KULTURA 17. – 18. STOLETÍ OSVÍCENSTVÍ důraz na rozum (racionalismus)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BAROKO I..
Advertisements

VY_32_INOVACE_02_Baroko jako umělecký styl I
Baroko.
Baroko.
Doba Charakteristika Znaky
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
BAROKNÍ DOBA 8. ROČNÍK.
Osvícenství.
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
Evropské barokní sochařství
Barokní umění.
Baroko v českých zemích
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko v Čechách Malířství 1. část
„Ve svazku s ďáblem“ Čarodějnické blouznění v 16. a 17. století.
století vznik kapitalistické společnosti
BAROKO Zámek Hořovice.
Baroko Život v barokní době.
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_01_Baroko - doba protikladů
BAROKO Doba protikladů.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
GOTIKA.
BAROKO = poslední univerzální a jednotný styl v Evropě
Z latiny: přetvoření, obnovení, napravení, zlepšení
BAROKO - umělecký směr 16. – 18. století
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_08_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Baroko VY_32_INOVACE_ 08 Baroko.
BAROKO.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Kultura v 17. a 18. století, barokní architektura
KLASICISMUS (18. stol. – přelom 18. – 19. st.,
Poezie ve světové literatuře
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc.
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Surrealismus.
REFORMACE NĚMECKÁ REFORMACE 1.
Baroko a barokní lidová zbožnost Tomáš Brychta, Jiří Mikšík.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Říjen 2011 Ročník 8. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Modernizace společnosti.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Jezuité z české provincie v Mexiku Oldřich Kašpar Martina Elicarová, Veronika Volfová.
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Průhonice
ČESKÉ ZEMĚ PO TŘICETILETÉ VÁLCE
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kultura 1. poloviny 19. století
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Klasicismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18
Baroko Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
Život v době baroka Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_03_Česká historie.
Dějiny hudby a její osobnosti
Osvícenství, klasicismus
Transkript prezentace:

KULTURA 17. – 18. STOLETÍ OSVÍCENSTVÍ důraz na rozum (racionalismus) odklon od boha (ateismus) proti tradiční autoritě 2. NÁBOŽENSTVÍ katolické = baroko; u nás nástroj rekatolizace

BAROKO

úvod Vznikl v Itálii, 17. - 18. stol. JEZUITSKÝ KOSTEL „IL GESÚ“ a rozšířil se dále do celá Evropa i kolonie → jezuitští misionáři. Název vznikl ze španělského pojmenování perly nepravidelného tvaru, pérola barocca Pojmenování bylo původně hanlivé jako vše nabubřelé, nesprávné a směšné JEZUITSKÝ KOSTEL „IL GESÚ“

Doba protikladů geniální umělci, umělecký rozvoj Války Epidemie moru, neštovic,… Období pověr a předsudků – „hony na čarodějnice“ inkviziční procesy, upalování Náboženská nesnášenlivost – emigrace nekatolíků

znaky dojem ILUZE (představa neodpovídající skutečnosti)

Iluze prostoru Iluze= nesprávná představa, mylný vjem, vidina, přelud, smyslový klam

Monumentálnost x malý člověk Apollón a Dafné – Gianlorenzo BERNINI) znaky Působí na SMYSLY, vyvolává EMOCE NÁDHERA, BOHATÁ výzdoba, Monumentálnost x malý člověk Dramatická gesta, výrazy