Slovní úlohy I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Lomené výrazy Základní škola Libina, příspěvková.
Advertisements

 V čajovně jsou 3 řady po 6 stolcích, u každého stolku jsou 4 židličky.  Kolik hostů se vejde do čajovny?
VY_32_INOVACE_Mil_II_12 Obvod obdélníku Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY (dělení) Přiřaď početní úlohy k početním.
Slovní úlohy Procenta těžšíjednodušší
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název VY_32_INOVACE_20_MA_Řešíme_slovní_ úlohy Téma Číslo projektu Anotace Ma 2 – Násobení a dělení čísly.
Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_32_INOVACE_15_Slovní.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová DĚLENÍ.
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_15_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Rovnice s neznámou ve jmenovateli Základní škola.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Slovní úlohy s přechodem přes 10 Název sady: Matematika 2.ročník.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_06  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Aplikace geometrických tvarů v realitě
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Digitalizace výuky Příjemce
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Závěrečné opakování 7. ročník VY_42_INOVACE_35_01.
Autotest.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_17_M9_Hanak TÉMA: Koule OBSAH: Povrch
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_09_M7_Hanak
VY_32_INOVACE_29_Deleni_se_zbytkem Matematika - 3. ročník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_11_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_18_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
Sčítání desetinných čísel
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Marie Hrbková Název: VY_32_INOVACE_5A11M3_Slovní úlohy
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Název školy Autor Název Téma Číslo projektu Anotace Plavská škola
Násobení jednociferného a dvojciferného čísla ( s 0 na místě jednotek)
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
s přechodem přes základ
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
Slovní úlohy Vyřeš tyto slovní úlohy do sešitu a pak si je zkontroluj.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Autor: Ing. Jitka Michálková
11.1 Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10_M7_Hanak
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Dělení desetinných čísel.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_Sib_II_07 Řešení slovních úloh 1
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic
Opakování 2. písemná práce
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18_M8_Hanak TÉMA: Druhá mocnina a odmocnina
20.1 Malá násobilka - násobení
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
VY_32_Inovace_ Test 1.pololetí
Transkript prezentace:

Slovní úlohy I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Slovní úlohy Mgr. Marie Králová

Zkouška počtářské dovednosti: Honzík měl ve stavebnici Lego 58 stavebních dílků. 8 dílků však ztratil. Kolik dílků mu zbylo? 58 – 8 = 50 Honzíkovi zbylo 50 dílků. Zdenka stavěla komín z kostek. 20 kostek dala na sebe snadno a rychle. Posledních 5 kostek přidávala už pomalu. Z kolika kostek komín postavila? 20 + 5 = 25 Zdenka postavila komín z 25 kostek.

Slovní úlohy Míša pověsila 1 pár ponožek. Kolik je to ponožek? Lojzík pověsil 3 páry ponožek. Kolik ponožek je 5 párů? páry ponožky   1 2 3 4 5 2 4 6 8 10

Jana vyhloubila 5 důlků. Do každého důlku vložila 2 fazole. Kolik fazolí celkem zasadila? 5 Vyhloubila důlků ___________ Fazolí v 1 důlků _________ Celkem fazolí? Vypočítej: 5 . 2 = _____ Odpovědˇ: 2 10 Zasadila 10 fazolí celkem.

Sešitek stojí 3 Kč. Kolik korun stojí 7, 4, 9, 6, 3, 8, 5, 10 sešitků? Zaplatíme korun   21 12 27 18 9 24 15 30 21 7 sešitků po 3 Kč stojí _______ korun.

Vypočítejte: 12 : 2 =____ 6 24 : 2 = 12 12 : 3 = 4 24 : 3 = 8 12 : 4 =   z 12 ze 24 Polovinu 12 : 2 =____ Třetinu Čtvrtinu 6 24 : 2 = 12 12 : 3 = 4 24 : 3 = 8 12 : 4 = 3 24 : 4 = 6 dělením 2 Polovinu vypočítáme ____________. dělením 3 Třetinu vypočítáme ____________.

Do galerie přišlo na výstavu 35 dívek. Chlapců tam přišlo o 20 více Do galerie přišlo na výstavu 35 dívek. Chlapců tam přišlo o 20 více. Kolik chlapců přišlo na výstavu? 35 Dívek ______ Chlapců ______ Řešení: ____________ Odpověď: o 20 více 35 + 20 = 55 Na výstavu přišlo 55 chlapců.

Pavel si uspořil 40 Kč. Cilka si uspořila 4 krát méně, Kolik měla Cilka uspořeno? 40 : 4 = 10 Cilka měla 10Kč uspořeno. Tomáš koupil 6 vstupenek po 5 Kč. Kolik korun zaplatil? 6 . 5 = 30 Tomáš zaplatil 30Kč.

Přemýšlejte: odčítat Číslo zmenšíme o 5, jestliže budeme _______________. Číslo zmenšíme 5 krát, jestliže budeme ______________. Číslo zvětšíme o 5, jestliže budeme ________________. Číslo zvětšíme 5 krát, jestliže budeme _______________. dělit sčítat násobit

Slovní úlohy - hádanky 24 : 4 = 6 Martin koupí 6 známek. Maminka řekla: „ Martine, tady si vezmi 24Kč a kup za ně samé čtyřkorunové známky.“ Kolik známek Martin koupí? 24 : 4 = 6 Martin koupí 6 známek. Jedno vejce se uvaří na měkko za 4 minuty. Za kolik minut se na měkko uvaří 3 vejce? 3 vejce se uvaří také za 4 minuty.

Myslím si číslo 20. Myslím si číslo 35. Myslím si číslo, které je čtyřnásobkem 5. Které číslo si myslím? Myslím si číslo 20. Myslím si číslo, deset je v něm třikrát a ještě 5 zbude. Které číslo si myslím? Myslím si číslo 35.

Zdroje: Landová, V.; Staudková, H.; Tůmová, V. (2007). Matematika pro 2.ročník– 5., 6., 7. Praha: Alter. Čížková, M. (2007). Matematika pro 2.ročník ZŠ – 1.,2.díl. Praha: SPN Molnár, J.; Mikulenková, H. (2007) Matematika a její aplikace 2.ročník – 1., 2., 3.díl. Olomouc: Prodos. Coufalová, J.; Pěchoučková, Š.; Hejl, J.; Hervert, J. (1994) Matematika pro 2.ročník ZŠ – 1.,2.díl. Praha: FORTUNA. Cihlář, J.; Melichar, J.; Zelenka, M. (1994) Matematika pro druhou třídu – pracovní učebnice – 1., 2.díl. Praha: FORTUNA. Rosecká, Z. a kol. (1999) Matematika 2 – učebnice pro 2.ročník ZŠ- Počítám s radostí. Brno: Nová škola. Webové stránky: http://www.obrazky.cz/