OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Advertisements

32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
SLOVNÍ DRUHY Autor: Mgr. Monika Dudová
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.09 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování věty jednoduché. Obsahuje přehled základních a rozvíjejících větných.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_740_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Žáci si s pomocí učitele zopakují podle učebnice, zápisů.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_739_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_55_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_737_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_209_ČJ 2 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Vlastní jména NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_09_SKLADBA.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_275_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Rozvíjející větné členy NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Alena Dulová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_01 TÉMA:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_279_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Znalostní test NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Základní a rozvíjející větné členy Grafický rozbor věty jednoduché.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_21_ČJ4
Autor: Mgr. Monika Hřavová Název : VY_32_INOVACE_2A05Čj4_Slovní druhy
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_259_ČJ7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_40_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_163_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_162_M2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_54_F7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_182_ČJ3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_116_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_18_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_92_M7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_293_ČJ9
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_85_M8
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_31_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_59_F7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_37_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_43_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_28_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_8_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_194_ČJ3
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_88_M7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_38_ČJ4
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_02_3A02Čj9_Větné členy
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_234_ČJ2
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_50_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_218_ČJ2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_49_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_2_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_16_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_216_ČJ2
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_45_F6
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_271_ČJ8
Transkript prezentace:

OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_297_ČJ9 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Pracovní list NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková organizace CÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2193 KLÍČOVÁ AKTIVITA: III/2 TÉMA HODINY: Souhrnné testy ROČNÍK: 9. PŘEDMĚT: Český jazyk AUTOR MATERIÁLU: Mgr. Josefa Omelková

POPIS MATERIÁLU DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: prezentace v PowerPointu MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: OV POPIS PRÁCE S MATERIÁLEM: Prezentace je určena k opakování a upevnění učiva z předchozích vyučovacích hodin – jazyková výchova, základy literární teorie. Žáci si zopakují pojmy s učivem související. Po frontálním opakování vypracují samostatně zadané kontrolní otázky. Text lze využít i jako kontrolní práci / písemně formou pracovních listů – viz příloha-s následnou kontrolou v daném textu /. Ke shrnutí učiva použijí odbornou literaturu – učebnici a přehledy učiva ČJ / práce s chybou – vyhledají zdůvodnění /. OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Žáci rozlišují zásady tvoření českých slov, rozpoznávají přenesená pojmenování, tvoří spisovné tvary slov, rozlišují významové vztahy gramatických jednotek, zvládají pravopis, uvádí výrazné představitele literatury a jejich díla ZKUŠENOST S PILOTÁŽÍ: Většina žáků příklady z pracovního listu zvládla samostatně. Využili přehledy učiva a pravopisné jevy kontrolovali v Pravidlech českého pravopisu. ZDROJ: vlastní tvorba

Souhrnné testy Který z těchto jazyků nepatří mezi jazyky slovanské : a) bulharština b) ukrajinština c) maďarština d) Makedonština e ) polština 2. Výrok „ Medardova kápě čtyřicet dní kape“ je : přísloví b) pořekadlo c) pranostika d) přirovnání

3. Který slovní druh nepatří mezi slova neohebná : Příslovce b) předložky c) číslovky d) spojky 4. U slovesa urči jeho třídu a vzor : Petr měl nové kolo. Třída : ……………… Vzor : ………………. 5. Urči druh souvětí : Petr se cítil mezi chlapci velmi spokojený, neboť ho všichni obdivovali. a) Podřadné b) nejde o souvětí c) souřadné

6. Vytvoř správné dvojice : Zpráva, zhlédnout, správa, zvrhnout Oznámení ……………….. Vedení …………………… Spatřit …………………… Převrhnout ………………. 7. Výraz „obě ruce“ doplň do věty ve správném tvaru : Marcela držela hrnec ………………. oběmi rukami b) oběma rukami c) oběma rukama d) oběmi rukama e) obouma rukami f) obouma rukama

8. Od slovesa „brodit“ je správně vytvořen tvar 2. os. , č. mn. , rozk 8. Od slovesa „brodit“ je správně vytvořen tvar 2.os., č.mn., rozk.zp. v bodě : Broďme se b) brodíte se c) brodili se Brodíte se e) broďte se f) brodili byste se 9. Jaký větný člen je barevně zvýrazněný výraz : Mohl byste vysvětlit problém bílkovin ? a) podmět b) předmět c) doplněk d) přívlastek f) příslovečné určení

10. K názvům děl přiřaď správný druh literárního žánru : balada, drama, komedie, legenda, bajka, baladický román Nikola Šuhaj loupežník ………………………………. Vrána a liška …………………………………… Svatební košile ………………………………. Bílá nemoc …………………………….. Život Konstantinův ……………………….. Zdravý nemocný ………………………….

Správná řešení : Který z těchto jazyků nepatří mezi jazyky slovanské : a) bulharština b) ukrajinština c) maďarština d) Makedonština e ) polština 2. Výrok „ Medardova kápě čtyřicet dní kape“ je : přísloví b) pořekadlo c) pranostika d) přirovnání

3. Který slovní druh nepatří mezi slova neohebná : Příslovce b) předložky c) číslovky d) spojky 4. U slovesa urči jeho třídu a vzor : Petr měl nové kolo. Třída : 5. Vzor : dělá 5. Urči druh souvětí : Petr se cítil mezi chlapci velmi spokojený, neboť ho všichni obdivovali. a) Podřadné b) nejde o souvětí c) souřadné

6. Vytvoř správné dvojice : Zpráva, zhlédnout, správa, zvrhnout Oznámení zpráva Vedení správa Spatřit zhlédnout Převrhnout zvrhnout 7. Výraz „obě ruce“ doplň do věty ve správném tvaru : Marcela držela hrnec ………………. oběmi rukami b) oběma rukami c) oběma rukama d) oběmi rukama e) obouma rukami f) obouma rukama

8. Od slovesa „brodit“ je správně vytvořen tvar 2. os. , č. mn. , rozk 8. Od slovesa „brodit“ je správně vytvořen tvar 2.os., č.mn., rozk.zp. v bodě : Broďme se b) brodíte se c) brodili se Brodíte se e) broďte se f) brodili byste se 9. Jaký větný člen je barevně zvýrazněný výraz : Mohl byste vysvětlit problém bílkovin ? a) podmět b) předmět c) doplněk d) přívlastek f) příslovečné určení

10. K názvům děl přiřaď správný druh literárního žánru : balada, drama, komedie, legenda, bajka, baladický román Nikola Šuhaj loupežník - baladický román Vrána a liška - bajka Svatební košile - balada Bílá nemoc - drama Život Konstantinův - legenda Zdravý nemocný - komedie