Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – program Gimp, ukázka č. 1 – „Hvězdné nebe s planetou“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Advertisements

GIMP 3.L. Odkazy Zdrojů či návodů je na internetu téměř nekonečně, uvádím jen některé, které jsem zahlédl: • cafe.cz/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=53www.gimp.cz.
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Základní škola a mateřská škola Bzenec
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Grafický editor GIMP (5) použití režimu vrstev Součet „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
X EXEL.
Efekty - 2 kontura, čočka, oříznutí, deformace, stín, rastry
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Grafický editor GIMP (3)
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Téma: Vektorizace obrázků -10. díl
Vkládání kreslených útvarů
Informace a Internet Bohumil Bareš. Grafický editor GIMP (1)  úvod  seznámení s programem  výběry  práce se schránkou 2.
Grafický editor GIMP (12) Reliéf pomocí mapy vyvýšení, logo… „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Tvorba tabulky ve Writeru (Rozvrh hodin)
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Grafický editor GIMP (6)
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
GIMP – úpravy fotografií. Příliš tmavá fotografie Někdy se nám podaří vyfotit snímek tak, že téměř není vidět, co jsme fotili.
POWER POINT 2 Vzhled prezentace - formátování
Grafický editor GIMP (2)
Grafický editor – GIMP Základy práce
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA ÚPRAVA FOTOGRAFIÍ - RETUŠE ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Grafický editor GIMP (2)
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Úloha - tlačítko VY_32_INOVACE_GR_783. TLAČÍTKO Zadání - vytvořte obrázek tlačítka GIMP: Postup: 1. Vytvoříme nový soubor o velikosti 88 x 31 pixelů,
Přemístění části obrázku klonováním VY_32_INOVACE_GR_797.
Barvy VY_32_INOVACE_GR_788. BARVY Barva popředí a pozadí - jejich nastavení Barva popředí a pozadí slouží k nastavení barev nástrojů, které ji používají.
Grafický editor GIMP (5) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
VY_32_INOVACE_GR_789 CD- OBAL. Zadání: vytvořte obal na CD použijte 5 fotografií (každou v samostatné vrstvě) vložené obrázky upravte pomocí nástrojů.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Grafický editor GIMP (12) Reliéf pomocí mapy vyvýšení, logo… Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Vytváříme „složku dokumentů“
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
- Výběry VY_32_INOVACE_GR_782. VÝBĚRY Vytvořením výběru rozdělíme obrázek na dvě části: aktivní = výběr = ta část, na které budeme provádět úpravy neaktivní.
Grafický editor GIMP (6) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Obrázky po stole VY_32_INOVACE_GR_790. OBRÁZKY ROZHÁZENÉ PO STOLE Zadání: Uspořádejte obrázky tak, aby působily jako náhodně rozházené po stole. Obrázkům.
Grafický editor GIMP (8) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk  vyvážení barev  napodobení černobílé fotografie Dostupné z Metodického portálu
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Základy úpravy digitální fotografie Seznámení s program Zoner PhotoStudio.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Milan Adámek VY_32_INOVACE_AS1 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Práce s grafickým programem GIMP
Grafický editor GIMP (2)
Grafický editor GIMP (3)
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Grafický editor GIMP (8)
Grafický editor GIMP (12)
Grafický editor GIMP (5)
Grafický editor GIMP (6)
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – výběrové nástroje.
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Grafický editor GIMP (5)
Vektorová grafika Základy práce s vektorovým editorem - křivky.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Grafický editor GIMP (6)
Transkript prezentace:

Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – program Gimp, ukázka č. 1 – „Hvězdné nebe s planetou“

Práce v programu GIMP Velice populárním programem pro úpravu rastrové grafiky je freewarový program Gimp. Tento program má mnoho funkcí, které jsou doménou daleko dražších programů. Program lze bezplatně stáhnout např. z webu www.stahuj.cz nebo www.slunecnice.cz. Instalace probíhá standartním způsobe. Po nainstalování se objeví obrazovka:

Již z úvodní obrazovky je vidět řada funkcí Již z úvodní obrazovky je vidět řada funkcí. My využijeme všechny znalosti, které jsme nabyli při práci s jednodušším programem Paint.Net a které jsme probírali v minulých lekcích. Nastavení programu se provádí pomoci menu Úpravy - Předvolby

Vytvoříme hvězdné nebe s modrou planetou.

Vytvoříme nový obrázek. Vrstvu pozadí vyplníme černou barvou.

Vytvoříme novou vrstvu. Nazveme ji „Planeta“.

Do vrstvy umístíme eliptický výběr Do vrstvy umístíme eliptický výběr. Se stisknutou klávesou SHIFT vytvoříme výběr kruhový. Vyplníme ho modrou barvou.

Vrstvu Planeta automaticky ořízneme.

Planetu zarovnáme na střed. Buď víme, že k zarovnání slouží klávesa Q Planetu zarovnáme na střed. Buď víme, že k zarovnání slouží klávesa Q. Nebo použijeme menu Nástroje – Nástroje transformace - Zarovnání

Upravíme velikost vrstvy dle obrázku Upravíme velikost vrstvy dle obrázku. Menu Vrstvy – velikost vrstvy dle obrázku.

Zrušíme výběr. Klávesou CTRL + SHIFT + A nebo

Provedeme duplikování vrstvy Planeta Provedeme duplikování vrstvy Planeta. Klikneme pravým tlačítkem myši uvnitř panelu Vrstvy.

Kopii vrstvy Planeta vyplníme černou barvou a posuneme.

Aktivní bude nyní vrstva s černým pruhem Aktivní bude nyní vrstva s černým pruhem. Zvolíme Filtry – Rozmazat – Gaussovo rozostření Hodnotu nastavíme na 50

Přejdeme do vrstvy Planeta.

Zvolíme menu Filtry – Světlo a stín – Vržený stín Nastavení:

Aktivní bude vrstva pozadí.

Zvolíme Filtry – Šum – HSV šum Nastavení: