PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Autor: Mgr. Ilona Nováková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_73_ČR – průmysl AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM: 8.,
NEROSTNÉ SUROVINY ČESKÁ REPUBLIKA.
VY_32_INOVACE_1CH.9.10 Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Chemie, 9. třída ZŠ Únor 2012 Základní škola Kutná Hora,
Nerostné suroviny ČR Vojtěch Hrazdíra 3.C.
Nerudní suroviny 5. ročník
Horniny a nerosty. Na výběr máte ze tří možností. Pokud se pro jednu z nich rozhodnete, najeďte na ni šipkou myši a klikněte. Bude-li Vaše odpověď chybná,
Nerostné bohatství 4. ročník
Jsou zásoby přírodních zdrojů na Zemi omezené?
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Evropa: Hospodářství a průmysl
Česká republika 5. ročník
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.15_FOSILNÍ PALIVA Název:
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost Autor: Mgr. Lenka Radošová.
NEROSTNÉ BOHATSTVÍ, PRŮMYSL, ZEMĚDĚLSTVÍ A SLUŽBY ČR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ D.9.A.21_zaver_svetove_valky Ročník: devátý.
VY_32_INOVACE ZŠ a MŠ Černčice, okres Náchod Nerostné suroviny ČR Hana Sedláčková NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Černčice, okres Náchod AUTOR: Hana Sedláčková NÁZEV:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.15_prirodni_pomery_cr_test Ročník: osmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.13_prirodni_pomery_ cr_zivotni_prostredi
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A. 24_hospodarstvi_cr Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.04_prirodni pomery_cr_typy_chranenych_uzemi_v_cr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.34_regiony_ceske_republiky_IX Ročník: osmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.18_hospodarstvi_cr_II Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ D.9.A.15_pocatek_druhe_svetove_valky Ročník:
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_307_ČR nerostné suroviny Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková VY_32_INOVACE_13_Přírodověda 4.ročník_Minerály a horniny Téma: Minerály a horniny CZ.1.07/1.4.00/
Neživá příroda Nerosty a horniny.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.06_prirodni_pomery_cr_typy_chranenych_uz emi_v_cr_opakovani_uciva.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.07_prirodni_pomery_cr_povrch Ročník: osmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – PODZEMNÍ VODY
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Zdroje surovin a jejich obnovitelnost
PRVNÍ FÁZE STUDENÉ VÁLKY
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VY_32_INOVACE_01_32_NERUDNÍ SUROVINY
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
SITUACE V PROTEKTORÁTU
Surovinové zdroje České republiky VY_32_Inovace_09KR-7
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Člověk a jeho svět (Vlastivěda pro 4. ročník)
Těžební průmysl AUTOR: Mgr. Aleš Skála
VY_32_INOVACE_19_ČR – součást společenstva hospodářsky vyspělých států
Česká republika Nerostné suroviny ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_13_Nerostné bohatství
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika Variace.
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
INTERNET, POhYB PO WEBU VY_32_INOVACE_14
Nerudní suroviny 5. ročník
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
HORNINY A NEROSTY VY_32_INOVACE_XVII-C-01.
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POHRANIČNÍ POHOŘÍ, PODNEBÍ
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – TEST
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
KOORDINACE POSTUPU SPOJENCŮ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Transkript prezentace:

PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Z.8.A.03_prirodni_zdroje_cr_nerostne_suroviny Název: PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY

ANOTACE Materiál je určen pro 8. ročník a slouží k opakování a porozumění textu o nerostných surovinách. Vyjmenovat hlavní surovinové zdroje v ČR a znát jejich naleziště a využití. Umět využít znalostí z informatiky (práce s hypertextovým odkazem).

ÚVOD Haf, vlastně ahoj!!! Dnes vás vítám v učebně informatiky, protože ke své práci budete potřebovat internet. Přesvědčíme se, jak si povedete při samostatném plnění úkolů. Foto: Mgr. Soňa Kyselová

1. ÚKOL Rozdělte se do skupin po 3 žácích. Otevřete si internet. Dále otevřete soubor umístěný na ploše pod názvem Nerostné suroviny Obsahuje následující text:

NEROSTNÉ SUROVINY Naše země byla kdysi bohatá na nerostné suroviny. Nyní se zásoby tenčí , proto musíme některé dovážet. Mezi hlavní suroviny patří černé uhlí, hnědé uhlí, ropa a zemní plyn. Do nerudných surovin zahrnujeme kaolin, u nás se těží i stavební kámen, štěrk a písek. Pro výrobu cementu jsou důležitá naleziště vápence. Autorka textu: Mgr. Soňa Kyselová

2.ÚKOL Zástupci skupin se dohodnou, každý vybere 1 zvýrazněný pojem. Za každým tímto pojmem se skrývá hypertextový odkaz. z daných webových stránek zjistěte následující údaje a vypište si je do sešitu: Černé uhlí – naleziště v Čechách a na Moravě, zopakujte jeho vznik Hnědé uhlí – naleziště, jak vzniklo Ropa – vysvětlete tento pojem, odkud se dováží Zemní plyn – jeho složení, využití Kaolin – naleziště, využití Vápenec – výskyt v ČR, kde se těží v našem kraji Nerostné suroviny – vysvětlit pojem

ZÁVĚR PRÁCE, HODNOCENÍ Zástupci skupin nyní sdělí spolužákům výsledky své práce. Všichni si dělejte poznámky o jednotlivých pojmech. Závěrem zhodnoťte práci svých spolužáků v ostatních skupinách.

DONŮV TEST - I. Jsem po té dnešní práci poněkud unavený. Ale nezapomněl jsem na vás. I dnes následuje můj test. Dobře si prohlédněte následující fotografii. A teď už dobrou……. Foto: Mgr. Soňa Kyselová

Donův test – II. Na fotografii vidíte: ledovec vznikající v krajině pod Řípem pohled z Hazmburku na těžbu vápence u Úpohlav počínající stavba Džegrova zimního stadionu v Polabí

METODICKÝ NÁVOD Prezentace poskytuje návod na jednu z možností osvojení nové látky. Je zaměřena na hlavní část hodiny. Vyučující předem zajistí, aby žáci měli k dispozici hlavní text na svých PC v učebně informatiky. Žáci pracují ve skupinách, optimální počet je do tří. Mělo by jít o skupiny heterogenní, aby zběhlejší žáci pomáhali slabším, a to hlavně při výběru informací. Při závěrečném vyhodnocení můžeme ponechat rozvinout diskusi o tom, jak si skupiny vedly, jak splnily své zadání a vytřídily informace. Závěrečný „ Donův test“ je oddechový, přesto se dotýká regionální výuky. První tři úspěšní řešitelé mohou být hodnoceni např. kladným znaménkem; až jich nasbírají pět, dávám jedničku, ale to záleží na individuálních hodnotících způsobech vyučujících. V hodině dojde na využití mezipředmětových vztahů; je dobré předem konzultovat s vyučujícími informatiky, zda žáci znají pojem hypertextový odkaz a podle toho postupovat.

Klíčová slova: porozumět textu (čtenářská gramotnost), nerostné suroviny, černé uhlí, hnědé uhlí, ropa, zemní plyn, kaolin, vápenec, hypertextový odkaz Inovace: samostatnost žáků při výuce nové látky, hledání informací na PC, tím, že si informace vyhledají sami, lépe si je osvojí. A to i formou diskuse o nich. Nezanedbatelný význam má i jejich vzájemná spolupráce. POUŽITÉ ZDROJE Nerostné suroviny: http://cs.wikipedia.org/wiki/Nerostn%C3%A9_suroviny Černé uhlí: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cern%C3%A9_uhl%C3%AD Hnědé uhlí: http://cs.wikipedia.org/wiki/Hn%C4%9Bd%C3%A9_uhl%C3%AD Ropa: http://cs.wikipedia.org/wiki/Ropa Zemní plyn: http://cs.wikipedia.org/wiki/Zemn%C3%AD_plyn Kaolin: http://cs.wikipedia.org/wiki/Kaolin Vápenec: http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1penec Foto – Donův test -http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pohled_z_Hazmburku,_t%C4%9B%C5%BEba_v%C3%A1pence_u_%C3%9Apohlav.JPG