Řešení slovních úloh rovnicemi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o společné práci − 2
Advertisements

Slovní úlohy o společné práci
Slovní úlohy o společné práci − 3
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Přímá a nepřímá úměrnost
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Matematika a její aplikace
Několikrát méně, nácvik.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Digitální učební materiál
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Slovní úlohy Obr. 1 (řešené pomocí rovnic) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 1 VY_42_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Slovní úlohy (s procenty v zadání řešené pomocí rovnic)
Slovní úlohy o společné práci
Matematika a její aplikace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
P r o c e n t a % II. Procentová část Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
Slovní úlohy – procvičování 1. 6) Z odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku a.
Zlomky a procenta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Slovní úlohy HRA. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Datum: 14.
Společná práce. 1.Pozorně si přečti text úlohy (raději několikrát). 2. Mezi neznámými údaji zvol jeden, o kterém nevíš vůbec nic, jako neznámou. 3. Pomocí.
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Mgr. Klára Tesařová.
Slovní úlohy – směsi ) Obchodník si rozměnil v bance Kč na dvacetikoruny a desetikoruny. Měl celkem 70 mincí. Kolik měl dvacetikorun a kolik.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy o společné práci − 3. Jak při řešení slovních úloh postupovat? 1. Pozorně si přečti text úlohy (raději několikrát). 2. Mezi neznámými údaji.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R08_Slovní úlohy TEMA: Matematika 9.ročník.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_03_12_M8_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Lineární rovnice Základní škola Libina, příspěvková.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_20_Opakování učiva 8.ročník.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová SLOVNÍ ÚLOHY.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Slovní úlohy – řešení soustavou – 1
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Přímá a nepřímá úměrnost
Řešení slovních úloh rovnicemi
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autor: Ing. Jitka Michálková
Opakování 2. písemná práce
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Transkript prezentace:

Řešení slovních úloh rovnicemi ZŠ Hejnice Mgr. Jan Kašpar

Jak při řešení slovních úloh postupovat? 1. Pozorně si přečti text úlohy (raději několikrát). 2. Mezi neznámými údaji zvol jeden, o kterém nevíš vůbec nic, jako neznámou. 3. Pomocí zvolené neznámé a zadaných podmínek vyjádři všechny ostatní údaje z textu – proveď zápis. 4. Vyjádři logickou rovnost plynoucí z textu úlohy a na jejím základě sestav rovnici a vyřeš ji. 5. Proveď zkoušku, kterou ověříš, že získané výsledky vyhovují všem podmínkám úlohy. 6. Napiš odpovědi na otázky zadané úlohy.

Příklad první: Celkem…………..x ………….2000 1.d……………..0,3x ………….. 600 První den studenti vysázeli 30% stromků, druhý den 45% a třetí den 500 stromků. Kolik stromků vysázeli celkem? Pamatuj: 100% = 1 celek, např. 26% = 26 setin celku = 0,26 Zápis: Zkouška: Celkem…………..x ………….2000 1.d……………..0,3x ………….. 600 = 2000 2.d……………..0,45x ………….. 900 ………….. 500 3.d……………..500 Rovnice: x = 0,3 x + 0,45 x + 500 x = 0,75 x + 500 / -0,75 x 0,25 x = 500 / :0,25 x = 2000 Celkem vysázeli 2000 stromků.

A teď už sami: V podniku pracuje 144 osob. Žen je o 20% méně než mužů. Kolik zde pracuje mužů a kolik žen? Turista ušel během 3 dnů 47 km. Druhý den ušel o 20% více než první den. Třetí den ušel o 4km méně než druhý den. Kolik km ušel v jednotlivých dnech? Helena měla o 20% větší úspory než Jana. Dohromady měly uspořeno 1804 korun. Kolik měla uspořeno Jana? V obchodě utržili za čtyři dny 1134 Kč. První a čtvrtý den byla tržba stejná, druhý den byla tržba o 10% vyšší než první den a třetí den byla o 5% nižší než první den. Kolik utržili za jednotlivé dny?

Další úlohy: 59 mincí má hodnotu 465 Kč. Kolik máme 5-korun a kolik 10-korun? 68 litrů moštu máme nalít do 28 lahví, z nichž některé jsou dvoulitrové a ostatní třílitrové. Kolik kterých lahví máme k dispozici ? 186 hostů bydlí ve 42 pokojích. Kolik je 4- a kolik 5-lůžkových? V kině prodali celkem 55 lístků za 1950,- Kč. Některé byly za 30,-, jiné za 40,- Kč. Kolik bylo kterých?

Další úlohy: Při sportovním dnu hrají dvě třetiny žáků kopanou, jedna pětina vybíjenou a 16 žáků házenou. Kolik žáků se účastní sportovního dne ? Druhá bedna je o 10 kg těžší než třetí, první váží polovinu toho, co druhá. Celkem všechny bedny váží 95 kg. Vypočtěte váhy jednotlivých beden! Tři pětiny žáků se hlásí na učiliště, třetina na střední školy a 3 žáci na gymnázium. Kolik žáků celkem je v posledním ročníku? 129 hostů máme ubytovat ve 36 pokojích. Kolik z nich je trojlůžkových a kolik čtyřlůžkových ? Na třídenním pochodu ušli turisté celkem 90 km. První den ušli o 10 km méně než druhý a třetí den polovinu toho, co první. Kolik km ušli každý den ?