VeřeJnÁ FinaNční Politika a VEŘEJNÁ FINANČNÍ ČINNOST

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální správa - prosinec
Advertisements

Finanční právo Taťána Špírková, 2013.
Obecná část rozpočtového práva III
FISKÁLNÍ POLITIKA – 2. nástroj hospodářské politiky
ÚVOD DO FINANČNÍ SPRÁVY
Finanční právo Zdenka Papoušková, 2013.
Daňová teorie a politika
Vladimíra Henelová ENVIROS, s.r.o. Podrobnosti zpracování ÚEK dle zákona č. 406/2000 Sb., v platném znění, a Nařízení vlády č. 195/2001 Sb.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Plnění Národního programu reforem Ing. Tomáš Zídek Ministerstvo financí ČR Odstraňování bariér konkurenceschopnosti EU a ČR.
FINANČNÍ SPRÁVA specifický úsek veřejné správy jehož posláním je péče o materiální základ poskytování veřejných statků a dozor (dohled) nad finančními.
Subjekty a vykonavatelé veřejné správy
Národohospodářské soustavy a hospodářská politika Ing. Vojtěch Jindra.
ÚVOD DO PRÁVA SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ
Hospodářská politika. HP je souhrn cílů, nástrojů, rozhodovacích procesů a opatření státu. Cíle: 1) plná zaměstnanost 2) cenová stabilita 3) růst ekonomiky.
FINANČNÍ PRÁVO charakteristika odvětví práva
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
Systém organizace finanční správy
Ministerstvo financí je ústředním orgánem státní správy pro –státní rozpočet republiky, –státní závěrečný účet republiky, –státní pokladnu České republiky,
CHARAKTERISTIKA FINANČNÍHO PRÁVA
Ekonomické aspekty veřejné správy
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 29. dubna 2015.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 29. dubna 2015.
Základy finančního práva
Materiální základ produkce veřejných statků
Občanský sektor. Veřejný prostor Klíčová slova: stát x člověk (občan) – mezi nimi se rozpíná prostor – zahrnuje věci veřejné Klíčová slova: stát x člověk.
Veřejné finance Veřejný sektor, veřejné statky
Úvod k účetnictví ÚSC.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Základy veřejných financí
Ekonomické otázky funkčního komunitního systému sociálních a zdravotních služeb v obcích PRAHA 17. dubna 2015.
Statky – finance – politika – činnost Prezentace doc. Mrkývky (přednáší dr. Šramková)
Finanční právo Nováčková Dominika, Kateřina C3A. Finanční právo souhrn právních norem, obsahem jsou finanční vztahy, to znamená vztahy získávání, shromažďování,
Obecná část rozpočtového práva II 14. března 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 24.
Nástin přednášek – studijní pomůcky. Pojem správy  vedení, řízení, (ekonomická) péče o něco  záměrná činnost, sledující dosažení určitého cíle (účelu)
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
9. Stát, politický systém, demokracie 10. Nástroje veřejné politiky Prameny: Dvořáková, Vladimíra – Kunc, Jiří Demokracie a ústavnost. Praha: Karolinum.
Úvod do základů finančního práva Petr Mrkývka. LITERATURA Petr MRKÝVKA Propedeutika finančního práva I – obecná část. Brno: MU 2014 (e-kniha) k dostání.
Rozpočtová a fiskální politika 27. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 27.
Obecná část rozpočtového práva III 21. března 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 24.
Geopolitika a geostrategie Úvod do kurzu Definice pojmů apod.
Česká národní banka.
Obecná část rozpočtového práva II
Správa sociálního zabezpečení
Fiskální politika Pavel Seknička.
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová
Rozpočtová a fiskální politika
Peníze a měnová politika
Rozpočtové právo 2. května 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Normy finančního práva
Úvod do finanční vědy a financí
Hospodářská politika - cíle, nástroje a nositelé TNH 2 (S-3)
LIBERECKÝ PAKT ZAMĚSTNANOSTI
Základy teorie finanční správy
Vnější systémová charakteristika finančního práva
Česká národní banka.
Veřejné Finance.
Obecně o veřejné správě
Sociální zabezpečení Funkce Činitelé, financování
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Teorie fiskálního federalismu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Úvod do finanční vědy a financí
Ekonomické aspekty veřejné správy
Obecná část rozpočtového práva III
Vykazování dat v rámci poskytování sociálních služeb
Rozpočtová a fiskální politika
Obecná část rozpočtového práva III
Rozpočtová a fiskální politika
Transkript prezentace:

VeřeJnÁ FinaNční Politika a VEŘEJNÁ FINANČNÍ ČINNOST

Veřejná finanční politika 1 Politika = mnohostranně strukturovaný společenský jev, určitý program, strategii, souhrn nástrojů a procesů jejich tvorby a použití, spojený s určitým okruhem témat, problémů a cílů. PAULÍK, T. Teorie hospodářské politiky. Karviná : Slezská univerzita v Opavě 2000. s. 9 Veřejná politika je politikou veřejné korporace. Soubor strategických zájmových aktivit k dosažení určitých společenských cílů, jejichž součástí je získání a udržení moci a tím i možnosti realizovat vytýčené cíle.

Veřejná finanční politika 2 součást hospodářské politiky ovlivňuje tvorbu a realizaci cílů obsažených v politice kulturní, školské, zdravotní a dalších. Dysfunkce – projevy Politika státu (vlády) a ostatních veřejnoprávních korporací, zejména územních samosprávných celků. Veřejná finanční politika je politikou veřejné finanční činnosti.

Veřejná finanční politika 3 Hlavní politiky: Rozpočtová politika Fiskální politika – daňová politika Monetární politika Interakce veřejné finanční politiky – práva – veřejné správy: Legislativa Meze Realizace – teologický výklad …

Veřejná Finanční Činnost

Veřejná finanční činnost 1 specifická činnosti státu, jiných veřejnoprávních korporací a od nich odvozených subjektů – veřejný sektor. účelová činnost, zaměřená na zajištění materiálních podmínek pro uskutečňování funkcí státu a veřejného sektoru, materiálního základu pro poskytování veřejných statků a v neposlední řadě fungování peněžního systému státu, jakož i finančního trhu Vzájemná provázanost – disfunkce VFČ= nakládání s peněžní masou: přímé, nepřímé

Veřejná finanční činnost 2 Přímé nakládání s peněží masou: monetární činnost, tj. tvorba peněžní masy jako sumy všech peněžních prostředků dané měny, její ochrana a zajištění stability, devizová činnost, tj. operace spočívající v mocenských ingerencích do nakládání s devizovými hodnotami a ve vytváření a použití devizových rezerv státu, fondovní činnosti, tj. vytváření soustav peněžních fondů, jejichž účelem je financování fungování státu a uspokojování veřejných potřeb, včetně vytváření specifických pojistných a garančních fondů ve veřejném zájmu, jakož i zajištění alokace části peněžní masy v nich, její rozdělování a užití,

Veřejná finanční činnost 3 Činnosti, které nepřímo působí na peněžní masu, mohou být na příklad: kontrolní činnosti, tj. vytváření systémů kontrolních mechanizmů k zabezpečení souladu reálného stavu nakládání s peněžní masou se stavem požadovaným, dohledové a jiné činnosti k zabezpečení fungování finančního trhu, finanční plánování, včetně tvorby veřejných rozpočtů ve smyslu plánovacích dokumentů, finanční účetnictví, včetně bilancování finanční statistika.