Vývojová stádia člověka 5. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Vývojová stádia člověka 5. ročník
začal samostatně dýchat a přijímat potravu novorozenec batole 1 2 3 4 5
připravuje se na své povolání mladší školní věk dospívající 1 2 3 4 5
učí se sedět, lézt, chodit, jíst, vyslovuje první slova, začíná si hrát puberta batole 1 2 3 4 5
udržuje čistotu, učí se sebeobsluze, hrou napodobuje činnosti dospělých starý člověk předškolák 1 2 3 4 5
vykonává povolání, zakládá rodinu, přivádí na svět děti a pečuje o ně dospělý školák 1 2 3 4 5
je zcela odkázán na péči matky, brouká si a usmívá se kojenec školák 1 2 3 4 5
povinně navštěvuje školu dospělý školák 1 2 3 4 5
odchází do důchodu dospívající starý člověk 1 2 3 4 5
většinu dne prospí ( 20 hodin ) předškolák novorozenec 1 2 3 4 5
nízká pozornost, potíže s rozhodováním, únava, nemoci puberta 1 2 3 4 5
nástup do školy – změna v životě mladší školní věk puberta 1 2 3 4 5
napodobování dospělých učí se hygienickým návykům příprava na vstup do školy předškolák dospělost 1 2 3 4 5
krize středního věku – ubývání sil bilancování a předávání zkušeností dospívání období středního věku 1 2 3 4 5
zkoumá okolí, sebeprosazování, rozvoj řeči novorozenec batole 1 2 3 4 5
Přírodověda – Vývojová stádia člověka – 5 Přírodověda – Vývojová stádia člověka – 5. ročník Použitý software: držitel licence – ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. Windows XP Professional TurningPoint Obrázky z internetu Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. (www.zsrozmital.cz)