Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Ekonomická gramotnost Hypotéky a spotřebitelské úvěry.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 3 VY_42_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T.
Zuzana Ondrášová.
* Procenta kolem nás Matematika – 7. ročník *
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 19Číslo.
Hravá matematika. Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 99, 15, 100, 58, 85, 56, 44, 31, 2, 94, 26, 5 23, 0, 55, 89, 77, 14, 65, 50, 41, 69, 17, 8 55,
ÚROK AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Digitální učební materiál je určen pro studenty prvních ročníků všech učebních oborů, slouží k osvojení pojmů úrok,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 2 VY_42_INOVACE_16 Sada 4 Základní škola T.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Procenta.
Hodnota peněz Kde mohou děti přijít k penězům? - kapesné - odměna od rodičů nebo prarodičů.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Procenta v praxi Kolik ušetříme na slevách? Jaké je složení potravin?
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
P ROCENTA M GR. P ETRA T OBOŘÍKOVÁ. Procenta slouží k vyjádření části celku, stejně jako zlomek nebo desetinné číslo Je-li p reálné číslo, pak jedno procento.
Procenta Prezentace je zaměřená na procvičování slovních úloh na procenta. Obsahuje 6 slovních úloh na procenta řešených trojčlenkou. Autor: Mgr. Eva Černá.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_076.MAT.01 Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET.
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Přirozená čísla – slovní úlohy Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Křížovka 1.Zmenšený obraz ČR 2. Zdrobnělina otce 3. Jehličnatý keř.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.5 – 3.11 Lineární rovnice, slovní úlohy Název sady: Matematika pro.
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_10 Procenta.
PROCENTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
7.3 Lineární funkce ve slovních úlohách Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): Kvadratické rovnice, slovní úlohy Název sady: Matematika.
Procenta. Základní pojmy procento % základ z procentová část č počet procent p.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Procenta Autor: Mgr. Eva Černá
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Úroky - samostatná práce
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Složené slovní úlohy Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_12 Slovní.
Účinek síly na těleso otáčivé kolem pevné osy. PÁKA
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLY 20, 30, 40, 50
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
DUM - Digitální Učební Materiál
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Luďka Pavlíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Vyvození písmene jJ TÉMATICKÝ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Luďka Pavlíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Písmeno v TÉMATICKÝ.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Zaokrouhlování čísel Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Procenta - slovní úlohy
Procenta Výpočet počtu procent.
35 PROCENTA.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
1. 7 Procenta.
Transkript prezentace:

Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ivana Nováková NÁZEV: Procentová část - procvičování TÉMATICKÝ CELEK: Číslo a proměnná ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0882 1

PROCVIČOVÁNÍ Procentová část

Brigádník dostal odměnu 1500Kč. Příklad 1 : Brigádník podle smlouvy dostával měsíčně 12 500 Kč . Za dobré výsledky práce dostal v lednu mimořádnou odměnu ve výši 12 % svého základního platu. Jak vysokou odměnu dostal brigádník ? 100 % ……………………………….. 12 500 Kč 12 % ……………………………….. x Kč x = 1500 Brigádník dostal odměnu 1500Kč.

100 % ……………………………….. 5 214 125 Kč 114 % ……………………………….. x Kč Příklad 2 : Únorová měsíční tržba obchodu činily 5 214 125 Kč. V březnu se oproti únoru zvýšila o 14 %. Kolik procent únorové tržby činila v březnu ? O kolik korun byla březnová tržba v obchod větší než v únoru ? Jaká byla březnová tržba v obchodě ? 100 % ……………………………….. 5 214 125 Kč 114 % ……………………………….. x Kč 5 944 102,5 5 214 125 729 977,5 x = 5 944 102,5 Březnová tržba činila 5 944 102,5 Kč, což je o 729 977,5 Kč více než v únoru

100 % ……………………………….. 845 Kč 75 % ……………………………….. x Kč x = 633,75 Příklad 3 : Při vánočním výprodeji obchodník prodával zboží se slevou 25 %. Kolik stojí kabelka, která před vánočními svátky stála 845 Kč ? 100 % ……………………………….. 845 Kč 75 % ……………………………….. x Kč x = 633,75 x = 634 Při vánočním výprodeji stojí kabelka 634 Kč.

100 % ………. 800 Kč 12 % ………. x Kč 100 % ………. 750 Kč 5 % ………. x Kč Příklad 4 : Petr dostal k narozeninám 750 Kč a Milan k svátku 800 Kč . Oba utratili 5 %. Určete, kdo utratil více aniž by jste numericky počítali tento příklad a svůj úsudek zdůvodněte. Potom spočítejte. 5 % z 750 < 5 % z 800, proto více utratil Milan 100 % ………. 800 Kč 12 % ………. x Kč 100 % ………. 750 Kč 5 % ………. x Kč x = 37,5 x = 40

100 % ……………………………….. 620 ha 84 % ……………………………….. x ha x = 520,8 Příklad 6 : Zemědělec vlastní 620 ha zemědělské půdy. Z toho je 84 % orné půdy a 16 % luk. Kolik má ha orné půdy a kolik ha luk ? Orná půda 100 % ……………………………….. 620 ha 84 % ……………………………….. x ha Luka 84 % + 16 % = 100 % 620 – 520,8 = 99,2 x = 520,8 Zemědělec má 520,8 ha orné půdy a 99,2 ha luk.

100 % …………. 12 500 Kč 122 % ………….. x Kč 100 % …………. 12 500 Kč Příklad 6 : Televize se prodávala z 12 200 Kč . Kolik stála, jestliže byla : a) její cena zvýšena o 22 %; b) snížena o 12 %; 100 % …………. 12 500 Kč 122 % ………….. x Kč 100 % …………. 12 500 Kč 88 % ………….. x Kč x = 14 884 x = 10 736 Po zdražení stála televize 14 884 Kč. Po slevě stála televize 10 736 Kč.

Příklad 7 : Do odborného učiliště chodí 850 žáků . V pololetí mělo 26 % žák vyznamenání a 18 % žák mělo jednu nedostatečnou. Kolik žáků mělo vyznamenání? Kolik žáků mělo jednu nedostatečnou? Kolik procent žáků nemělo vyznamenání ani nedostatečnou? 100 % ………………. 850 žáků 26 % ………………. x žáků 100 % ………………. 850 žáků 18% ………………. x žáků x = 221 x = 119 100 – (26 + 14 ) = 60 Vyznamenání mělo 221 žáků, nedostatečnou 119 žáků a zbytek činilo 60 %.

Vypracovala Ivana Nováková