METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/02.0005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Advertisements

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_03_OBECNÉ_VÝKLADY_O_.
ICT ve výuce jazyků Mgr. Jana Sochorová Základní škola a Mateřská škola Česká Bělá.
5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Anotace - Animals Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina Očekávaný výstup - Plynulé.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Lenka Balážová
Pracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích Autor
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Průvodní list Jméno autora: Ing. Miroslava Jeřichová
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_11_AJ4
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_19_Oblíbené věci
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DRUHY_CAR Název materiálu: Druhy čar
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Název materiálu: Zájmena
Gymnasium Jižní Město Praha
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_PRIDAVNA_JMENA Název materiálu:
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_TRIDENI_OVOCE Název materiálu:
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
WORD Tabulky - ohraničení
MŠ,ZŠ,SŠ pro sluchově postižené Valašské Meziříčí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_08_Moje rodina
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Zdravá svačina VY_52_INOVACE_27
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_02_Hudební obrázky
Transkript prezentace:

METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/02.0005 Sada metodických listů: KABINET ANGLICKÉHO JAZYKA Název metodického listu: ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ KÁMEN AJ

Základní stavební kámen výuky anglického jazyka Jazykové dovednosti Základní stavební kámen výuky anglického jazyka

LISTENING Listening neboli poslech je jazyková dovednost, která pro žáka může být obtížná, pokud nejsou ukotveny fonetické dovednosti a znalosti. Porozumění listeningu je ovlivněno jazykovým vybavením učitele, dialektem rodilých mluvčích.

Základní rozdělení Receptive skills Productive skills Listening Jazyková dovednost, kterou žák přijímá prostřednictvím poslechu nebo tichého čtení. Máme tedy dva druhy „receptive skills“: Listening Reading Productive skills Jazyková dovednost, kterou žák vytváří – produkuje. Rozlišujeme dva druhy „productive skills“: Speaking Writing

ZÁSADY PRO ROZVÍJENÍ POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ Před prvním poslechem motivovat žáky prezentací klíčových slov, mezinárodních výrazů, obrázků souvisejících s textem Fonetika klíčových slov a frází Seznámit žáky s cílem daného poslechu

ZÁSADY PRO ROZVÍJENÍ POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ 1. poslech –pro získání rámcového porozumění – listening for a gist 2. poslech - hledání specifických informací a porozumění jim Překonávat COPE – problémy s porozuměním pomocí klíčových slov . Vést žáky k NEPANIKAŘENÍ, pokud neporozumí hned napoprvé Klíčová slova a obtížnou slovní zásobu napsat na tabuli

ZÁSADY PRO ROZVÍJENÍ POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ Využití kontextuálních vazeb k rozvinutí porozumění Vysvětlit hovorové výrazy - Fonetika – důraz, rytmus, intonace

STRUKTURA VÝUKY POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ 1. PRE-LISTENING Seznámení žáků s cílem poslechu Motivace Key words – klíčová slova, fonetika

STRUKTURA VÝUKY POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ 2. LISTENING Listening for a gist – poslech pro získání rámcových informací Listening for a specific information – poslech pro získání specifických informací

STRUKTURA VÝUKY POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ 3. FEEDBACK Kontrola porozumění Controled, less controled, pair work, group work

PROBLÉMY SPOJENÉ SE ZÍSKÁVÁNÍM POSLECHOVÝCH DOVEDNOSTÍ Nedostatečná znalost slovní zásoby Málo procvičené a nedostatečně využité pre-listeningové aktivity Špatné technické vybavení (poškrábané CD, příliš tichý přehrávač…) Dialekty rodilých mluvčí Špatný výběr poslechových materiálů Nedodržení fonetických pravidel