PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_31_01_péče o sluch a zrak.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lions Eye Lions Eye Projekt „Oko lva“ na podporu screeningu zrakového postižení u předškolní mládeže Ing. Jan Steringa.
Advertisements

Fyzioterapie u SMA zásady cvičení osob s SMA poznatky z praxe
Technické pomůcky pro sluchově postižené
Elektronická učebnice - I
LIONS CLUB Plzeň Bohemia
Optické vlastnosti oka
Diferenciální diagnostika závratí
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
v Plzni a v Plzeňském kraji
Oční vady Krátkozrakost, dalekozrakost, šedý zákal, zelený zákal, vetchozrakost, šilhání, astigmatismus, barvoslepost, šeroslepost.
Nervová soustava- receptory
Oko spojná optická soustava obraz komorová tekutina oční čočka sklivec
Ergonomie a hygiena práce s osobním počítačem
DMO OLGA BÜRGEROVÁ.
SMYSLY ČLOVĚKA.
Michaela Glabazňová Lions Eye - Zdravá očka Projekt „Zdravá očka“ na podporu screeningu zrakového postižení u předškolní mládeže Lions Club Opava.
Screeningové vyšetření sluchu u novorozenců
Smysly člověka (všeobecně) Pří_234_Savci_Smysly člověka (všeobecně) Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková.
Ing. Jana Flanderová Lions Eye – Lví očko v Plzni Projekt na podporu screeningu zrakového postižení u předškolní mládeže LIONS CLUB Plzeň Bohemia LCI -
Smysly člověka (všeobecně)
BOZP – Práce s počítačem
INTEGRACE DÍTĚTE SE ZRAKOVÝM POSTIŽENÍM
Oko.
Smyslové vnímání OKO.
ABY NAŠE OČI NETRPĚLY, JE TŘEBA, ABYCHOM TRÁVILI SVŮJ ČAS V PROSTŘEDÍ, KTERÉ JE VHODNĚ OSVĚTLENÉ. OSVĚTLENÍ JEDNOTLIVÝCH PROSTOR SE ŘÍDÍ TĚMITO NORMAMI:
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_02 TÉMA: VYNÁLEZY.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_01_01_první pomoc při poranění.
OČNÍ VADY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_11_01_svaly. POPIS č.4 - na tomto snímku je základní výklad ke svalům, vhodné pro výklad učitele č.5 - na tomto snímku.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Optické vlastnosti oka TÉMATICKÝ CELEK:
LÉČBA ŠEDÉHO ZÁKALU (KATARAKTY). Šedý zákal označuje stav, při kterém se kalí čočka ČOČKA.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_30_01_sluch. POPIS č.4 - na tomto snímku jsou vypsány poznatky ke smyslovému ústrojí sluchu, ke sluchové rovnováze,
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_34_01_ontogeneze jedince.
PaedDr. Jozef Beňuška OKO JAKO OPTICKÁ SOUSTAVA aneb O akomodaci, brýlích a pod.
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
VY_52_INOVACE_12_01_ oběhová soustava
PÉČE O ZDRAVÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_17_01_dýchací soustava.
Screening sluchu u nejmenších dětí a jednostranný defekt
Vady oka Vypracoval: Jiří Čamek Obor: Technické lyceum Třída: 1.L
VY_52_INOVACE_24_01_význam kůže
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_33_01_rozmnožování člověka.
Korekce lehké vady sluchu
Z očí do očí.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Korekce lehké vady sluchu
KATARAKTA hlavní teze přednášky doc. MUDr. Š. Pitrová, CSc., FEBO
VY_52_INOVACE_02_01_ první pomoc
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Oko a vidění Mirek Kubera.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_03_01_dotyk.
VY_52_INOVACE_17_01_dýchací soustava
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_35_01_ženské pohlavní orgány.
Prezentace – výklad učiva
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
DÝCHACÍ SOUSTAVA.
VY_52_INOVACE_23_01_hygiena vylučovací soustavy
Bártková,E., Lejska,M., Weberová,P., Havlík, R., AUDIO-Fon centr. Brno
LIDSKÝ ORGANISMUS SMYSLY A NERVY.
Postižení zraku.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_15_01_krevní oběh.
MUDr. Pavel Stodůlka,Ph.D.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
VY_52_INOVACE_32_01_čich, chuť
Věcné učení VY _32 _INOVACE_11_08_ smysly člověka (zrak 2)
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Transkript prezentace:

PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_31_01_péče o sluch a zrak

POPIS • č.3,4,5,6,7 - na těchto snímcích jsou vypsány potřebné informace o tom,jak si mají děti a dospělí chránit sluch a zrak a též jsou vyspané potřebné oční cviky pro správné fungování oka • č.8 - na tomto snímku je vložen obrázek popisující vady oka, vhodné k výkladu učitele • č.9 - na tomto snímku jsou vypsána tvrzení,která souvisí se zrakem, úkolem žáků je podtrhnout pouze ta správná tvrzení

PÉČE O SLUCH DĚTI Diagnostika a léčba poruch sluchu.  - Vyšetření sluchu u dětí s příznaky dysfunkce CNS (Dyslexie, dysgrafie, dysfázie….).  - Vyšetření sluchu u stavů po opakovaných nebo chronických zánětech středouší.  - Kompenzace sluchových vad sluchadly.  - V indikovaných případech doporučujeme dětí ke kochleární implantaci (ORL Motol).

PÉČE O SLUCH DOSPĚLÍ Diagnostika a léčba poruch sluchu. Kompenzace sluchových vad sluchadly. -Doporučení a prodej kompenzačních pomůcek pro sluchově postižené (vibrační budík, indukční smyčky, zábleskové signalizační zařízení atd.).  Vystavení podkladů pro schválení příspěvku od státu na tyto přístroje. - Naše ambulance je vybavena přístrojem BERA na měření kmenových evokovaných potenciálů (diagnostika poruch sluchu a rovnováhy, Schwannom acustiku)

PÉČE O ZRAK Zrak je nejcennějším smyslovým orgánem v životě člověka. Vidění zprostředkovává lidem maximum informací o vnějším světě. JAK SI OČI CHRÁNIT? Optimálním uspořádáním pracovního prostředí Vhodným osvětlením Barevnými kontrasty Střídáním zrakové práce do blízka a do dálky Optimální korekcí – správnými brýlemi Pravidelnými kontrolami u očního lékaře 

OČNÍ CVIKY Pomalé mrkání: Tento oční cvik je zejména vhodný pro uživatele počítačů a pro lidi, kteří často čtou dlouhou dobu bez přerušení.  Dýchejte pomalu a hluboce. Při nádechu několikrát normálně zamrkejte, aniž byste se dívali na nějaký konkrétní předmět, a nadechněte se co nejvíce. Při výdechu zavřete oči , uvolněte se a pomalu vypouštějte všechen vzduch z plic. Při výdechu nechte své oči v klidu. Žádné pohyby očí nebo zatínání. Nechte je lehce zavřené a uvolněné. Při práci na počítači proveďte tento cvik každých několik minut. Dejte si za cíl sto cviků denně a zaznamenávejte si počet cviků pomocí čárek. Po každém cviku se zadívejte na vzdálený předmět a pak si udělejte čárku. Při čtení si zacvičte po každé přečtené stránce. Cílem je přerušit dlouhodobé zaostření na blízko!

OČNÍ CVIKY Pumpování:  Asi 15 cm od obličeje držte prst či jakýkoli jiný předmět. Vyberte si předmět v dálce – strom, budovu, roh pokoje, hodiny. V rytmu střídavě zaostřujte na blízký a vzdálený předmět. Prostudujte nejmenší detail, který jste schopni na každém předmětu zpozorovat. Každé dvě vteřiny zaostřete na jiný vzdálený předmět. Je však nutno udržet blízký předmět nehybný. Tento cvik zlepšuje zaostřování a stimuluje tok živin v očích.

VADY OKA

PODTRHNI PRAVIDLA, KTERÁ MÁME ZACHOVAT PŘI PÉČI O ZRAK Pracujeme o při nedostatečném umělém osvětlení Pracujeme při prudkém a nadměrném osvětlení Čteme vleže Nečteme vleže Díváme se do slunce nebo do jiných silných světelných zdrojů Za silného slunečního světla používáme ochranné brýle Vyhýbáme se prašnému prostředí Dodržujeme bezpečnostní pravidla S chemikáliemi pracujeme opatrně a v ochranných brýlích

ZDROJE DVOŘÁKOVÁ, E. Zdravověda pro odborná učiliště 1. ročník. 1. vyd. Praha: Septima, 1999, 72 s. ISBN 80-7216-101-6. KROULÍKOVÁ, J. a KROULÍK. Přírodopis pro 8. ročník zvláštní školy: (pracovní sešit). 3. vyd. Praha: Septima, 2001, 56 s. ISBN 80-7216-155-5. KROULÍKOVÁ, J, KROULÍK, J. Přírodopis 8. 3. vyd. Praha: Septima, 2004, 96 s. ISBN 80-7216-204-7. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Kolstrunková.