IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 9 - 3 Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním znalostí z šestého ročníku. Autor Mgr. Václav Simandl Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci procvičí znalosti z šestého ročníku. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Přirozená čísla, jednotky, dělení, úhel, zaokrouhlování a geometrické útvary. Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Soutěž Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 12-15 let Celková velikost / datum 277 kB soubor .doc (MS PowerPoint) / září - 2011
VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ Opakování znalostí z šestého ročníku první část do 80 000 včetně.
VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ. Vítejte u soutěže Pravidla: Zapište si hodnotu otázky (bodů, peněz). Přečtěte si pořádně otázku a vyčkejte na možnosti odpovědí. Zapište si odpověď (písmeno), která je podle Vás ta správná. Pokud odpovíte správně, tak si hodnotu otázky (bodů, peněz) přičtěte, naopak odečtěte. Obr. 1 © Václav Simandl
Otázky jsou obtížné podle hodnoty. Hodnoty otázek: 1000 2000 5000 10 000 20 000 40 000 80 000 160 000 320 000 640 000 1 250 000 2 500 000 5 000 000 10 000 000 Obr. 2 © Václav Simandl
OTÁZKA ZA 1000 C) dny A) km D) m B) kg Odhadni správnou jednotku. Můj otec měří skoro 2 __________. Smažeme chybné odpovědi. Obr. 3 © Václav Simandl C) dny D) m A) km B) kg
OTÁZKA ZA 2000 C) 180° A) 90° D) jiný výsledek B) 45° Pravý úhel měří _____ stupňů. Jste si jistí? Tak jdeme na to. Obr. 4 © Václav Simandl C) 180° D) jiný výsledek A) 90° B) 45°
OTÁZKA ZA 5000 C) krychle A) kužel D) kvádr B) válec Obr. 5 © Václav Simandl Jaký útvar vznikne když kruhu dáme výšku (z 2D uděláme 3D)? Rozeznáte rovinné a prostorové útvary? Skládáme kruhy na sebe. C) krychle D) kvádr A) kužel B) válec
OTÁZKA ZA 10 000 C) 625 A) 0,625 D) jiný výsledek B) 6,25 Kolik je 5 : 8 = ? Nejste si jistí? Nyní to zjistíte. Obr. 6 © Václav Simandl C) 625 D) jiný výsledek A) 0,625 B) 6,25
OTÁZKA ZA 20 000 C) 4,9 A) 4,1 D) jiný výsledek B) 5 Obr. 7 © Václav Simandl Zaokrouhlete na tisíciny číslo 4,9995. Znáte pravidla pro zaokrouhlování? C) 4,9 D) jiný výsledek A) 4,1 B) 5
OTÁZKA ZA 40 000 C) čitatel A) zlomková čára D) celek B) jmenovatel Jak se říká číslu ve zlomku, které určuje v obrázku, kolik dílku je vybarveno, Potřebujete poradit? Jedna odpověď je správná. Obr. 8 © Václav Simandl C) čitatel D) celek A) zlomková čára B) jmenovatel
OTÁZKA ZA 80 000 C) 3600 A) 60 D) jinak B) 120 Kolik má 1° úhlových vteřin?. Tady je každá rada drahá. Obr. 9 © Václav Simandl C) 3600 D) jinak A) 60 B) 120
Kontrola bodů za první půlku Sečtěte hodnotu správných odpovědí. Sečtěte hodnotu špatných odpovědí. (žádná odpověď je také špatná) 3. Pokud je hodnota správných větší než špatných, pouze odečtěte (měli byste být v plusových bodech – gratulujeme). 4. Hodnota špatných bodů je větší než správných, tak vypočítejte špatné mínus správné a před výsledek dejte mínus (jste v mínusu – nebojte ještě otázky za velké hodnoty budou =o] ). Obr. 10 © Václav Simandl
Čerpáno Obr. 1 – 10. vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí s pravidly a poté kliknutím se objeví otázka, možnosti, nápověda, správná odpověď. U jednotlivých otázek probíhá myšlenková mapa, diskuse a vysvětlení či doplnění látky.