Klasicismus VY_32_INOVACE_46_933

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Empír - (z lat. empire = císařství )
Advertisements

Násobení a dělení lomených výrazů
Zvláštní druhy betonu VY_32_INOVACE_02_031
Opravy obkladů a dlažeb
Účel a přehled přestaveb budov
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Základy organické chemie
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Zařizovací předměty VY_32_INOVACE_26_525
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Struktura povrchu VY_32_INOVACE_45_899
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
Poruchy kleneb VY_32_INOVACE_27_549
Armatury plynovodů VY_32_INOVACE_17_327
Topné plyny VY_32_INOVACE_17_328
Zakreslování oken VY_32_INOVACE_26_524
Metody měření odporovými teploměry
Zásoby, peněžní prostředky, pohledávky
Romantismus VY_32_INOVACE_46_934
Styly začátku 20. století VY_32_INOVACE_46_937
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Hospodářská politika VY_32_INOVACE_40_815
Hlavní části CNC strojů 2
Vnitřní struktura technických materiálů
Morálka 1 – Morálka VY_32_INOVACE_ 42_836
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Složení betonu VY_32_INOVACE_02_029
Svařování plamenem 4 VY_32_INOVACE_22_437
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Regulované soustavy statické
Převody mezi číselnými soustavami 3
Zvedáky VY_32_INOVACE_21_412
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Kreslení základních strojních součástí
Neškodné trhliny VY_32_INOVACE_27_540
Regulované soustavy statické s dopravním zpožděním
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Hořáky VY_32_INOVACE_17_325 Projekt.
Regulované soustavy astatické
Jednotky VY_32_INOVACE_11_203
High Tech VY_32_INOVACE_46_942
Manýrismus VY_32_INOVACE_46_930
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Výrobní činitelé v podniku
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Vlastnosti kapalin VY_32_INOVACE_11_223
Vlastnosti elektrického náboje
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Baroko VY_32_INOVACE_46_931 Projekt.
Regulátory derivační VY_32_INOVACE_37_747
Výrazy-algebraické vzorce
Živnostenské podnikání
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Starověké Řecko VY_32_INOVACE_46_921
Rozšiřování základů VY_32_INOVACE_27_542
Hodnotový systém člověka – Systém hodnot
TŘECÍ PŘEVODY VY_32_INOVACE_31_ 617
Forma a obsah VY_32_INOVACE_45_897
Zvukové izolace VY_32_INOVACE_02_039
Blízký východ a Persie VY_32_INOVACE_46_918
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Směry v poválečné architektuře
Transkript prezentace:

Klasicismus VY_32_INOVACE_46_933 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Klasicismus VY_32_INOVACE_46_933 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 46 Anotace Stručné shrnutí klasicistní architektury Klíčová slova Klasicismus, neoklasicismus, klasický, klasicistní, biedermaier Předmět Architektura Autor, spoluautor Ing. arch. Ota Zápotocký Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace, následná diskuze Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 3. ročník, žáci 16 – 18 let Speciální vzdělávací potřeby ne Zdroje Seznam viz poslední strana

Klasicismus Je vlastně pokračováním klasicizujícího směru baroka s volným přebíráním principů klasické architektury starověkého Řecka Říma. v západní Evropě je označován jako neoklasicismus, cca 1770 - 1840 důraz na racionalismus, monumentalitu, osovou symetrii střídmější řešení fasád a interiérů důraz na harmonii a uměřenost antikizující architektonické články často zdůrazněná tektonika stavby střídmá, spíše strohá řešení fasád a interiérů, ovšem honosná a reprezentativní

Petrohrad (Sankt Petěrburg), Paříž, Terezín, Josefov, Louvre v Paříži, chrám sv. Genovieve – Panteon, Vítězný oblouk v Paříži, v Německu Berlín, Mnichov, Staré muzeum a Národní divadlo v Berlíně, Glyptotéka, Pinakotéka a Propyleje u Mnichova, Ermitáž a palác Admirality v Petrohradě, kostel U Hybernů v Praze, přestavba jižního průčelí Pražského hradu, Františkovy Lázně, nejreprezentativnější architekturu klasicismu označujeme jako samostatný sloh empír, oblíben byl především ve Franci za vlády Napoleona jako reprezentace císařství, u nás např. zámek Kačina

Otázky pro opakování a k zamyšlení: popiš znaky klasicistní architektury datuj klasicismus v architektuře porovnej pojmy klasicismus a neoklasicismus uveď některé památky

Použité zdroje pérové kresby: STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje pérové kresby: PECHAR, Josef. Vývoj architektury 19. a 20. století. Praha: Vydavatelství ČVUT, 1981. ISBN 000. fotografie: Wikipedia.org [online]. [cit. 2014-01-12]. Dostupné pod licencí Creative Commons z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Klasicismus http://cs.wikipedia.org/wiki/Ka%C4%8Dina http://www.kacina.cz/historie http://www.nzm.cz/kacina/