8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Advertisements

ŠKOLSKÁ ETOPEDICKÁ ZAŘÍZENÍ
1 Oddělení prevence a speciálního vzdělávání §16 školského zákona Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ PORADNA OPAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Kvalifikace pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka.
NOVELA VYHLÁŠKY Č.72/2005 SB. - VÝKLAD Mgr. Blanka Hrbková, vedoucí úseku poradenství a institucionální výchovy odboru 27 - odboru speciálního vzdělávání,
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
Program – – → výchovný poradce a platné právní předpisy – → přestávka – → základní informace o studiu
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
Diagnostika školní zralosti Zora Syslová. Základní principy předškolního vzdělávání dle RVP PV  Akceptovat přirozená vývojová specifika dětí PV a promítat.
Vítejte v našem Speciálně pedagogickém centru..
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
Koordinace poskytování podpory ve vzdělávání žáků se SVP
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Dětský domov a Základní škola Liptál
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Centrum ÁČKO, p.o. Valašské Meziříčí
Institucionální cesta podpory
PORADNA Centrum Mateřídouška, o. s. poskytuje
Podpůrná opatření prvního stupně
Úmluva o právech dítěte Listina základních práv a svobod Další zákony
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Pedagogická diagnostika
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Pracovnělékařské služby
Tlumočnické služby.
Individuálně vzdělávací plán
12. června 2017, Pardubice Mgr. Miroslav Jiřička
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Školní poradenství Mgr. Alice Vašáková.
Školní poradenské pracoviště
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
PODPORA INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI – PŘÍPRAVA A REALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ PODLE IVP Mgr. Jiřina Bednářová.
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Centra kolegiální podpory
Vybrané cíle projektu KIPR
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Zkušenosti Gymnázia, Praha 5, Na Zatlance 11
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Výchovné a kariérové poradenství v ZŠ a MŠ Vinařice, okres Kladno
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Nabízené služby společnosti
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Diagnostika dítěte předškolního věku
Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními Zora Syslová

Školská poradenská zařízení Vyhláška č. 72/2005 o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízení Pedagogicko-psychologická poradna (PPP) Speciálně pedagogické centrum (SPC)

Poskytování poradenských služeb Poradenské služby dětem, žákům, studentům, jejich zákonným zástupcům, školám a školským zařízením Bezplatné poskytování standardních poradenských služeb Poradenské služby jsou poskytovány na žádost žáků (plnoletých), jejich zákonných zástupců, škol nebo školských zařízení Podmínkou je písemný (informovaný) souhlas zákonného zástupce žáka

Obsah poradenských služeb I. Vytváření vhodných podmínek pro zdravý tělesný, psychický a sociální vývoj dětí Naplňování vzdělávacích potřeb a rozvíjení schopností a dovedností Prevenci a řešení výchovných problémů a sociálně patologických jevů Vytváření podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením Podpora dětí – příslušníků národnostních nebo etnických menšin

Obsah poradenských služeb II. Podpora dětí – příslušníků národnostních nebo etnických menšin Podpora nadaných a mimořádně nadaných dětí Podpora pedagogických pracovníků ve školách

Pedagogicko-psychologická poradna Poskytuje psychologické a speciálně-pedagogické poradenství Pracuje ambulantně a návštěvami zaměstnanců PPP ve školách Personální obsazení: psycholog, speciální pedagog, sociální pracovník

Služby PPP pro předškolní věk posouzení vývojové úrovně dítěte posouzení laterality posouzení školní zralosti  pomoc při adaptačních problémech v MŠ pomoc při emočních (citových)  a výchovných problémech v rodině a v MŠ pomoc s rozvojem dílčích schopností a dovedností

Spolupráce PPP se školami, učiteli konzultační pomoc -  osobní, telefonické či písemné konzultace při řešení výukových či výchovných problémů žáků  informační  pomoc – vzdělávací programy pro učitele metodickou pomoc – pomoc speciálního pedagoga (nebo psychologa) při vypracování individuálních vzdělávacích plánů

Speciálně pedagogické centrum Poskytuje poradenské služby dětem a žákům se zdravotním postižením nebo znevýhodněním (dle vyhlášky č. 73/2005, Sb.) Činnost se uskutečňuje ambulantně, návštěvami pedagogických pracovníků ve školách, v rodinách, v zařízeních pečujících o žáky se zdravotním postižením SPC funguje ve složení psycholog, speciální pedagog (dle specializace SPC), sociální pracovník, spolupracuje s lékaři

Typy SPC SPC pro děti a žáky (3-18 let): s vadami řeči se zrakovým postižením se sluchovým postižením s tělesným postižením s mentálním postižením s poruchami autistického spektra hluchoslepé více vadami

Společné (vybrané) činnosti SPC Depistáž žáků se zdravotním postižením Komplexní diagnostika žáka Konzultace a metodická podpora pro zákonné zástupce a učitele Sociálně-právní poradenství Zapůjčování odborné literatury, rehabilitačních a kompenzačních pomůcek Ucelená rehabilitace Pomoc při integraci žáků se ZP Vedení dokumentace klientů

Zdroje: www.msmt.cz www.pppbrno.cz www.rvp.cz Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J.: Školní hodnocení žáků a studentů. Portál, Praha 2008. ISBN 978-80-7367-314-7. Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Portál, Praha 2007. ISBN 978-80-7367-273-7. Pipeková, J.: Kapitoly ze speciální pedagogiky. Paido, Brno 2006. ISBN 8073151200.