INDIE VE STAROVĚKU s. 137.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Starověká Čína 1.A.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
KASTY.
INDIE Andrea Stejskalová.
Starověká Indie.
STAROVĚKÁ INDIE.
VY_32_INOVACE_Dj Indie-prezentace
STAROVĚKÁ INDIE.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
VY _12_INOVACE_D.6.31 STAROVĚKÁ INDIE – 6. ROČNÍK Autor: Mgr. Renata Koprová Datum: 5. ledna 2013 Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Základy společenských.
ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012
VY_32_INOVACE_3D.6.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Starověká Indie Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o starověké Indii.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INDIE.
Starověká Indie.
Starověká Indie.
Starověká Indie.
 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Kadlčková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Starověká.
Asie - obyvatelstvo. Asie - obyvatelstvo Světadíl s největším počtem obyvatel na světě (asi 4 mld. lidí) Světadíl s největším počtem obyvatel na světě.
Starověká Indie 6. ročník
JIŽNÍ ASIE.
Náboženství v Indii I. Název školy
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vlajka. Vlajka Znak Mapa Hlavní město: Nové Dillí Počet obyvatel: Hustota zalidnění: 344 ob. / km² Rozloha: km² (7. na světě)
Indie – Hinduismus a kastovní systém
Starověká Indie Petr Machala.
Jižní Asie.
Kultura starověké Indie
Dějepis Starověký Egypt 1.
JIŽNÍ ASIE Indický subkontinent.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.8 Starověká Indie Název sady: Staroorientální státy a starověké.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Indie Tadž Mahál hinduismus.
Starověká Indie Klára Kratochvilová 6.A. Hinduismus Hinduismus je zřejmě nejstarší existující náboženství na světě. Jeho počátky spadají do doby před.
usazování hebrejsko – židovských
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
 Vznikl v Indii – přibližně v 5. stol. Př. n. l., jedná se tedy o nejstarší, dosud existující náboženství.  třetí nejrozšířenější náboženství na světě,
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Dominik Plašil, 6. A  V 6. st. př. n. l se objevují 1. významné osobnosti  Gautama Siddhártha – buddhismus  Vardhamána – džinismus  Vytlačování.
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:6.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Starověk.
INDIE (Indická republika)
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autor: Mgr. Božena Andrašková Název : VY_32_INOVACE_8C55D6_Indie, Čína
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
VY_32_INOVACE_
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.11_Staroveka_Indie Datum:
VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_JIŽNÍ ASIE
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10 Světadíly
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2-35_Starověká Indie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS. VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS.
Starověká Indie.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
INDIE.
Indie Uč. str
Transkript prezentace:

INDIE VE STAROVĚKU s. 137

1. přírodní podmínky Na severu pohoří Himaláje. U řek: Indus a Ganga → rozvoj zemědělství. Pěstovali obilí, bavlnu, rýži,… Chovali koně, ovce, dobytek - posvátné zvíře – kráva, ochočili si slony.

učebnice s. 138 Kdy se objevují nejstarší města? Co to byla citadela, k čemu sloužila? Které kmeny si podmanily domorodé obyvatele? Který známý evropský panovník a dobyvatel se dostal až do Indie? Jak se jmenoval významný indický král? K čemu sloužily sloupy se lvy?

2. společnost  (3 tis. př. n. l.) – objevují se první vyspělá města (pravoúhlé ulice, kanalizace, splachovací záchod, lázně).

hrad (citadela) – vyvýšené místo, centrum města. (4. stol. př. n. l.) – vpád Alexandra Makedonského. nejvýznamnější panovník – král Ašóka.

Společnost přísně rozdělena na 4 vrstvy (kasty, varny). 1. kněží a vzdělanci; 2. velmožové, náčelníci, válečníci; 3. zemědělci, obchodníci, řemeslníci; 4. domorodé obyvatelstvo - otroci

3. kultura uč. s. 140 Jazyk - dnes je to hindština. Nejstarší jazyk = ……………….. Nejstarší literární památka = …………….. sanskrt védy

Věda – na vysoké úrovni ………………. a ……………………. např. počítali s ………………….; vypočítali ……………………číslo; přesnou délku ……………………………….; Země ……………………………….. matematika astronomie nulou Ludolfovo slunečního roku se točí kolem své osy

Z Indie přišli do Evropy Romové.

Náboženství 1. HINDUISMUS víra v mnoho bohů (Brahma, Višnu a Šiva) a v převtělování duší (reinkarnace). 2. BUDDHISMUS životní styl, usiluje o stav dokonalosti = nirvána, využívají meditaci.