Athénská škola Raffael Santi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
Advertisements

Renesance.
Mistr z Urbina „Mladík s velkým srdcem a mimořádným talentem“
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
EXCEL 2010 Obrazce 1. část. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava.
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 2. část. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, 746.
Středová souměrnost.
Antická filosofie Průvodce antickou filosofií na základě Raffaelovy fresky Athénská škola.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Optika – lom světla VY_32_INOVACE_ března 2014
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Energie tuhého tělesa VY_32_INOVACE_ března 2013
Pohyby v homogenním tíhovém poli Země Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Zvuk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Zákon zachování energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Těžiště, stabilita tělesa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Mechanika tuhého tělesa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Účinnost přeměny energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alexandra Hoňková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
INERCIÁLNÍ A NEINERCIÁLNÍ VZTAŽNÁ SOUSTAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
NEROVNOMĚRNÝ POHYB, ZRYCHLENÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Nacistická propaganda
Vznik lineární perspektivy
EXPRESE V UMĚNÍ 19. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_160215
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Malířství duše Edvarda Muncha
Rozdělení četností 13. prosince 2013 VY_42_INOVACE_190224
Bar ve Folies-Bergères – Obraz životního stylu podle Édouarda Maneta
Exotika obrazů Paula Gauguina
Obrazy jakou autobiografie
Řecko – sochařství 6. srpna 2012 VY_32_INOVACE_140106
Fresky v kapli Arena Giotto di Bondone
JACKSON POLLOCK – Jedna: číslo 31
Apollo a Marsyas Tizian
Tapiserie z Bayeux 21. srpna 2012 VY_32_INOVACE_140107
Růžencová slavnost Albrecht Dürer
De Civitate Dei Rozbor ilustrací
Socialistické pomníky
Pražské jaro března 2013 VY_32_INOVACE_140320
Babylónský zákoník Chamurapi
Číselné řady VY_32_INOVACE_ září 2013
ve tvorbě Ladislava Šalouna
Sousedé VY_32_INOVACE_ února 2014
Americká skutečnost Edwarda Hoppera
ZÁTIŠÍ PODLE PAULA CÉZANNA
Rotunda sv. Kateřiny ve Znojmě
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Josef Čapek proti zkáze
Občané z Calais Auguste Rodin
Guernica Pablo Picasso
Transkript prezentace:

Athénská škola Raffael Santi 24. srpna 2012 VY_32_INOVACE_140118 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám.

Dostupné z: <http://www. google. cz/imgres. imgurl=http://4. bp 2

Freska lunetového tvaru zachycuje antické filozofy Vznikla v letech 1510–11 Stanza della Segnatura („Síň podpisů“) ve Vatikánských muzeích v Římě Rozměry malby jsou 770 x 500 cm Architekturu fresky údajně navrhl Donato Bramante (architekt přestavby papežského sídla a baziliky sv. Petra) 3

Freska vykazuje přesnou souměrnost podle svislé osy a také iluzivnost Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://4.bp.blogspot.com/_0vfVB_CsDp4/TIyM3w0iFiI/AAAAAAAAAGw/c4FH-GeMX2s/s1600/Rafael%2B-%2BAthenska%2Bskola%2B-%2B01.jpg&imgrefurl=http://novaakropolis.blogspot.com/2010/09/athenska-skola-rafael-santi.html&h=522&w=820&sz=146&tbnid=QpZaA2bYgTr-dM:&tbnh=90&tbnw=141&zoom=1&usg=__2_ZPJq8tOe42Llq2W6UvTfyitn4=&docid=VeLhUsClLTdYIM&hl=cs&sa=X&ei=5EUhUOrzOs7MtAbgloDIDw&ved=0CGQQ9QEwBg&dur=1494> [2012_08_24] 4

Zkuste nalézt centrální bod perspektivy obrazu Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://4.bp.blogspot.com/_0vfVB_CsDp4/TIyM3w0iFiI/AAAAAAAAAGw/c4FH-GeMX2s/s1600/Rafael%2B-%2BAthenska%2Bskola%2B-%2B01.jpg&imgrefurl=http://novaakropolis.blogspot.com/2010/09/athenska-skola-rafael-santi.html&h=522&w=820&sz=146&tbnid=QpZaA2bYgTr-dM:&tbnh=90&tbnw=141&zoom=1&usg=__2_ZPJq8tOe42Llq2W6UvTfyitn4=&docid=VeLhUsClLTdYIM&hl=cs&sa=X&ei=5EUhUOrzOs7MtAbgloDIDw&ved=0CGQQ9QEwBg&dur=1494> [2012_08_24] 5

Pokuste se vysvětlit gesta postav Centrální bod malby se nachází mezi těmito dvěma postavami. O koho jde? Svou volbu zdůvodněte. Pokuste se vysvětlit gesta postav Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?hl=cs&client=firefox-a&hs=ICg&sa=X&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1360&bih=605&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=Nloxudg2x-oZPM:&imgrefurl=http://novaakropolis.blogspot.com/2010/09/athenska-skola-platon-aristoteles.html&docid=wIQtHXScwAhYDM&imgurl=http://1.bp.blogspot.com/_0vfVB_CsDp4/TIs5VXdSMzI/AAAAAAAAAGE/KYfEMaLAWAM/s1600/Aristoteles_Platon.jpg&w=1000&h=1400&ei=IgUiUKwnyYjiBPuHgJgN&zoom=1&iact=rc&dur=452&sig=112246337751990810191&page=1&tbnh=128&tbnw=91&start=0&ndsp=22&ved=1t:429,r:0,s:0,i:73&tx=46&ty=89> [2012_08_24] 6

Který z filozofů je zobrazen uprostřed schodiště? Do trojlístku největších řeckých filozofů patří ještě jeden. Uveďte jeho jméno a označte ho mezi postavami na obrázku. Který z filozofů je zobrazen uprostřed schodiště? Jakou filozofii reprezentuje? Detail je výřezem z obrázku na slide 2 7

Sókratés vypočítává na prstech argumenty, kterými podepírá svou teorii. Diogenés ze Sinópé nahlíží do jakési listiny. Důležitější je však jeho jednoduchý oděv a vlevo umístěná miska, kterou si podle tradice ponechal jako své jediné jmění. Reprezentuje kyniky. Dostupné z: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Raffael_069.jpg> [2012_08_24] Dostupné z: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Raffael_062.jpg> [2012_08_24] 8

Téma je schodištěm pomyslně rozděleno na zastánce přírodních filozofií a metafyziky Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://4.bp.blogspot.com/_0vfVB_CsDp4/TIyM3w0iFiI/AAAAAAAAAGw/c4FH-GeMX2s/s1600/Rafael%2B-%2BAthenska%2Bskola%2B-%2B01.jpg&imgrefurl=http://novaakropolis.blogspot.com/2010/09/athenska-skola-rafael-santi.html&h=522&w=820&sz=146&tbnid=QpZaA2bYgTr-dM:&tbnh=90&tbnw=141&zoom=1&usg=__2_ZPJq8tOe42Llq2W6UvTfyitn4=&docid=VeLhUsClLTdYIM&hl=cs&sa=X&ei=5EUhUOrzOs7MtAbgloDIDw&ved=0CGQQ9QEwBg&dur=1494> [2012_08_24] 9

8 Euklidés nebo Archimedés 1 2 3 4 5 6 7 8 Detail je výřezem z obrázku na slide 2 1 Sókratés 2 Platón 3 Aristotelés 4 Epikúros 5 Pythágorás 6 Hérakleitos 7 Diogenés 8 Euklidés nebo Archimedés 10

V této čtveřici mužů se zpodobil sám autor V této čtveřici mužů se zpodobil sám autor. Označte jej a svůj výběr zdůvodněte Dostupné z: < http://en.wikipedia.org/wiki/File:Raffael_071.jpg> [2012_08_24] 11

Zdroje Slide 2, 4, 5, 7, 9, 10 Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://4.bp.blogspot.com/_0vfVB_CsDp4/TIyM3w0iFiI/AAAAAAAAAGw/c4FH- GeMX2s/s1600/Rafael%2B-%2BAthenska%2Bskola%2B- %2B01.jpg&imgrefurl=http://novaakropolis.blogspot.com/2010/09/athenska-skola-rafael- santi.html&h=522&w=820&sz=146&tbnid=QpZaA2bYgTr- dM:&tbnh=90&tbnw=141&zoom=1&usg=__2_ZPJq8tOe42Llq2W6UvTfyitn4=&docid=VeLhUsClLTdYIM&hl=cs&sa=X&ei=5EUhUOr zOs7MtAbgloDIDw&ved=0CGQQ9QEwBg&dur=1494> [2012_08_24] Slide 6 Dostupné z: <http://www.google.cz/imgres?hl=cs&client=firefox- a&hs=ICg&sa=X&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1360&bih=605&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=Nloxudg2x- oZPM:&imgrefurl=http://novaakropolis.blogspot.com/2010/09/athenska-skola-platon- aristoteles.html&docid=wIQtHXScwAhYDM&imgurl=http://1.bp.blogspot.com/_0vfVB_CsDp4/TIs5VXdSMzI/AAAAAAAAAGE/KYfE MaLAWAM/s1600/Aristoteles_Platon.jpg&w=1000&h=1400&ei=IgUiUKwnyYjiBPuHgJgN&zoom=1&iact=rc&dur=452&sig=112246 337751990810191&page=1&tbnh=128&tbnw=91&start=0&ndsp=22&ved=1t:429,r:0,s:0,i:73&tx=46&ty=89> [2012_08_24] Slide 8 Dostupné z: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Raffael_069.jpg> [2012_08_24] Dostupné z: <http://en.wikipedia.org/wiki/File:Raffael_062.jpg> [2012_08_24] Slide 11 Dostupné z: < http://en.wikipedia.org/wiki/File:Raffael_071.jpg> [2012_08_24] 12