VY_32_INOVACE_4/09_ČLOVĚK A PŘÍRODA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Advertisements

Tropická Afrika.
Tropická Afrika Neklidná a chudá.
VY_52_INOVACE_03/2/19_ZEMĚPIS
CO VYJADŘUJE SLOVO SAHEL
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu na základní škole. NÁZEV TEMATICKÉHO CELKU.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena BRAZÍLIE A ARGENTINA Vodopády Iguazu na hranici Brazílie a Argentiny.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ ČLOVĚK A PŘÍRODA – ZEMĚPIS - NA II. STUPNI ZV-LMP Téma: VÝCHODNÍ A ZÁPADNÍ AFRIKA Vzdělávací.
Hospodářství Jižní Ameriky
VY_32_INOVACE_Fi_II_01 Název Jižní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
AFRIKA VY_32_Inovace_01TR-1 autor : Mgr. Trčková Ivana ZŠ a MŠ Nedašov.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Dobiášová Michaela Název: VY_32_INOVACE_05_C 15_Vybrané státy Jihozápadní Asie Téma: Asie Číslo.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11_Z8_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Norsko Základní škola Libina, příspěvková organizace,
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena Afrika – SAHARA, SAHEL.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Tropický les TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Afrika – Přírodní krajiny Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Afrika Sahara pyramidy v Egyptě.
AFRIKA. Afrika je třetí největší kontinent po Asii a Americe s celkovou rozlohou km², což představuje 20,3 % celkového povrchu souše na Zemi.
Základní škola Jablonec nad Nisou – Mšeno, Mozartova 24, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_ZE6-18 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Jana.
Austrálie. Historie: 1606 – objevena Holanďany (Portugalci asi dříve) konec 18.st. – počátek britské kolonizace – trestanecké kolonie 19.st. – „zlatá.
Afrika.
Fotosyntéza je váš kamarád
VY_32_INOVACE_Vac_II_05 Afrika –fauna a flora
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Určeno pro : žáky 2. stupně ZŠ Sekce: základní Předmět : zeměpis
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
JIHOVÝCHODNÍ ASIE.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_TROPICKÁ AFRIKA
Východní Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola, Hradec Králové
Anotace a) práce je určena pro žáky 6
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_19 TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Německo AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09_Z8_Skála
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vzdělávací materiál: Indie Operační systém: Windows XP Professional
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_Vac_II_11 Východní Afrika
Čad Oficiálně se nazývá Čadská republika.
VY_32_INOVACE_Fi_III_32 Název Kulturní krajina Název projektu: OP VK
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_VLASTIVĚDA
JIŽNÍ ASIE Indický subkontinent.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Stredná a východná Afrika
Zeměpis – Africká krajina
Zemědělství.
STÁTY SAHELU.
Téma hodiny: Afrika – opakování formou kvízu
REGIONY AFRIKY.
Východní Evropa (Ukrajina, Bělorusko, Rusko)
Státy severní Afriky Mgr.Iva Roubalíková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Jižní Afrika.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Subsaharská Afrika Černý kontinent.
VY_32_INOVACE_263_Kanada Šablona Identifikátor školy:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Pardubice - Spořilov
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_4/09_ČLOVĚK A PŘÍRODA Předmět: Zeměpis Ročník: 6.-9. Poznámka: Tropická Afrika Vypracoval: Mgr. Irena Lorencová

Tropická Afrika

Tropická Afrika Poloha: mezi obratníky Raka a Kozoroha tvoří ji více než 30 států. Oblasti Tropické Afriky: státy Sahelu státy při Guinejském zálivu Východní Afrika Nigérie: nejlidnatější stát Afriky Senegal: Rallye Paříž-Dakar Tanzanie, Keňa, Uganda : státy s národními parky na ochranu zvěře Etiopie, Somálsko: státy výskytem sucha, odkázány na cizí pomoc Obr.7 Tropická Afrika

Povrch Vodstvo Národní parky Sahara Východoafrická příkopová propadlina Kilimandžáro Etiopská vysočina Vodstvo Zair Čadské jezero Viktoriino jezero jezero Tanganika řeka Niger Národní parky Serengeti Tsavo... Obr.9

Nerostné suroviny Průmysl Podnebí tropy ropa, zemní plyn, diamanty, železná ruda Průmysl těžební, není zpracovatelský Podnebí tropy Zemědělství kakaovník, kávovník, sisal, kokosová palma, cukrová třtina, koření kočovný chov: velbloud, kozy, ovce,skot plantáž: plocha osázená jednou plodinou, většinou ohrazená samozásobitelské zemědělství těžba dřeva, likvidace tropického deštného lesa

Obyvatelstvo Velká pestrost obyvatelstva oblasti: černošské kmeny mnoho národů jazyků a vyznání lidé pracují nejvíce v zemědělství žijí na převážně na venkově Obr.10

Pestrost podmínek Obr.1 Masajové Obr.2 Kilimandžáro Obr.3 Sahel Obr.4 Těžba diamantů Obr.5 Těžba dřeva v Nigérii Obr.6 Národní parky

Problémy oblasti občanské války kobylky Sahel nedostatek vody výběrová těžba dřeva tropické nemoci pytláctví negramotnost vysoký přírůstek obyvatel   Oblast kontrastů Obr.8

SEZNAM LITERATURY Elektronické zdroje: Obr. 1 URL:<http://www.cestovatel.cz/clanky/kena-zeme-mnoha-tvari/>.[cit. 2011-04-23]. Obr. 2 URL:<http://michalpol.blox.pl/2009/09/Pippo-Grafite-i-skandal.html>.[cit. 2011-04-23]. Obr. 3 URL:<http://ngm.nationalgeographic.com/geopedia/Sahel>.[cit. 2013-04-23]. Obr. 4 URL:<http://www.alesrehak.cz/dookna/vznik-vyskyt-a-tezba-diamantu/>.[cit. 2013-04-23]. Obr. 5 URL:<http://www.zoobrno.cz/cs/ochrana-prirody/kampane-eaza/zachrana-velkych-primatu/>.[cit. 2013-04-23]. Obr. 6 URL:<http://kena.cestovniportal.cz/2882-kora-narodni-park/>.[cit. 2011-04-23]. Obr. 7 URL:<http://www.valka.cz/clanek_13827.html>.[cit. 2011-04-23].  Obr:8 URL:<http://www.znamenicasu.cz/hladomor-ve-svete/>.[cit. 2013-04-23]. Obr.9 URL:< http://www.ucebne-pomocky.sk/produkt/407/mapa-afriky>.[cit. 2013-04-23]. Obr. 10URL :< http://www.masopustovaostravice.websnadno.cz/Africke-kmeny-.html>.[cit. 2013-04-23].