Autor: Mgr. Vladislava Slepičková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
Advertisements

Základní škola Rosice, okres Chrudim
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obojživelníci.
Obojživelníci.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování obojživelníci
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Základní škola Kladruby
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
OBOJŽIVELNÍCI
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_10.
Zoologická zahrada Východ ZOO.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Obojživelníci Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
Jedná se o štíhlého čolka s drobnými končetinami a dlouhou hlavou. Pokud se vyskytuje ve vodě, jeho kůže je hladká, na souši ji má suchou a jemnozrnnou.
charakteristika obojživelníků
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Obojživelníci ocasatí
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Třída: Obojživelníci (Amphibia)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
velemlok obrovský – Andrias japonicus
RYBY 2 Obojživelníci plazi.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Obratlovci obojživelníci.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Obojživelníci
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Rozmnožování obojživelníků
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
OBOJŽIVELNÍCI – OCASATÍ
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
RYBY A OBOJŽIVELNÍCI (opakování)
Podtřída: Ocasatí Mají dva páry stejně vyvinutých končetin
Obojživelníci VY_52_INOVACE_26 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Třída: OBOJŽIVELNÍCI Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Obojživelníci Naomi anna kubátová. druhy  Ocasatí  Mloci čolek  Čolek  žebrovník  Bezocasatí žebrovník  Různé druhy žab.
(Andrias davidianus). Velemlok čínský je největší mlok na světě Měří kolem 115 cm, ale může dosahovat délky až 180 cm Važí kolem kg Živí se hmyzem,
Zpracoval: Marcela Kováříková
OBOJŽIVELNÍCI TŘÍDĚNÍ.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Tomáše Šobra a Mateřská škola Písek, Šobrova 2070 Autor: Mgr. Vladislava Slepičková Název : VY_52_INOVACE_PRIR_021A_7_Obojživelníci 1 Téma: Obojživelníci 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3568

Anotace Ročník 7 Druh materiálu Prezentace pro interaktivní tabuli Pomůcky Učebnice Cíl (inovace) Podporuje aktivní probírání učiva s využitím interaktivní tabule Metodické pokyny Určeno k výkladu daného tématu a na závěr je procvičení základních pojmů Snímek -video - značka

Vladislava Slepičková OBOJŽIVELNÍCI 1 Vladislava Slepičková

obojživelníci začali se vyvíjet v prvohorách část života je vázána na vodu Kůže žláznatá, neustále vlhká Teplota těla proměnlivá Mláďata se rodí z vajec s rosolovitým obalem larvy dýchají žábrami, dospělci plícemi a pokožkou

obojživelníci mláďata se rodí z vajec v rosolovitém obalu dělí se na dvě skupiny: ocasatí – mloci a čolci bezocasí - žáby

OBOJŽIVELNÍCI - OCASATÍ Čolek obecný žije v rybnících a mírně tekoucích vodách pohyb – dlouhý zploštělý ocas samec na jaře pestře zbarvený a na ocase hřeben v dospělosti dýchá plícemi na podzim zalézá do země a ukládá se k zimnímu spánku

Obojživelníci – čolek obecný

Obojživelníci – čolek obecný - larva larvy mají vnější žábry a nejprve jim rostou přední končetiny a pak zadní

Obojživelníci – čolek obecný - larva

obojživelníci Mlok skvrnitý větší než čolek černá barva se žlutými skvrnami žije ve vlhkých lesích živí se hmyzem,žížalami a slimáky samice klade do horních toků potoků vyvinuté larvy (vejcoživorodost) larvy mají už vnější žábry a 4 končetiny

Obojživelníci - mlok skvrnitý

Obojživelníci - mlok skvrnitý - larva

OBOJŽIVELNÍCI – MACARÁT JESKYNNÍ žije 70 let, bez potravy vydrží až 12 let žije v balkánských krasových jeskynních

Obojživelníci - velemlok japonský zavalité tělo až 1,5 m dlouhé tělo

Obojživelníci - velemlok čínský největší obojživelník na světě – může dosáhnout velikosti 180 cm

OBOJŽIVELNÍCI – OPAKOVÁNÍ 1 . Které podmínky jsou rozhodující pro život obojživelníků? vodní prostředí,vlhko 2. Čím se obojživelníci živí? hmyzem a dalšími drobnými živočichy 3. Jaký je obal vajíček obojživelníků? rosolovitý 4. Na jaké skupiny dělíme obojživelníky? bezocasé a ocasaté 5. Jmenuj ocasaté obojživelníky čolek obecný, mlok skvrnitý, velemlok japonský, macarát jeskynní, velemlok čínský

Citace PIET SPAANS. wikipedia.cz [online]. [cit. 22.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d2/LissotritonVulgarisMaleWater.JPG?uselang=cs PIET SPAANS. wikipedia.cz [online]. [cit. 22.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ae/TriturusVulgarisLarva.JPG?uselang=cs PIET SPAANS. wikipedia.cz [online]. [cit. 22.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a3/TriturusVulgarisLarva2.JPG?uselang=cs MARTIN FILIP + TEREZA PROCHÁZKOVÁ. wikipedia.cz [online]. [cit. 22.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b5/Mlok.JPG BOŠTJAN BURGE. wikipedia.cz [online]. [cit. 22.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f0/Proteus_anguinus_Postojnska_Jama_Slovenija.jpg?usel ang=cs Y. DE HOEV.. wikipedia.cz [online]. [cit. 22.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ce/Cryptobranchus_japonicus.jpg J. PATRICK FISCHER. wikipedia.cz [online]. [cit. 22.9.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/df/2009_Andrias_davidianus.JPG