Schulwesen Myšlenková mapa Pomocí této metody se žáci zdokonalují v konverzaci na dané téma. Vybraná slovní zásoba je minimem, které je třeba znát, aby mohli hovořit o určeném tématu. Nečiní si nárok na úplnost, naopak. Žákům nabízíme prostor, aby asociogram doplňovali a upravovali podle potřeby a dosažené jazykové úrovně. Autorkou materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Wann und wo haben Sie die Grundschule besucht? Wo studieren Sie jetzt? Welche Fächer mögen Sie? Welche Fächer mögen Sie nicht? Was macht der Lehrer, der Student in der Unterrichtsstunde? Obr. 1
Verlauf eines Schultages Praktikum Muttersprache Sport Datenverarbeitung Fremdsprache Mathe(matik) Fächer Rechnungswesen Geschichte Physik Technologie fakultativ verpflichtet (das Pflichtfach) Schulwesen Grundschule Berufsschule Schultypen Verlauf eines Schultages Gymnasium Uni(versität) Fachschule
Verlauf eines Schultages Zensuren (Noten) geben Pause bis bestehen Pause von… Lehrer Verlauf eines Schultages Prüfung Unterrichtsstunde machen Schüler (Student) ablegen Hausarbeit Abitur bei der Prüfung durchfallen Kontrolarbeit Direktor Zeugnis Klassenzimmer Lehrerzimmer Stundenplan Abschlusszeugnis
Použité zdroje: Obr. 1 [cit. 2011-08-04]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://www.pdclipart.org/displayimage.php?album=37&pos=260> LOPUCHOVÁ, Vlasta. Konverzace v němčině. 1. vydání. Havlíčkův Brod : Fragment, 1998. 92 s. ISBN 80-7200-193-0.