Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy filtrů, druhy filtrací
Advertisements

Základy laboratorní techniky
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Laboratorní práce č. 1 Filtrace Mgr. Helena Roubalová
VY_32_INOVACE_10_CHEMICKÉ NÁDOBÍ
Laboratorní práce A – FILTRACE B – CHROMATOGRAFIE
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
LABORATORNÍ PRÁCE Organická analýza PaedDr. Jiřina Ustohalová
LABORATORNÍ POMŮCKY, CHEMICKÉ SKLO
Laboratorní práce č. 3 Vlastnosti aktivního uhlí Mgr. Helena Roubalová
Metody oddělování složek směsí
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Laboratorní práce č. 2 Destilace Mgr. Helena Roubalová
METODY ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
2.1 Vím, co jsou směsi, jak vznikají, jaké jsou druhy.
Modernizace výuky odborných předmětů Reg. č. projektu: CZ.1.07/1.1.08/ ; CHROMATOGRAFIE.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_13.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: únor 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: únor 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Chemie Čím se zabývá Druhy chemie Chemická laboratoř Konec
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: září 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Filtrace VY_32_INOVACE_CH1 – 02 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 05.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 04.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
R.Z. Někdy je třeba jednotlivé složky směsí od sebe oddělit Pak závisí na druhu směsi a na tom, co chceme získat.
METODY ODDĚLOVÁNÍ SMĚSÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
OBSAH KRUHU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_11_Obsah kruhu Téma: Matematika 8.ročník.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
AUTOR: PETRŽELOVÁ EVA NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_A_10_GALVANICKÝ ČLÁNEK TÉMA: ORGANICKÁ A ANORGANICKÁ CHEMIE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Téma : Metody dělení směsí Můžeme ze směsi oddělit složky??? Odtučnit mléko?
Oddělování složek směsí -provádí se různými metodami.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zařízení chemické laboratoře Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Chemie Čím se zabývá Druhy chemie Chemická laboratoř Konec
15 filtrace - laboratorní práce
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Chemické nádobí a pomůcky.
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Laboratorní sklo Kádinka – neslouží k odměřování objemů !!!
MĚŘENÍ HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
SMĚSI HRA.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/chemie
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Písemné násobení trojciferným činitelem
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Uváděj písmenem typ směsi
CHEMIE - Stavba atomu Střední škola hotelová a služeb Kroměříž
ČÍSLOVKY - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Jednotky délky Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
CHEMIE - Kyslík Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Název školy
DÉLKA KRUŽNICE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Petrželová Eva Název:VY_32_INOVACE_03_A_18_ Laboratorní práce - filtrace Téma: Organická a anorganická chemie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2131

Ověř vlastnosti tří filtračních materiálů 1) Pomůcky: 4 kádinky, skleněná tyčinka, 2 filtrační nálevky, filtrační papír, třecí miska, vata, plátno – gáza, odměrný válec, 2 stojany s filtračním kruhem, nůžky, křída, voda, gumička

2) Postup: Sestavíme tři filtrační aparatury: První aparatura- kádinka – na ní je gumičkou upevněno plátno nebo třikrát přeložená gáza Druhá aparatura – kádinka a filtrační nálevka vložená do filtračního kruhu na stojanu, do nálevky je vložen chomáč vaty Třetí aparatura – kádinka a filtrační nálevka vložená do filtračního kruhu na stojanu, v nálevce je vložen filtrační papír

Postup pro složení filtračního papíru

Filtrační aparatura

3) připravíme směsi pro filtraci: Rozetřeme kousek křídy v třecí misce – prášek rozdělíme na tři stejné díly do kádinky dáme 15ml a přidáme jeden díl křídy Směs v kádince rozmícháme a po tyčce naléváme po tyčce na gázu nebo plátno – zapiš čas začátku a konce filtrace Stejně filtrujeme suspenzi v druhé a třetí aparatuře Vše zapisujeme

Tabulka Použitý filtrační materiál Čas filtrace filtrát Filtrační papír vata gáza

4) Závěr: - vyjádři a popiš čistotu filtrátu - u kterého filtrace byl nejrychlejší a u které nejpomalejší čas

http://www.vodnikufrik.cz/data/nalevka.gif http://www.ped.muni.cz/wchem/sm/hc/labtech/images/operace/filtrak3.jpg http://www.verkon.cz/data/catalog/big/img2911.jpg Ing. E. Adamovič,CSc., Doc.RNDr.Pavel Beneš, CSc., Doc. Ing. T.Šramko,CSc.,RNDr. Otto Tomeček,CSc.,Chemie 7, Státní ped. Nakladatelství 1990

Anotace: Výklad Autor : Eva Petrželová Vytvořeno dne: 19.8.2012 Odpilotováno dne: ve třídě: osmá Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Chemie Téma: Organická a anorganická chemie Klíčová slova: filtrace, filtrát