VY_32_INOVACE_03.02.39.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doba pohusitská a Jiří z Poděbrad
Advertisements

projekt v rámci Operačního programu Hlavní události českých dějin I.
Husitská revoluce konec.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Vzdělávací.
Gotická kultura.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Doba husitská v Čechách (Jan Hus)
Ve znamení gotického slohu
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ POSLEDNÍ PŘEMYSLOVCI.
Poznám gotické umění ? 7. ročník.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
POSLEDNÍ PŘEMYSLOVCI Přemysl Otakar I. ( )
Jagellonci 7. ročník.
Úvodní hodina Lubomír Berka.
Významné osobnosti českých dějin II. 4. ročník
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ POSLEDNÍ PŘEMYSLOVCI.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Přínos české kultury 1. část.
POHLED DO ČESKÝCH DĚJIN
České středověké dějiny – hra Riskuj
7. třída 2. pololetí Dějiny českých zemí
České země v době Přemyslovců 4. ročník
Konec Přemyslovců Lubomír Berka.
Karel IV. 7. ročník.
Jméno autora: Jitka Hegerová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2012 Ročník: sedmý Tematická oblast: Dějepis - středověk Téma: Počátky husitské.
Významné postavy rodu Lucemburků OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Dana Vítková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Bitva u Lipan, husitský král TÉMA:
Významné postavy rodu Lucemburků OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-L
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ České království za Jagellonců Název sady: Pozdní středověk.
Přemyslovci 1 Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková. Vznik českého státu  vzniká po rozpadu Velkomoravské říše v 10. století, když kmenu Čechů vládl rod Přemyslovců.
Období vlády Přemyslovců a Lucemburků v českých zemích Za předpokladu použití přílohy k učebnicím vlastivědy Obrazy z českých dějin a psacích potřeb.
ČESKÁ MĚNA ZA FEUDALISMU Dějepis Mgr. Milan Šimek.
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D8 - 2 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jind ř iška Ř eho ř ková Název DUM: VY_32_Inovace_ Jan Hus a husitství - procvičování Název sady:
Významné postavy rodu Přemyslovců OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ DOBA PODĚBRADSKÁ Autor: Mgr. Marek Kryška Cílový ročník: 7.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_02_02_05.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Vláda Lucemburků Vlastivěda 4. ročník
pol. 12. století - konec 15. stol.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Středověk Vlastivěda – 4. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Gotika Bolfíková Nikola.
Život Karla IV.- ,,Otce vlasti“
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
AUTOR: Mgr. Ludmila Kašpárková NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘÍ_27
Pravěk a středověk JAK TO BYLO?
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
KŘÍŽOVKA Hostitelem infikovaných blech byla na lodích ………..
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Člověk a společnost, Dějepis
VY_32_INOVACE_
AUTOR: Dana Vítková NÁZEV: VY_32_INOVACE_167_ Knížata a králové
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
České stavovské povstání
Přehled významných panovníků
Přemyslovští králové Vlastivěda 4. ročník
zpracovaný v rámci projektu
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Téma (název prezentace)
zpracovaný v rámci projektu
JIŘÍMU Z PODĚBRAD SE ŘÍKALO …
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_03.02.39

Název výukového materiálu: Opakování Autor: Mgr. Olga Mikšíková Předmět: dějepis Datum: červen 2012 Cílová skupina: 7. ročník Anotace: Prezentace shrnuje znalosti celého ročníku a snaží se vést žáky k lepší orientaci v dějinách středověku a počátků novověku.

Zdroj: VYKOUPIL, L. , ANTONÍN R. , FEJFUŠOVÁ M. Dějepis pro 7. ročník Zdroj: VYKOUPIL, L., ANTONÍN R., FEJFUŠOVÁ M. Dějepis pro 7. ročník. Brno: Nová škola, 2008. ISBN 80- 7289- 089- 1

STŘEDOVĚK A POČÁTKY NOVOVĚKU OPAKOVÁNÍ STŘEDOVĚK A POČÁTKY NOVOVĚKU

I. 1. Co byla kompaktáta? a/ husitský program b/ gotické církevní stavby c/ smlouva mezi Čechy, katolickou církví a Zikmundem d/ řemeslnické organizace

2. Která žena se proslavila ve stoleté válce? a/ svatá Ludmila b/ Johanka z Arku c/ svatá Anežka d/ Blanka z Valois

3. Kdo nechal razit pražské groše? a/ Karel IV. b/ Jan Lucemburský c/ Přemysl Otakar II. d/ Václav II.

4. Co stanovil Dekret kutnohorský? a/ poměr hlasů mezi Čechy a Němci na univerzitě b/ pravidla pro těžbu stříbra v Kutné Hoře c/ zásadu nástupnictví na českém trůně d/ povinný rozsah vědomostí univerzitních učitelů-mistrů

5. Kdo se stal první českou světicí? a/ svatá Anežka b/ svatá Ludmila c/ svatá Barbora d/ svatá Lucie

6. Co byly gombíky? a/ náramky b/ mince c/ náušnice d/ knoflíky

7. Jmenuj tři země, kam se dostali Vikingové. a/ Itálie, Rusko, Turecko b/ Anglie, Francie, Island c/ Amerika, Grónsko, Rakousko d/ Grónsko, Německo, Švýcarsko

8. Kdo byli Slavníkovci? a/ ruský vládnoucí rod b/ vládnoucí rod v Čechách ve 12. století c/ mocný český rod, konkurenti Přemyslovců d/ panovnický rod na Slovensku

9. Kdo byl zakladatelem islámu? a/ svatý Pavel b/ Metoděj c/ svatý Jiří d/ Mohamed

10. Jmenuj dva husitské vojevůdce. a/ Jan Žižka a Prokop Holý b/ Jan Hus a Jeroným Pražský c/ Jakoubek ze Stříbra a Prokop Holý d/ Jan Žižka a Jan Hus

11. Který český panovník nepocházel z královského rodu? a/ Zikmund Lucemburský b/ Václav IV. c/ Jiří z Poděbrad d/ Přemysl Otakar II.

12. Co stanovil Rudolfův majestát? a/ náboženskou svobodu pro všechny b/ náboženskou svobodu pro šlechtu c/ právo na vzdělání pro poddané d/ povinnost vybrat si mezi katolickou a kališnickou církví

13. Jaké znaky měly románské stavby? a/ obdélníková okna b/ štíhlé vysoké stěny c/ opěrný systém pilířů d/ půlkruhová okna

14. Jak vypadala sgrafita? a/ oblouky b/ dvoubarevná psaníčka nebo kresba c/ římsy a ozdoby nad okny d/ malba do vlhké omítky

15. Kdo byli puritáni? a/ francouzský mnišský řád b/ nekatolická církev ve Francii c/ studenti bohoslovecké fakulty d/ angličtí nekatolíci

II. Vylušti přesmyčky a/ OPÍBLUDO b/ AZIJETU c/ RÉVOKSHABUB d/ CAKILIŠÍN e/ ŠTAJNELKR

III. Vysvětli, co znamenala tato slova: a/ hubáček b/ rubáš c/ pohrobek d/ řemdih e/ calta f/ rozeta g/ žernov

Výsledky I. 1c,2b,3d,4a,5b, 6d,7b, 8c, 9d, 10a, 11c, 12a, 13d, 14b, 15d II. Podloubí, jezuita, Habsburkové, kališníci, Karlštejn III. a-peníz b-spodní oděv, košile c-dítě narozené po smrti otce d-husitská zbraň e-pečivo f-kulaté okno v kostele g-mlýn