Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o společné práci − 2
Advertisements

Tvorba výrazů s proměnnou
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Přímá a nepřímá úměrnost
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
TROJČLENKA.
Slovní úlohy o společné práci
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Přímá úměrnost - opakování
Slovní úlohy řešené TROJČLENKOU
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
TROJČLENKA Řešení praktických úloh o úměrných veličinách.
PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Slovní úlohy o společné práci
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
Přímá a nepřímá úměrnost
Matematika Přímá a nepřímá úměrnost 7. ročník
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Poměr, úměra atd.… tercie - opakování.
Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
* Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
TROJČLENKA.
Troj č lenka Ing. Kamila Kočová Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Pravidelný n-boký hranol - příklady
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Nep ř ímá úm ě rnost Pojem nep ř ímá úm ě rnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída. Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q.
3.3 SLOVNÍ ÚLOHY - lineární rovnice Mgr. Petra Toboříková.
Slovní úlohy – procvičování 1. 6) Z odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku a.
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
Lineární funkce v praxi Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Přímá a nepřímá úměrnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_072.MAT.01 Hospodářské výpočty 2 – Trojčlenka.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Jiří Šmíd NÁZEV:VY_42_INOVACE_29_Kvádr_objem TÉMATICKÝ CELEK:Geometrie.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Grafy přímé a nepřímé úměrnosti
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
Přímá a nepřímá úměrnost
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
Autor: Ing. Jitka Michálková
VY_32_INOVACE_044_Trojčlenka
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Přímá úměrnost
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy na společnou práci
Slovní úlohy o společné práci − 2
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
1.6 Přímá a nepřímá úměrnost
Krychle a kvádr - slovní úlohy.
Úměrnosti Nepřímá úměrnost. Zavedení pojmu nepřímá úměrnost.
* Přímá úměrnost Matematika – 7. ročník *
Transkript prezentace:

Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ivana Nováková NÁZEV: Trojčlenka - příklady TÉMATICKÝ CELEK: Číslo a proměnná ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0882 1

PŘÍKLADY

Jde o nepřímou úměrnost ? Příklad 1. Průměrná rychlost auta a doba potřebná k ujetí cesty z místa A do místa B? Ano Příklad 2.   Velikost poloměru a délka kružnice? Ne Příklad 3.   Hmotnost jednoho banánu a počet banánů v 1 kg? Příklad 4. Doba potřebná k naplnění vany teplou vodou o výkonu 1 l/s a doba potřebná k naplnění téže vany studenou vodou 3 l/s? Příklad 5. Počet soustruhů a počet výrobků při stálém počtu výrobků opracovaných jedním strojem?  Příklad 6. Obsah podstavy kvádru a jeho objem při stálé výšce kvádru? ne

9,1 t……………….... 3,5 ha 19,5 t ………………… x (ha) x = 7,5 Příklad 1. Ze sadu o výměře 3,5 hektaru se získá 9,1 tuny jablek. Jak velký by musel být sad, aby se sklidilo 19,5 tuny jablek? 9,1 t……………….... 3,5 ha 19,5 t ………………… x (ha) x = 7,5 Potřebná výměra sadu je 7,5 ha.

86,25 kg……….........…1 sud 431,25 kg ………………..x sudů x = 5 Příklad 2.   Ze 100 kg ječmene se připraví 69 kg pivního sladu. Na přípravu jednoho 4 hl sudu piva je potřeba 86,25 kg sladu. Kolik sudů piva se připraví z 431,25 kg sladu? 86,25 kg……….........…1 sud 431,25 kg ………………..x sudů x = 5 Z daného množství sladu se připraví 5 sudů piva. 

4 stroje……………….... 324 h 6 strojů …………………... x (h) Příklad 3.   Jednu zakázku zvládnou čtyři stroje za 324 hodiny. Za jakou dobu by tutéž zakázku zvládlo 6 strojů? 4 stroje……………….... 324 h 6 strojů …………………... x (h) x = 216 h 6 strojů splní zakázku za 216 hodin.

7 dní………………........ 5 tr. 5 dní …………………... x (tr.) x = 7 Příklad 4. Orba 5 traktory trvá sedm dní. Kolik traktorů musí na orbě pracovat, aby byla skončena o dva dny dříve?   7 dní………………........ 5 tr. 5 dní …………………... x (tr.) x = 7 Za 5 dní provede orbu 7 traktorů.

6 studentů………………........ 6 h x studentů …………………... 2 h Příklad 5. Šest studentů uklidilo v minulém školním roce tělocvičnu za šest hodin. Kolik studentů bude třeba na úklid letos, má-li být uklizena za 7 200 s? 7 200 s = 120 min = 2 h 6 studentů………………........ 6 h x studentů …………………... 2 h x = 18 Je třeba 18 studentů.

8 zam ………………........ 64 h 5 zam …………………..... X h x = 102 h 24 min Příklad 6. Osm zaměstnanců splní zakázku za 85 hodin. Po 21 hodinách museli tři zaměstnanci odejít na jinou práci. Za kolik dalších hodin bude zakázka splněna? 85 – 21 = 64 h 8 zam ………………........ 64 h 5 zam …………………..... X h x = 102,4 h x = 102 h 24 min Zakázka bude dokončena za 102 hodiny a 24 minut.

3 přívody ………………......32 h 5 přívodů …………………... x (h) Příklad 7. Bazén by se napustil třemi stejnými přívody za 52 hodin. Po 20 hodinách byly přidány ještě další dva přívody. Za kolik hodin se bazén napustí? 52 – 20 = 32 hodin 3 přívody ………………......32 h 5 přívodů …………………...  x (h) x = 19,2 h 19,2 + 20 = 39,2 h = 39 h 12 min Bazén se naplní za 39 hodin a 12 minut.

4 kg ……………….......... 2 Kč x (kg) …………… 235 000 Kč Příklad 8. Za 4 kg papíru dostaneme ve sběrně 2 Kč. Kolik kilogramů musíme nasbírat , abychom si mohli koupit automobil za 235 000 Kč 4 kg ……………….......... 2 Kč x (kg) …………… 235 000 Kč x = 470 000 kg x = 470 tun Auto si můžeme pořídit, jestliže nasbíráme 470 tun papíru.

12 kopáčů…………….......... 15 dní 9 kopáčů ………............…… x dní Příklad 9. Dvanáct kopáčů provede zemní práce za 15 dní. Za jak dlouho by provedlo tyto zemní práce 9 kopáčů? 12 kopáčů…………….......... 15 dní 9 kopáčů ………............…… x dní x = 20 dní Devět kopáčů tuto práci vykoná za 20 dní.

Vypracovala Ivana Nováková