Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, 73801 Frýdek-Místek IČ 13644301 Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0149 Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_10_29ŠebM-20 Název tematické oblasti (sady) Technická cvičení -Základy programování v jazyce C#   Název vzdělávacího materiálu Parametr Sender Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.1. až 30.1..2013 Celková velikost 297 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Dostupné z portálu www.ssed-fm.cz

10.Parametr Sender Prostřednictvím parametru Sender se metodám předává odkaz na ovládací prvek, který událost vyvolal. Příklad 9 Vytvořte program, který na základě volby jednoho ze čtyř tlačítek zbarví plochu komponenty Panel.Každé tlačítko bude zbarvené jednou ze čtyř volitelných barev. Jednotlivá tlačítka budou obsloužena společnou me- todou pomocí parametru Sender. Protože při stisku tlačítka je zapotřebí zapamatovat si jeho barvu, zjistí- me ve společné metodě původce události a jeho vlastnost BackColor. Její obsah přiřadíme téže vlastnosti komponenty Panel.

Postup vytvoření společné obslužné metody: 1.V Designeru poklepeme na první ze čtyř tlačítek Button1_Click. následně se vygeneruje kostra obslužné metody tohoto tlačítka. 2.V Designeru vybereme myší postupně všechna čtyři tlačítka. 3. V Editoru vlastností v režimu editace událostí najdeme událost Click. 4.V pravém sloupci jedenkrát klepněme a vyberme metodu Button1_Click . 5.Ve zdrojovém kódu pravým tlačítkem myši volíme položku Refaktor a následně Rename,kde metodu přejmenujeme tak,aby jméno bylo společné pro všechna tlačítka, např,: Buttons_Click.

Pracovní plocha –formulář komponenta Form1 Komponenta Panel komponenty Button

Button aktivnitlačitko = (Button)sender; Zdrojový text programu private void buttons_Click(object sender, EventArgs e) { Button aktivnitlačitko = (Button)sender; Color barva = aktivnitlačitko.BackColor panel1.BackColor = barva; } Poznámka: Příkaz: Button aktivnitlačitko = (Button)sender provádí typovou konverzi parametru Sender na typ Button.

Pracovní plocha –formulář Příklad 10 Vytvořte program,který na displeji zapíše číselný údaj navolený tlačít- kovou klávesnicí.Pro obsluhu tlačítek využijte parametr Sender. Pracovní plocha –formulář komponenta Form1 Komponenta textBox 10x komponenta Button Komponenta Panel

private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { Zdrojový text programu private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { Button aktivnitlačitko = (Button)sender; String cislo = aktivnitlačitko.Text; textBox1.Text += cislo; } Poznámka: Aby se jednotlivé číslice na „displeji“ odsouvali z prava do leva, je zapotřebí zvolit vlastnost RightToLeft komponenty textBox1 jako Yes.