Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Materiál je v souladu s ŠVP ZŠ Vrbno pod Pradědem
Advertisements

Časové údaje die Zeitangaben
der Jahreskalender Anotace
KALENDER UND ZEITBEGRIFFE
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Zeitangaben Střední průmyslová škola Otrokovice
Označení DUM Fi- DUM Autor
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Předložky se 3.pádem Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
 Autor  Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.  Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace  Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
9. LEKCE (9. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
DIE ZEITBESTIMMUNG - URČOVÁNÍ ČASU Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Katka Česalová Datum: Cílový ročník:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_06 deshalb-Satz TEMA:Jazyková kompetence.
Německé předložky se 4. pádem PhDr. Taťána Tonová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Possessivpronomen Autor.
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_455Nj/9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová NÁZEV: VY_32_INOVACE_NJ,9_10_MEINE.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_178_PRÉTERITUM ZPŮSOBOVÝCH SLOVES Název školy Masarykova střední škola zemědělská a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_156_Gesundheit Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 7. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_173_PERFEKTUM SLOVES S NEODLUČITELNÝMI PŘEDPONAMI Název školy Masarykova střední škola.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr.Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_22_NJ8_ AZ-kvíz,vyber odpověď TÉMA: Wiederholung ČÍSLO PROJEKTU:
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_32_INOVACE_445 Nj/7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_149_Freizeit und Hobbys Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_141_Vorstellung Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_17.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.11_welche_jahreszeiten_sind_das Datum : Ročník.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_148_ Mein Tag Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Vyjádření data, letopočtů VY_32_INOVACE_02-04 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,8_08_BEI.
Zápor v německé větě VY_32_INOVACE_02-03 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková. Dostupné.
Němčina pro jazykové školy nově 1. Lektion 2: Die Stadt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ 158_Reisen Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava,
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Němčina pro jazykové školy nově 1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Němčina pro jazykové školy nově 1.
ČASOVÉ ÚDAJE.
WOCHENTAGE Název školy
Němčina pro jazykové školy nově 1
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
Němčina pro jazykové školy nově 1
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Označování času v němčině
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_175_ČASOVÉ PŘEDLOŽKY Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace Autor Mgr. Jana Hlistová Průřezové téma Gramatika Člověk v demokratické společnosti Informační a komunikační technologie Tematický celek Německý jazyk Ročník 2. Datum tvorby 7. 12. 2013 Datum a místo ověření 10. 12. 2013 – německý jazyk 2. L Druh učebního materiálu Prezentace Pracovní list Učebnice - cvičení

Anotace DUM upozorňuje na shody a odlišnosti mezi časovými a jinými předložkami, přináší přehledný výklad užití časových předložek (již procvičených i „nových“) i s příklady, prezentuje vyjádření časového od, připomíná skloňování členů v 3. a 4. pádě. Cvičení z učebnice Schritte 2 je doplněno cvičením na doplnění předložek do textu a překladem předložkových časových spojení do němčiny. Inovativní je spojení výpočetní techniky s učebnicí a slovem učitele, žáci mají dostatek prostoru na procvičení. Klíčová slova Předložky v časových údajích, 3. a 4. pád členu určitého a neurčitého. Metodický pokyn Určeno k výkladu a práci v hodině i k samostudiu a domácí přípravě.. Žáci pracují na cvičeních samostatně s kontrolou v plénu nebo se cvičení řeší v plénu. Díky přehlednosti a jednoduchosti možno využit i k opakování na různých úrovních. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Prezentace, cvičení Časové předložky

Některé předložky mají stejný význam ve spojení s časem i místem, např Některé předložky mají stejný význam ve spojení s časem i místem, např. vor = před vor dem Essen – před jídlem vor dem Haus – před domem Některé předložky mají různý význam ve spojení s časem a místem, např. nach nach dem Frühstück – po snídani nach Detschland – do Německa Některé předložky se užívají jen v časových údajích, např. seit, bis, ab

Užití předložek v časových údajích um přesný čas um 8 Uhr am dny v týdnu am Montag (an + dem) denní doby am Abend Ale! in der Nacht – v noci, um Mitternacht – o půlnoci datum am 10. September im měsíce im Dezember (in + dem) roční období im Frühling von – bis od – do von Freitag bis Sonntag bis do bis morgen – do zítřka für + 4.p na für eine Woche – na týden

seit + 3. p už, od (v minulosti) seit einer Woche – už týden vor + 3 seit + 3.p už, od (v minulosti) seit einer Woche – už týden vor + 3.p před vor einem Jahr, vor 6 Uhr bei + 3.p při (označení trvání děje či činnosti, během) bei dem Essen – při jídle nach + 3.p po nach der Arbeit – po práci ab od (v budoucnosti) ab 17 Uhr – od 17 hod. in + 3.p za, v in einer Stunde – za hodinu im Jahr(e) 2000 – v roce 2000 gegen kolem gegen Abend – k večeru, gegen 8

Rozlišuj od von – bis = od – do von 8 bis 14 Uhr seit (začátek děje v minulosti, děj trvá do přítomnosti) seit gestern – od včerejška ab (začátek děje v přítomnosti, budoucnosti či obecně) ab morgen – od zítřka b

Po předložkách von, bis, ab – podstatné jméno často bez členu → von Sommer bis Herbst Časové údaje bez předložky jsou ve 4. p → jeden Tag, einen Monat, nächsten Donnerstag

Skloňování členu určitého a neurčitého 1. pád der die das 3. pád dem den + -n 4. pád den 1. pád ein eine o 3. pád einem einer 4. pád einen

Cvičení Schritte international 2 , str. 124, cv.1 Doplň předložky. ……… Dienstag muss ich schon ……… halb sieben aufstehen. Morgens bin ich ……… 20 Minuten fertig. Mein Bus fährt …… 7 Uhr ab. ………. Vormittag bin ich in der Schule und …….. Mittag esse ich in der Schulmensa. Am Nachmittag gehe ich zum Training und dort bleibe ich …….. 5 Uhr. …….. Abend mache ich meine Hausaufgaben und sehe fern. …… 10 Uhr gehe ich schlafen. Meine Schwester fährt …….. ein Jahr nach Amerika.

……… Sonntag komme ich nicht. Wir haben ……… Juli frei. …… ……… Sonntag komme ich nicht. Wir haben ……… Juli frei. …….. Frühling ist alles grün. Das war ……… Jahre 2002. Peter ist ……. 3. März geboren. ……… Winter fahren wir Ski. Novaks leben ……… 3 Jahren in Wien. Sie hat ihren Freund …….. einem Monat kennen gelernt. Er hat über den Film …….. dem Abendessen gesprochen. Das Büro ist …….. Montag ……… Freitag ……. 9 ……. 16 geöffnet, aber …….. Mittwoch ……. 18 Uhr. .… Nachmittag habe ich Training, …. 17 bin ich zu Hause. Er

Přelož V únoru, na jaře, ve 3 hodiny, v neděli, odpoledne, v pátek večer, od pondělka do čtvrtku, v létě, před měsícem, už týden, před 2 roky, na 3 týdny, na měsíc, už 3 dny. Při snídani, po škole, před obědem, po večeři, do soboty, do 18 hodin, od 8 hod., od úterka, za týden, za 10 minut, za měsíc, za 2 měsíce

Řešení Im Februar, im Frühling, um 3 Uhr, am Sonntag, am Nachmittag, am Freitagabend, von Montag bis Donnerstag, im Sommer, vor einem Monat, seit einer Woche, vor 2 Jahren, für 3 Wochen, für einen Monat, seit 3 Tagen. Beim Frühstück, nach der Schule, vor dem Mittag- essen, nach dem Abendessen, bis Samstag, bis 18, ab 8, ab Dienstag, in einer Woche, in 10 Minuten, in einem Monat, für 2 Monate.

Použitá literatura Schritte international 2. Ismaning: Hueber Verlag, 2006. ISBN 978-3-19-001852-9.