OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_75_PRV1 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Zdravé zuby NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková organizace CÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2193 KLÍČOVÁ AKTIVITA: III/2 TÉMA HODINY: Péče o chrup, dentální hygiena. ROČNÍK: 1. PŘEDMĚT: Prvouka AUTOR MATERIÁLU: Mgr. Marie Jelínková
POPIS MATERIÁLU DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: prezentace v PowerPointu MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: PČ, VV, POPIS PRÁCE S MATERIÁLEM: Prezentace, ve které se děti seznamují s dentální hygienou a péčí o chrup. List č. 4 – 5 popisuje části zubu, na listu č. 6 – 7 děti luští křížovky s tajenkou, list č. 8 - 11 popisují zubní hygienu, třídí prospěšné potraviny a ukazují správné pomůcky na čištění zubů. ZKUŠENOST S PILOTÁŽÍ: Většina žáků sledovala prezentaci se zájmem, aktivně se zapojili do rozhovoru o zubní hygieně a z vlastních zkušeností vyprávěli o péči o zuby. ZDROJ: www.office.microsoft.com
Zdravé zuby Co mám dělat s těmi zuby?
Části zubu korunka krček kořen
Vrstvy zubu sklovina zubovina zubní dřeň zub sedí v dásni
Kolik máme dočasných (mléčných) zubů? (vylušti křížovku) Ř E D K V I Č K A M R K E V A N A N A S C I T R O N P O M E R A N Č K V Ě T Á K
Jak se nazývá první stálý zub? (vylušti křížovku) T Ř E Š N Ě A N G R E Š T Š V E S T K A P E T R Ž E L H R U Š K A J A B L K O
Která nemoc je u lidí nejčastější? (klikni na obrázek) zubní kaz chřipka angína
Co zubům prospívá a co jim škodí? (vyber a klikni na obrázek) mléko O R B I T jogurt
Kolikrát denně si čistíme zuby? (klikni do rámečku) Po každém jídle. Dvakrát denně (ráno a večer). Třikrát denně (ráno, v poledne, večer).
Který kartáček si vybrat? (vyber nejvhodnější - klikni na kartáček)
Teď už vím, jak se o zuby starat?