ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
První představitelé impresionismu
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Renoir, Degas, Pisarro, Sisley
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Gustave Courbet Barbizonská škola
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Claude Monet
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Impresionismus.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Realismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Impresionisté figurativního malířství
Musée D´ Orsay Paříž Francie.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Eduard Manet Název školy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
IMPRESIONISMUS.
Impresionismus Název školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_17_Impresionismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.
Malba podle Clauda Moneta Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Aktualizace uměleckého díla
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NOVOIMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Realismus ve výtvarném umění
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
1 ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Křivonosková Kateřina
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Mgr. Hana Matěásková TEMATICKÁ OBLAST: Dějiny umění NÁZEV DUMu: Impresionismus a jeho kořeny POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 01 KÓD DUMu: HM_Dějiny umění 01 DATUM TVORBY: 31. 9. 2012 ANOTACE: Prezentace, která by měla sloužit jako obrazová a textová podpora k výuce dějin umění na téma impresionismus. Charakterizuje pojem impresionismus, podrobněji se věnuje technice impresionismu a klade důraz na to, že tento směr nevzniknul náhodně, ale měl svůj vývojový proces a z něčeho čerpal. . METODICKÝ POKYN: Kvinta/1.roč.,Sexta/2.roč.

Impresionismus a jeho kořeny Angličtí krajináři Barbizonská škola Eduard Manet

Charakteristika Umělecký směr konce 19. století Vyvrcholení realistických tendencí Předěl mezi tradiční a moderní malbou Ovládl hlavně francouzské malířství Impresionismus čerpal ze 3 základních zdrojů – Angličtí krajináři , Barbizonská škola, dílo Eduarda Maneta Angličtí krajináři – malíři zachycující světelné efekty o celé jedno století dříve než ve Francii. Barbizonská škola – r. 1825 –fr. malíři tvořící v blízkosti vesnice Barbizon, malovali v plenéru.

Název Impresionismus, impresionisté Rok 1874 první výstava mladých malířů C. Monet, A. Renoir, A. Sisley, C. Pissaro, E. Degas, H. Lautrec … prezentují svůj pohled na umění nespokojeni s postojem tradiční Akademie Claude Monet Impression, solei de levant Louis Leroy kritik výstavy, název „Impresionisté“

Název Impresionismus, impresionisté C. Monet A. Renoir A. Sisley C. Pissaro E. Degas H. Lautrec přijímají název za vlastní společně vystavují do roku 1895 ne všichni malují impresionistickou technikou Společně vystavují do r. 1895 Ne všichni malují technikou typickou pro impresionisty

Technika impresionismu Důležitá hra světel, stínů Snaha zachytit určitý prchavý okamžik a jeho atmosféru Užití čistých barev spektra – využití tzv. doplňkových barev Doplňkové barvy: k červené – zelená, ke žluté – fialová, k modré – oranžová Neužívají šedou a černou – nejsou ve spektru

Technika impresionismu Rychlé, hrubé tahy štětcem – dojem skic. Nemalují přesné kontury. Využívají znalostí vědy a technických vynálezů. Pracují v plenéru. Náměty – život v restauracích, kavárnách, kolem řek, ruch v ulicích měst, tančírny.

Impression, solei de levant Dojem, východ slunce 1872, 50 /65cm je velký obrázek, který dal název celému hnutí. Z mlžného oparu se probouzí nový den nad přístavem. V mlze mizí pevné obrysy staveb, ve vodě se objevují nazelenalé a modravé odlesky loděk rybářů Dojem, východ slunce 1872 (1)

Angličtí krajináři Joseph William Turner (1775-1851) Romantický krajinář Vliv na tvorbu impresionistických malířů Zaměření na – barvu, světlo, atmosféru obrazu Absence ostrých kontur, opakovaně maloval stejné prostředí – snaha zachytit změny. Náměty – měl rád vodu a moře, miloval Benátky odtud – akvarely(velmi oblíbené)

William Turner – Válečná loď Téméraire (2) 1839

William Turner – Rybáři na moři (3) 1796

William Turner – Přístaviště v Calais (4) 1803

William Turner – Otrokářská loď (5) Otrokářská loď 1840, loď v pozadí, načervenalý soumrak, otroci-potrava pro exotické ryby

John Constable (1776-1837) Angličtí krajináři významný anglický krajinář 19. století studie krajin v plenéru studium klimatologických jevů v přírodě – dojem na impresionisty učitel historie krajinářství – Royal Institution v Londýně

John Constable – Deadhamské údolí (6) 1802

John Constable – Obilné pole (7) Obilné pole 1826, mistrovství štětce tohoto malíře, vzpomínka na autorovo šťastné dětství

Barbizonská škola Camille Corot (1796-1875) francouzský malíř, jako jeden z prvních malířů – malba v plenéru, později se vrátil k malbě v ateliéru poetické krajiny, prosté, neokázalé motivy jisté volné tahy štětce rychlé nanášení barev, zájem o světelné efekty realistické prvky

Camille Corot – Vila d´Avray (8) 1867

Camille Corot – Vzpomínka na Mortefontaine(9) Vzpomínka na Mortefontaine 1864 , lehčí způsob tahů štětce, pracuje rychleji, toto dílo vystaveno v Salónu,osobně ho koupil císař Napoleon III. Salón – pořádala ho Francouzská královská akademie pravidelně od roku 1673 – jednalo se o výstavu tradičního malířství a sochařství. Lidé sem chodili obdivovat konvenční výtvarná díla. V roce 1903 byl založen Salon nezávislých, který začal pořádat jako protiváhu výstavy moderního umění.

Edouard Manet (1832-1883) francouzský malíř – vzor pro impresionisty konflikt s uměleckou tradicí Francie zamítal starý akademický způsob malování barva – nejdůležitější vyjadřovací prostředek přijal postupy impresionistů x nechtěl být s nimi spojován

E. Manet – Snídaně v trávě (10) Snídaně v trávě 1863 , vystaveno v tzv. Salonu odmítnutých – posměch u kritiky, modelka – jeho milenka, maluje co vidí, nepřikrašluje, kontrast – oblečení muži v černém a nahé tělo –osvětluje krajinu – skandál po vystavení

E.Manet – Bar ve FOLIES (11) Bar ve Folies – Bergere 1881, Dívka strnulá, tajuplná, smutná, krásná, divák – zákazník u baru, hra se zrcadlem za dívkou, pohled do života bohatých měšťanů v Paříži. Tento obraz – úspěch v Salonu

E. Manet – Olympia (12) Olympia 1863, Roku 1865 vystavena v Salonu – velký odpor, pokládána za ošklivou, chybí jemné zobrazení světla a stínu, tvrdá malba, silný kontrast, /tělo modelky a tmavé tóny černošky, kočky a pozadí/

ZDROJE 1.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. http://en.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Claude_Monet,_Impression,_soleil_levant,_1872.jpg 2.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Turner,_J._M._W._- _The_Fighting_T%C3%A9m%C3%A9raire_tugged_to_her_last_Berth_to_be_broken.j pg 3.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:William_Turner_-_Fishermen_at_Sea.jpg 4.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Joseph_Mallord_William_Turner_024.jp 5.AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Slave-ship.jpg

ZDROJE 6.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. http://en.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Constable_DeadhamVale.jpg 7.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. http://en.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:John_Constable_008.jpg 8.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. http://en.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Corot.villedavray.750pix.jpg 9.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. http://en.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Jean-Baptiste-Camille_Corot_012.jp 10. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://en.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Manet,_Edouard_- _Le_D%C3%A9jeuner_sur_l%27Herbe_(The_Picnic)_(1).jpg

ZDROJE 11. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://en.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Edouard_Manet_004.jpg 12.AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Manet,_Edouard_- _Olympia,_1863.jpg