Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POLOHOVÁNÍ RANĚNÝCH Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Advertisements

DUM č.65 První pomoc při bodnutí a kousnutí
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
První pomoc Úrazy ve škole.
První pomoc při závažných stavech
Vnější (tepenné, žilní, vlásečnicové), vnitřní, z přirozených otvorů
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
Základy první pomoci 7. ročník.
Vytvoření příručky první pomoci
PRVNÍ POMOC Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ.
Povrch lidského těla autor: David Hainall.
Elektronická učebnice – II
Postup p ř i ošet ř ování drobn ě jších zran ě ní Resuscitace ZÁKLADY PRVNÍ POMOCI Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Tepelná poranění Autor: Mgr. Vladimír Drápal Př_190_Biologiečlověka_Prvnípomocpřitepelnýchporaněních Škola: Základní a mateřská škola Kašava, okres Zlín,
1. pomoc.
KPCR Kardiopulmocerebrální resuscitace
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.2 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka První pomoc při poruchách dýchání DUM – výkladový Předmět:
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název DUM: Drobná poranění v domácnosti Číslo DUM: VY_52_INOVACE_80_96 Vzdělávací předmět: Rodinná výchova.
VY_32_INOVACE_PPM11760NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Základní škola a mateřská škola Šaratice V/2 Inovace a zkvalitnění výuky VY_32_INOVACE_ Jméno autora: Mgr. Marcela Orságová Datum: leden 2012 Ročník: IV.
VY_52_INOVACE_05_04_LEZB Zbyněk Lecián Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk.
KRVÁCENÍ Patří mezi stavy ohrožující život. Náhlá ztráta 2l krve při silném krvácení může vyvolat šok, který ohrožuje život.
PRVNÍ POMOC PŘI ÚRAZECH DUM/004/ČLOVĚK A JEHO SVĚT/První pomoc při úrazech/VYDMUCHOV/ŠŤÁSTKOVÁ/ 2012.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Vilkusová Anna Název: VY_32_INOVACE_16_První pomoc Číslo a název klíčové aktivity: III/2.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: PaedDr. Jana Čechová Název : VY_32_INOVACE_7A03Prv2_Tísňová volání.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Zdraví Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo projektu:
PRVNÍ POMOC VY_32_INOVACE_2C_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
VYSVĚTLIT ŽÁKŮM, CO JE NEODKLADNÁ PRVNÍ POMOC, POPSAT A VYZKOUŠET SI, JAK POSTIŽENÉHO ULOŽIT DO STABILIZOVANÉ POLOHY, JAK PROVÁDĚT NEPŘÍMOU MASÁŽ SRDCE.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_20_P8_Bartonkova TÉMA: První pomoc OBSAH: První pomoc ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.29_Prvni_pomoc_zastava_dechu.
* Název školy: Svobodná základní škola, o.p.s. Autor: Radka Nývltová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_PŘÍRODOVĚDA_5.TŘ. Název: První pomoc_KRVÁCENÍ Číslo.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Vilkusová Anna Název: VY_32_INOVACE_17_Integrovaný záchranný systém Číslo a název klíčové.
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_15_Ochrana zdraví Téma: Ochrana.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Záchranná služba Krvácení – Ošetření drobných oděrek První pomoc: Ránu umyjeme, vydezinfikujeme. Vezmeme náplast a oděrku přelepíme.
NEMOC A ÚRAZ VY_32_INOVACE_5A_07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název:VY_32_INOVACE_3B_20_Péče o kůži
První pomoc: test.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VY_52_INOVACE_02_01_ první pomoc
VY_32_INOVACE_04-11 Ročník: VIII. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Jak správně telefonovat
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Ochrana člověka za mimořádných situací – první pomoc
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Autor: Mgr. Lenka Königová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Nemoc a úraz Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
KURZ PRVNÍ POMOCI ZŠ Eden.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Autor: Mgr. Lenka Königová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Lenka Königová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Lenka Königová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ČLOVĚK A JEHO ZDRAVÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základy první pomoci.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Drobné úrazy a první pomoc
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_224 Jméno autora: Bc. Markéta Jonášová Datum: jaro 2012 Ročník: II. Vzdělávací oblast: Člověk a zdraví Téma: První pomoc Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1996

První pomoc Piškvorky

Metodický postup: Žáci jsou rozděleni do skupin a vylosují si kolečko nebo křížek – značky. Kliknutím na příslušné políčko si každá skupina postupně vybírá otázku. Kliknutím na políčko domeček se žáci dostanou zpět na hlavní stranu s výběrem otázek. Kontrolu odpovědi získají kliknutím na políčko i - informace. Jestliže je odpověď správná, přidělí si k políčku svoji značku. V případě nesprávné odpovědi (nebo nedostatečné) políčko na hlavní straně zůstane šedé. Konec hry si učitel volí sám. Může stanovit počet políček, nebo žáci musí mít tři políčka u sebe atd. V celé hře jsou čtyři záchranné body, kdy políčko získá skupina, aniž by musela plnit úkol – tzv. Zkratka.

O X X O X O O X O X O X X O X O X O X O O X X O O X X O O X O X X O X 1 X 2 X O X 3 O O X 4 O X 5 O X 6 X O 7 X O 8 9 X O X 10 O O 11 X X O 12 O X 13 14 X O O 15 X 16 O X X O 17 18 X O O 19 X O 20 X X O 21 O X 22 X O 23 O 24 X O X 25

Drobné říznutí B a) neošetřuji b) z rány vyjmu nečistoty a přelepím náplastí c) nechám nečistoty a přelepím B

Co nepatří do lékárničky a) sluneční brýle b) pinzeta c) polštářková náplast A

Jak zastavíš krvácení z nosu? a) krvácení nezastavuji b) vložím do nosu kapesník a zakloním hlavu c) předkloním hlavu a dám studený obklad C

Výborně, to se ti povedlo. ZKRATKA

Jaká je první pomoc při drobných popáleninách a) popáleniny neošetřuji b) zaváži je špinavým kapesníkem c) zchladím studenou vodou C

Při odřenině B a) postižené místo jen zalepím b) postižené místo zbavím nečistot, lepím jen v nejnutnějším případě c) zavolám hasiče B

Při tepeném krvácení a) krev neteče b) krev stříká c) krev jen kape B

Zadřenou třísku v prstě a) necháme vyhnisat b) ránu dezinfikujeme a navštívíme dětského lékaře c) třísku si vykousneme B

Zlomeninu C a) zlomenou končetinu sám narovnám b) zlomenou končetinu ošetřím mastí c) zlomenou končetinu znehybním pomocí dlahy C

Mdlobu může způsobit A a) velká fyzická zátěž b) čtení knihy c) konzumace ovoce A

Odstranění klíštěte B a) klíště necháme přisáté b) klíště odstraníme celé c) odstraníme pouze zadeček B

Co je to resustitace? a) resustitace je převoz zraněného do nemocnice b) resustitace je ošetření krvácejících zranění c) resustitace je soubor úkonů, které se provádí k obnovení základních životních funkcí C

Výborně, to se ti povedlo. ZKRATKA

Při poranění páteře A a) s postiženým nehýbej b) pomůžeme postiženému kleknout c) pomůžeme postiženému sednout A

Tísňová linka záchranné služby je

Postižený, kterému dáváme první pomoc a) měl by ležet na měkkém, abychom mu neublížili b) měl by ležet na tvrdém c) měl by sedět B

Co může způsobit tonutí a) říznutí do prstu b) alergie na zmrzlinu c) podchlazení C

Masáž srdce provádíme B a) těsně nad pupíkem b) uprostřed hrudníku c) pod krkem B

Výborně, to se ti povedlo. ZKRATKA

Dušení vzniká C a) pokud mám rýmu b) když mě bolí hlava c) když mám nedostatek přísunu kyslíku C

Omrzlina je A a) poškozené místo na něž působil po určitou dobu chlad b) místo, kde máme přisáté klíště c) místo, kam nás píchla včela A

Při úpalu postiženého A a) odtáhneme do stínu b) necháme ho na sluníčku c) oblékneme mu rukavice A

Výborně, to se ti povedlo. ZKRATKA

Při zásahu elektrickým proudem a) zavolám rodiče b) první pomoc neposkytuji, zavolám záchranáře c) zraněného odtáhnu od zdroje proudu B

Jako svědek dopravní nehody a) zavolám složky záchranného systému b) podívám se a ujedu c) všechno si vyfotím A

Použité materiály: Obrázky – klipart: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=97 [dostupné online, cit. 2012.04.26]