Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Advertisements

Pravopis související se stavbou slova a s tvořením slov
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_19 Tematická.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Neohebné. Společně vyjmenujte, které to jsou. Každá skupina si vytáhne jedno číslo (1-5) a o tom slovním druhu toho ostatním řekne co nejvíc. Tužkou na.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
SLOVNÍ DRUHY.
Synonyma antonyma homonyma
VY_32_INOVACE_05_03 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_05_03 Zpracovala:Mgr.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Český jazyk – 2. ročník „Slovní druhy“
VY_32_INOVACE_05_01 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_05_01 Zpracovala:Mgr.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_36_Slovni_druhy_opakovani Jazyk a jazyková komunikace- Český jazyk , Slovní druhy - opakování 3. ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Unhošť Jazyk a jazyková komunikace Projekt MŠMT ČR
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_259_ČJ7
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 1 Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Slovní druhy Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné používání.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2B_13
Transkript prezentace:

Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/34.0448 CZ.1.07/1.5.00/34.0448

Digitální učební materiál Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Číslo materiálu ICT-CJ3-3/17 Synonyma Název školy Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy, Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Autor Mgr. Alena Kotulová Tématický celek Mluvnice Ročník 1.- 4. ročník SOŠ Datum tvorby XII. 2012 Anotace Prezentace s výkladem Metodický pokyn Žáci si zopakují a procvičí synonyma. Pokud není uvedeno jinak, uvedený materiál je z vlastních zdrojů autora CZ.1.07/1.5.00/34.0448

SYNONYMA

Synonyma slova souznačná (odlišně se píší, ale mají stejný nebo podobný význam); např: chlapec - hoch; hezký – pěkný; málokdy – zřídka; (význam totožný = absolutní synonyma) prosit – žadonit; krmě – jídlo, právě - akorát (význam podobný = částečná synonyma)

Synonyma částečná oči chlapec zraky karosérie ogar obézní chutnat SLOHOVĚ NEUTRÁLNÍ STYLOVĚ ZABARVENÁ oči chlapec karosérie obézní chutnat hostinec umyvadlo zraky ogar kastle tlustý šmakovat hospoda lavór

Synonyma Z Pohádky vodnické A jak tak vodník Arion pod vodou zpíval a naříkal, třásla se každá krůpějka vody, jako by to slza byla. A v každé krůpějce uvázlo něco z jeho zpěvu. A proto už není voda němá. Proto zvoní, cinká, ševelí a šeptá, zurčí a bublá, šplouná, šumí, hučí, ropotá, úpí a kvílí,burácí, řve, ječí a hřímá, sténá a vzdychá a směje se, hraje jako na stříbrnou harfu, klokotá jako balalajka, zpívá jako varhany, duje jako lesní roh a hovoří jako člověk v radosti nebo žalu. (Podle Karla Čapka) Tento text byl zkopírován ze serveru: http://www.cesky- jazyk.cz/citanka/karel-capek/pohadka-vodnicka-devatero- pohadek.html#ixzz2GA0o0TVu

Synonyma v umělecké literatuře úpí – kvílí; řve – ječí; burácí – hřímá Synonyma v umělecké literatuře zvyšují slohovou pestrost dodávají jazyku bohatství zvyšují umělecký účinek umožňují uplatnit individualitu

Slovní druh Výraz Synonymum Podstatné jméno chlapec hoch Přídavné jméno hezký pěkný Zájmeno který jenž Číslovky mnoho hodně Slovesa hledět dívat se Příslovce zde tady Předložky kromě mimo Spojky protože poněvadž Částice ano jo Citoslovce jé pááni

UŽIJ DANÁ SLOVA VE VĚTÁCH A POKUS SE VYSVĚTLIT ROZDÍLY VE VÝZNAMU hostinec – hospoda – krčma – putyka potrava – jídlo – strava – krmení – žrádlo ústa – pusa – huba – tlama horký – žhavý – rozpálený děvče – dívka – dívčina – holka ťukat – klepat – bouchat – bušit postel – lůžko – lože – pelech zírat – hledět – dívat se – koukat - čumět

UVEĎ K PŘEJATÝM SLOVŮM DOMÁCÍ SYNONYMA: analýza legitimace fotbal gramatika literatura exploze parazit rozbor průkaz kopaná mluvnice písemnictví výbuch cizopasník

K DANÝM SYNONYMŮM UTVOŘ DVĚ DALŠÍ SYNONYMA uplakaný pes kůň žena spor žert hluk spát ufňukaný, ukňouraný hafan, čokl oř, herka dáma, baba hádka, roztržka šprým, fór rámus, kravál dřímat, chrápat

Seznam použité literatury Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu. Použité zdroje: 1. SOCHROVÁ, M. Cvičení z českého jazyka v kostce, Fragment 2005 2. CHUDKOVÁ, J. Zdokonalujeme se v pravopisu, SPN Praha 1970 3. Cvičebnice českého jazyka aneb Co byste měli znát ze základní školy, Didaktis 2007 4. STYBLÍK, V. Mluvnická a pravopisná cvičení, Fortuna 1992 5. STYBLÍK, V. a kol., Český jazyk. SPN 2001 6. ČECHOVÁ, M., OLIVA, K. Hrátky s češtinou, SPN 1993