Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_14_FYZIKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Skládání rovnoběžných sil
Advertisements

Skládání sil.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Skládání sil Skládat síly znamená nahradit několik sil silou jedinou se stejnými účinky.
Skládání sil.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
FY_074_Síla, Skládání sil_Skládání sil
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem páka, rameno.
Skládání sil. NNa většinu těles působí více než jedna síla. PPůsobení více sil na těleso se dá nahradit jedinou silou, jejíž účinek je stejný jako.
Skládání sil opačného směru
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
SKLÁDÁNÍ SIL TÉHOŽ SMĚRU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Rovnováha dvou sil (Učebnice strana 43 – 45)
Technická mechanika Statika Soustavy sil 03 Ing. Martin Hendrych
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skládání a rozkládání sil Číslo DUM: III/2/FY/2/1/17 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální.
 Každé těleso působí na druhé gravitační silou.  Gravitační sílu značíme F g.
Název školy:. Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_13_Vztlaková síla Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Gravitace Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
SKLÁDÁNÍ SIL Zpracovala: Ing. Alena Pawerová. ZOPAKUJME SI… SÍLA JE VEKTOROVÁ VELIČINA, PROTOŽE MÁ VELIKOST A SMĚR Znázorňujeme ji pomocí orientovaných.
GRAVITAČNÍ SÍLA.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_21_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_FYZIKA
Směr svislý a vodorovný
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_23_FYZIKA
SKLÁDÁNÍ SIL Zpracovala: Ing. Alena Pawerová.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_24_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_FYZIKA
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skládání a rozkládání sil
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_FYZIKA
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18 Fyzika.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_13_FYZIKA
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10 Síla a její měření-test
Síla - skládání sil stejného a opačného směru
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_MATEMATIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_03_FYZIKA
SKLÁDÁNÍ SIL.
Skládání sil různého směru
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Skládání sil, rovnováha sil
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_35_FYZIKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_20 Síly.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: 27.1.2012 Název: VY_52_INOVACE_14_FYZIKA Téma: Opakování učiva fyziky – Skládání sil Ročník: 7. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979

Působících stejným směrem Působících opačným směrem Skládání sil Působících stejným směrem Působících opačným směrem

Skládání sil působících stejným směrem Každý pes táhne lyžaře silou 100N. Jakou silou je tažen lyžař? První pes: F1 = 100 N Druhý pes: F2 = 100 N Dohromady: F = F1 + F2 = 100 + 100 = 200 N Psi táhnou lyžaře silou 200 N.

Skládání sil působících opačným směrem Dva psi se přetahují o hračku. Labrador působí silou 220N, kříženec silou 125N. Jakým směrem půjde výsledná síla, jakou bude mít velikost? F1 = 220 N F2 = 125N F = ? F = F1 – F2 F = 220 – 125 F = 95N Směr určuje šipka.

Znázorni v jedné rovině, v jednom působišti následující síly: F1 = 5N, síla působí vodorovně vpravo F2 = 7N, síla působí vodorovně vlevo F3 = 6N, síla působí kolmo na F1, F2 F4 = 4N, síla je opačná k síle F P F3 = 6N působiště F1 = 5N F2 = 7N F4 = 4N

Zuzana táhne kočár silou 5,5kN. Vyřeš slovní úlohu: Kobyla Zuzanka může vyvinout tahovou sílu 6kN. Kočár klade proti pohybu odporovou sílu 0,5kN. Jaká je výsledná síla, kterou je tažen kočár dopředu? Zuzana: Fz = 6kN = 6 000N Kočár: Fk = 0,5kN = 500N F = Fz – Fk F = 6 000 – 500 F = 5 500N = 5,5 kN Zuzana táhne kočár silou 5,5kN.

Urči výslednou sílu: Vypočítej výslednici při skládání sil: F1 = 7N

Domácí úkol: Najdi na internetu, kolik otroků tahalo kameny při stavbách pyramid. Najdi informace o nákladních vlacích, které mají dvě lokomotivy? Kde jsou v soupravě zapojeny? V které pohádce se skládají síly? Kolik koní táhlo kočár při korunovaci královny Alžběty II. ? Najdi přísloví, které mluví o skládání sil.

Anotace Cíl hodiny: Opakování pojmů skládání sil, znázornění, využití skládání sil v praxi, směr síly, pojmy vodováha, olovnice, využití v praxi. Práce s prezentací: Možnost společného opakování učiva, použít jako test, opakování je možné využít pro6. 7. ročník při fyzice. Průřezová témata: Zejména v domácím úkolu – lze využít i jako samostatnou práci v hodině , souvislost tématu s úlohami v M, Z, Př, D

Zdroj citace Vlastní tvorba www.microsoft.com Fyzika 2. Praha: SPN a.s., 2008. ISBN 978-80-7235-381-1. JIŘÍ BOHUNĚK, EVA HEJNOVÁ. Tematické prověrky z učiva fyziky základní školy. Praha: Prometheus, 2005. ISBN 80-7196-290-2. JAN ŠEDIVÝ, JAN PURKAR, STANISLAV PFEFRČEK. Úlohy z fyziky. Praha: Fortuna, 1996. ISBN 80-7168-315-9. JIŘÍ BOHUNĚK. Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 2. díl. Praha: SPN , 1992.