Vznik a vývoj člověka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vývoj člověka dle anglického badatele Charlese Darwina.
Advertisements

PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA STARŠÍ DOBA KAMENNÁ (PALEOLIT)
Problémy světa. Vývoj obyvatelstva a problém výživy Počet a rozmístění světového obyvatelstva Rasová struktura Etnická a jazyková struktura Náboženská.
P ŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:ČESKÝ JAZYK, ČLOVĚK A JEHO SVĚT Ročník:4. Tematický okruh:Zpracování informací, život předků na našem území Název učiva:LOVCI.
Vývoj lidoopů a člověka A – giboni (více druhů) B – orangutan C – gorila D – šimpanz učenlivý E – šimpanz bonobo F – člověk Oddělení vývojových linií 1.
PRVOUKA 3. ROČNÍK Mgr. Kamila Homoláková ZŠ MUDr. E. Lukášové
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
8. ročník, biologie člověka CO DĚLÁME V PŘÍRODOPISE.
HOMO SAPIENS. Homo sapiens ( člověk rozumný) žil ve středním paleolitu před let př.n.l. na území Evropy, Afriky a Asie. K tomuto druhu.
Paleolit - největší, nejdelší a nejméně prozkoumané období Vznik a vývoj člověka, střídání dob ledových a meziledových Lidé byli ovlivněni dobami ledovými.
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Člověk dnešního typu  Šablona: III/2  Číslo: 67  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Vývoj člověka Australopiték,Člověk zručný, Člověk vzpřímený, Člověk rozumný ; člověk neandrtálský, Člověk dnešního typu.
nejdelší historická etapa archeologie= jediný zdroj informací období vzniku a vývoje člověka, společnosti a kultury.
Vývojová teorie - Evoluce života na Zemi. Vývoj názorů: Středověk – stvoření Od 18.století se zasloužili o nový pohled s podklady důkazů vědci: Carl Linné.
Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Pravěk byl drsná doba, snad všichni měli hlad. Lásko má ! Mám pro tebe růži. Hybaj já chci mamut a!
Vývoj člověka. Obsah prezentace ● náboženský názor ● Lamarkova teorie ● Darwinova teorie ● neodarwinismus ● teorie vzniku rodu HOMO.
Člověk neandertálský a jeho pomůcky. Člověk neandertálský Neandertáleci žili odloučeně v Evropě,kde řádili kruté zimy. Po stovky let však tento světadíl.
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
Pravěk Vývoj člověka.
Obyvatelstvo Na Zemi žije v současnosti více než 7 miliard lidí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
PRAVĚK U NÁS významná naleziště.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_5/14_ČLOVĚK A PŘÍRODA
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_18
Přírodopis – 8.ročník VY_32_INOVACE_
Pravěk uč. 21.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_3-13_ PALEOLIT Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Nejbližší předkové člověka Autor: Kamil Bujárek,
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Pravěké megalitické stavby
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název prezentace (DUMu):
Pravěk - Doba kamenná Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
K SOCIALIZACI – VLČÍ DĚTI
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Řád: Primáti.
PRVNÍ LIDÉ – 6 .třída.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
PRAVĚK.
VY_32_INOVACE_5/15_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Opakování – dějepis 6.třída Milan Šimek
DĚJEPIS = HISTORIE. DĚJEPIS = HISTORIE HISTORIE je věda, která se zabývá vývojem lidské společnosti (= dějinami) od vzniku člověka až po současnost.
PRAVĚK.
Doba kamenná.
Pravěk.
LIDSKÉ RASY.
Původ a Vývoj člověka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi z oblasti původu.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_52_ Vývoj člověka – učební text
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ČLOVĚK ROZUMNÝ Člověk vyspělý ( Homo sapiens sapiens)
Úvod do období pravěku Vývoj člověka.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
VY_32_INOVACE_01_PR_VÝVOJ ČLOVĚKA
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Název sady materiálů: Člověk a zdraví
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
PŘEDCHŮDCI ČLOVĚKA l. O čem bude řeč? Antropogeneze – vývoj člověka. Předchůdci člověka: o Australopithecus o Homo habilis – člověk zručný o Homo erectus.
Transkript prezentace:

Vznik a vývoj člověka

Tři teorie o původu člověka Kreacionismus= lidé byli stvořeni zvláštním zásahem vyšší bytosti, božstvem 2. Extra terrestrialismus= život byl přinesen z kosmu 3. Evoluce= lidé se vyvinuli z živočišných předků 1859 Charles Darwin: O vzniku druhů přírodním výběrem, O původu člověka, evoluční teorii opíral o přírodní a pohlavní výběr část paleoantropologie se zabývá antropogenezí= studium vývojové linie od živočišných předchůdců člověka k formě Homo na základě kosterních pozůstatků

Vývojová linie člověka 1. Lidoopi= společný předek opic a člověka, před 35 miliony let egyptopitékus, kenyapitékus, dryopitékus, ramapitékus 2. Hominidé= australopitékus (jižní opice), před 3-4 miliony let, opouští lesní prostředí, maso, nástroje, nález v Taungu v jižní Africe

Stadia vývoje člověka: a) hominizace= napřimování, chůze po zadních končetinách, palec proti prstům, vytváření čela a brady, růst objemu mozku b) sapientizace= kvalitativní rozvoj mozku, myšlení, psychika

3. Homo: a) Homo habilis (čl. zručný) před 2,5 milionu let, kamenné nástroje, jednoduché přístřešky, artikulované zvuky, lovec-sběrač, Olduvajská rokle v Tanzánii b) Homo erectus (čl. vzpřímený), před 2 miliony let, nadočnicový oblouk, pěstní klín, použití ohně, lovec-sběrač, Afrika, Evropa, Asie, Indonésie, Čína; Přezletice c) Homo sapiens (čl. rozumný) , před 200 tisíci lety= propracované kamenné nástroje, retušování, rozdělává oheň, v jeskyních, oblečení, pohřební rituály, náboženské představy, primitivní řeč, Evropa, Asie; Kůlna, Šipka variantou člověk neandertálský

d) Homo sapiens sapiens (čl d) Homo sapiens sapiens (čl. moderní), před 40 tisíci lety, všechny světadíly; Dolní Věstonice, Předmostí u Přerova, dokonalé kamenné nástroje, řeč, umění, náboženství, organizované skupiny= tlupy, lov velké zvěře (mamut, nosorožec, medvěd) před 25 tisíci lety do Ameriky, Austrálie přes pevninské mosty vznik ras přizpůsobením místním podmínkám

Archeologické nálezy dokládají souběžný výskyt Homo habilis i erectus, Homo erectus i homo sapiens= několik milionů let žilo spolu několik druhů rodu Homo. Příčinou evoluce nutnost a schopnost přizpůsobit se měnícím přírodním podmínkám (globální katastrofa, nedostatek potravy)