živí mouchy? Nasávají tekutou potravu. Obvykle sednou na jídlo a ohledávají jeho povrch sosákem nebo usedají na výkaly. Do trusu kladou také vajíčka a larvy much se pak trusem živí.

8. Jak se dorozumívají mravenci?

8. Jak se dorozumívají mravenci? Při dorozumívání se dotýkají tykadly a tím si sdělují vše potřebné. Na dálku se dorozumívají feromony – chemickými látkami.

9. Kteří mravenci mají křídla?

9. Kteří mravenci mají křídla? Dělnice žádná křídla nemají. Samičky a samečkové mají před spářením 2 páry křídel. Po rojení přistanou, samičky ztrácejí křídla a samečkové po spáření hynou.

10. Kolik mravenců žije v jednom mraveništi?

10. Kolik mravenců žije v jednom mraveništi? V kolonii může žít až 7 milionů dělnic. Může jich být ale jen pár tisíc.

11. Proč žijí mravenci tam, kde jsou i mšice?

11. Proč žijí mravenci tam, kde jsou i mšice? Mravenci žijí s mšicemi v symbioze. Mšice mají sladké výkaly tzv. medovici, kterou mravenci lížou. Někteří mravenci ,,své“ mšice chrání a odnášejí je na místa, kde se jim daří.

12. Proč včely tančí?

12. Proč včely tančí? Když včela objeví vydatný zdroj energie, chce to sdělit ostatním včelám v úlu. Svým pohybem a pohybem zadečku naznačí, kde je zdroj potravy a jak je to daleko.

13. Které nemoci přenášejí mouchy?

13. Které nemoci přenášejí mouchy? Naše masařky přenášejí zárodky chorob z trusu. Člověk pak může mít zažívací problémy a průjmy. Bodalky v Africe (TSE-TSE) přenášejí spavou nemoc. Každý rok zemře na tuto nemoc asi 40 000 lidí.

14.Mohou komáři přenášet nemoci?

14.Mohou komáři přenášet nemoci? Komár rodu ANOPHELES přenáší malárii.

15. Jak to, že jsou motýli tak barevní?

15. Jak to, že jsou motýli tak barevní? Křídla motýlů jsou pokryta šupinkami. Tyto šupinky obsahují barviva, která způsobují krásné vzory. Kromě toho se na šupinkách láme světlo a tak vzniká kovový lesk.

16.Proč mají motýli na křídlech skvrny?

16.Proč mají motýli na křídlech skvrny? Je to ochranné zbarvení tzv.mimikry. Při roztažení křídel se objeví třeba oči a zastraší i dravého ptáka.

17. Je na světě více lidí nebo hmyzu?

17. Je na světě více lidí nebo hmyzu? Na každého člověka připadá asi 250 milionů hmyzích jedinců.

18. Může být blecha nebezpečná?

18. Může být blecha nebezpečná? Blechy byly přenašeči moru.

19. Může žít hmyz i pod vodou?

19. Může žít hmyz i pod vodou? Ano. Například potápník vroubený nebo vodomil – dýchají zadečkem vzdušný kyslík. Pod vodou žijí i larvy některých druhů hmyzu – larvy vážek (nymfy), jepic (larvy žijí ve vodě i několik let).

20. Mají světlušky baterky?

20. Mají světlušky baterky? Ne. Světlušky mají svítící orgán na konci zadečku. Svítící látku – luciferin – produkují v době páření (červen, červenec)

citace Text vytvořila autorka materiálu 12.6.2012 Všechny obr: Otevřená galerie Microsoft Office, 12.6.2012.