Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

Počítačová grafika.
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
18. Počítačová grafika, prezentace
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony a klíčové aktivity.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Základní pojmy grafiky
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Počítačové zobrazování. Vektor Křivky Malá velikost souboru Při zvětšení zůstává kvalita.
Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
GRAFIKA.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ ZOBRAZOVACÍ JEDNOTKY Ing. Petr Bouchala Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_128_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Barevné modely Název školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Počítačová grafika.
Základní pojmy Grafiky
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Aplikovaná počítačová grafika. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika, barevné modely
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Počítačová grafika.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_18.  přidáním barevného odstínu vznikne tmavší barva, tento způsob používají například tiskárny.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Periferní zařízení počítače - opakování
Druhy aplikačních programů – rozdělení podle účelu 1
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Operační systém Windows
Převody čísel. soustav - opakování
Výstupní zařízení - plotr
Výstupní zařízení počítače - plotr
Grafické programy - opakování
Rozdělení software podle účelu 2
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SW počítače - operační systém
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Software počítače - rozdělení
Výstupní zařízení počítače - tiskárny
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafické programy - opakování
Výstupní zařízení - skener
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Základní pojmy z počítačové grafiky
Výstupní zařízení - monitory
Barevné modely Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Inf Barevné ladění dokumentů
GRAFIKA.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Transkript prezentace:

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Předmět: Práce s počítačem Ročník: 1. ročník čtyřletého maturitního oboru Autor: Vít Michalec Barevné modely Anotace: Materiál seznamuje s barevnými modely, druhy a způsoby míchání barev, včetně jejich výhod, nevýhod. Klíčová slova: barevný model CMYK, barevný model RGB, barevný model HSB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vít Michalec Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 – Výuka nového tisíciletí Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 30 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PRPBG1_15

Barevný model Barevný model definuje základní barvy zobrazené počítačem Popisuje způsob míchání barev tak, aby se obraz co nejvíce blížil realitě Používá se několik barevných modelů Každý barevný model pracuje s jinými základními barvami. Vzájemnou kombinací základních barev se vytváří všechny ostatní barevné odstíny

Způsoby míchání barev Aditivní Subtraktivní Jednotlivé barvy se sčítají, výsledkem je světlo větší intenzity Této způsob je použitý u monitorů a displejů Subtraktivní Přidáním barvy se ubírá intenzita původního světla Světlo prochází přidávanými barvami a je pohlcováno Použití - tiskárny

Barevný model RGB Je aditivní barevný model Využívá tří základních barev Červená – Red Zelená – Green Modrá – Blue Ostatní barvy jsou vytvořeny mícháním základních barev Použití – monitor, displej Obr.2

Barevný model CMY, CMYK Je subtraktivní barevný model Základní barvy jsou Purpurová - M Azurová - C Žlutá – Y Jejich smícháním vznikne černá barva Přidává se černá barva - K Použití - tiskárny Obr.1

Barevný model HSB Model HSB tři základní parametry Odstín (tón) - Balance Jas - Hue Sytost – Saturation Další barevné modely HSL je podobný modelu HSB YUV se používá v televizním vysílání

Bitmapová (rastrová) grafika Výhody Lze upravovat jas, kontrast, barvy v obrázku U fotek věrné zachování původní scény Nevýhody Velké prostorové nároky na uložení Při zvětšování dochází ke snížení kvality obrazu (rozmazání) Bitmapová grafika je uložena ve formátech: bmp, jpeg, gif, tiff, png a dalších

Vektorová grafika Obraz je složen z jednotlivých objektů – úseček, křivek, kružnic a dalších Tyto objekty lze samostatně upravovat – např. zvětšovat, otáčet, posouvat Objekty se mohou překrývat, prolínat Využití vektorové grafiky Tvorba tiskovin (oblast DTP) Technické výkresy, schémata, diagramy Počítačové animace

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Veškeré použité informace pocházejí z uvedené literatury a portálu Wikipedie z níže uvedených adres: [1] Navrátil, Pavel: Počítačová grafika a multimédia. Computer Media s.r.o., 112 stran, 2007 [2] http://cs.wikipedia.org/wiki/Barevn%C3%BD_model[cit.2013-01-12] [3] http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Soubor:AdditiveColorMixiing.svg&page=1 [cit.2013-01-12] [4] Obr.2: Quark67, 16. 9. 2008, 14:54, [cit.2013-01-12] Soubor:AdditiveColorMixiing.svg&page=1 Dostupné z WWW: http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Soubor:AdditiveColorMixiing.svg&page=1 [cit.2013-01-12] [5] Obr.1: Cantus, 19. 4. 2005, 09:53 [cit.2013-01-12] Soubor:SubtractiveColorMixing.png Dostupné z WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:SubtractiveColorMixing.png Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vít Michalec Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.