BAKTERIE – nejstarší obyvatelé Země(po výkladu si zapiš do sešitu)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RISKUJ – PROKARYOTA Biologie 1.ZA,SC,OS Mgr. Petra Siřínková
Advertisements

Bakterie obr. 1: Antoni van Leeuwenhoek, nizozemský přírodovědec, který první pozoroval bakterie Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Přírodopis – 6. třída  Nejstarší organismy na Zemi  Jednobuněčné, viditelné pouze mikroskopem  Tvar buněk bakterií: › Kulovitý = koky › Tyčinkovitý.
Bakterie 2 VY_32_INOVACE_A1- 02 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Houby, viry, baktérie Pro 6. ročník Autor: Mgr. Pavlína Marková
PŘÍRODOPIS Bakterie – 6. ročník..
BAKTERIE Jsou to jednobuněčné organismy (tělo je tvořeno jednou buňkou), jsou všudypřítomní: vyskytují se na poušti, ve vzduchu, v moři, za polárním.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA BAKTERIE
ORGANISMY JEDNOBUNĚČNÉ
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_20
Viry a bakterie Digitalizace výuky Příjemce
Jednobuněčné organismy s nepravým jádrem
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Jednobuněční.
Jednobuněčné organismy 1
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.05 Anotace: Prezentace vysvětlí základní rozdíly mezi jednobuněčnými a mnohobuněčnými organismy, procvičuje a opakuje učivo. Vzdělávací.
Bakterie.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Obecná biologie
BAKTERIE.
Bakterie - nejstarší obyvatelé Země
JEDNOBUNĚČNÉ ROSTLINY SINICE
Škola:. Základní škola Kladruby
BAKTERIE.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
ŽÍJÍ MEZI NÁMI BAKTERIE
Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_P6-001 Předmět PŘÍRODOPIS.
Prokaryotní organismy Bakterie III. Grampozitivní bakterie grampozitivní buněčná stěna celkem 13 skupin obvykle chemoheterotrofní aerobní, anaerobní,
Nakažlivá /infekční/ nemoc Je přenosná z nemocného člověka (zvířete) na zdravého jedince Přenáší se přímým stykem, potravou, vdechnutím, poraněním, bodnutím.
Bakterie. Malé organismy viditelné jen pomocí mikroskopu. Jsou to jednobuněčné organismy – jejich tělo je tvořeno jen jednou buňkou. Jsou jednodušší a.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_15_Přírodopis 6. ročník TÉMA: Viry ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Rostlinná plasmatická blána mitochondrie cytoplasma ribozomy jádro vakuola chloroplasty buněčná stěna buňka.
Bakterie VY_52_INOVACE_PR VYPRACOVALA: Mgr. Jana Víchová DATUM: září 2011 URČENO PRO: 6. ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda - Přírodopis.
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
Funkce – obrana organismu proti infekci. Nakažlivé neboli infekční nemoci: =choroba, která je přenosná z nemocného člověka nebo zvířete na zdravého jedince.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_02.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Bakterie Přírodopis 6. třída.
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
BAKTERIE = jednobuněčné organizmy - typy bakterií: - kulovité – koky
– SAMEC SE NÁPADNĚ LIŠÍ OD SAMICE
Naše město - Jablonec nad Nisou
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
TABULKA – JEDNODUCHÉ POČETNÍ VÝKONY
CIZOPASNÍ PLOŠTĚNCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
JEŠTĚŘI ( po výkladu si zapiš do sešitu)
LIŠEJNÍKY – PRŮKOPNÍCI ŽIVOTA
Bakterie Nikola Klaclová.
CIZOKRAJNÍ HADI /po výkladu si zapiš do sešitu/
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
RACIONÁLNÍ ČÍSLA USPOŘÁDÁNÍ CELÝCH ČÍSEL. RACIONÁLNÍ ČÍSLA USPOŘÁDÁNÍ CELÝCH ČÍSEL.
VY_32_INOVACE_20_OPAKOVANI_JEDNOBUNECNE_ORGANISMY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.24_Zivoni_prostredi_viry_bakterie.
CIZOPASNÍ PLOŠTĚNCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
VIRY- „život“ bez buňky
PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II. PROCENTA Výpočet základu Slovní úlohy II.
CIZOKRAJNÍ JEŠTĚŘI /po výkladu zapiš do sešitu/
ŽELVY A KROKODÝLI (po výkladu si zapiš do sešitu)
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
Gabriela Černohorská 3.A
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
BAKTERIE.
Základní škola, Hradec Králové
BAKTERIE Jednobuněčné organismy
MĚKKÝŠI – ŽIVOČICHOVÉ S MĚKKÝM TĚLEM (po výkladu si zapiš do sešitu)
Transkript prezentace:

BAKTERIE – nejstarší obyvatelé Země(po výkladu si zapiš do sešitu) jednobuněčné, všudypřítomné / v půdě, vodě, ve vzduchu, v organismech/ 1000x menší než rostlinné a živočišné buňky základní tvary bakterií - kulovité – koky - tyčinkovité – bacily SPORA = klidový útvar rozmnožují se dělením

DALŠÍ TVARY A NÁZVY BAKTERIÍ

BAKTÉRIE ŽIJÍCÍ V SYMBIÓZE hlízkové – žijící na kořenech např. hrachu v našem tlustém střevě/vytvářejí vitamíny/

BAKTERIE CIZOPASNÉ způsobují onemocnění (doplň názvy onemocnění, která způsobují, podle tabulky v učebnici na str. 31 do sešitu) Žáci pracují do sešitu, odpovědi mohou doplnit na tabuli pomocí programu ActivInspire. ………………………………………………………………………….………………………………………………......................................................................................................................... Jak se můžeme nákaze bakteriemi bránit? ……………………………………………………………….

ŘEŠENÍ: Způsobují onemocnění: zánět mozkových blan, angína, spála, hnisavé záněty kůže, zápal plic, salmonelóza, borelióza Jak se můžeme nákaze bakteriemi bránit? důkladnou hygienou (mytí rukou , mytí ovoce a zeleniny) očkováním pravidelným otužováním propuknuté onemocnění léčíme antibiotiky

BAKTÉRIE HNILOŽIJNÉ Rozkládají odumřelá těla rostlin a živočichů rozkladem mrtvých těl organizmů zvyšují úrodnost půd nejvíce bakterií žije právě v půdě

LAKTOBACILY využívají se při výrobě mléčných výrobků Jmenuj několik takových výrobků…………………………………………………………………………………………………………………

ŘEŠENÍ využívají se při výrobě: jogurtů, tvarohu, sýrů, kysaných mlék

Zdroje: Obrázku: Wikipedie: baktérie. Wikipedie: baktérie [online]. 2013 [cit. 2013-07-16]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/02/Bacterial_morphology_diagram_cs_%282%29.svg/649px-Bacterial_morphology_diagram_cs_%282%29.svg.png Galerie Microsoft Office 2010, vlastník licence ZŠ Jablonec nad Nisou – Mšeno, Mozartova 24, příspěvková organizace Wikipedie: kompost. Wikipedie: kompost [online]. 2013 [cit. 2013-07-22]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f5/Compost.jpg Učebnice: ČABRADOVÁ, Věra. Přírodopis 6, učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2003, 120 s. ISBN 80 7238-211-X.