DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: HOUBY VY_inovace_32_PR6_15
Advertisements

Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
LIŠEJNÍKY Lišejníky jsou organismy složené. Jedná se o SYMBIÓZU houby a řasy. Houba poskytuje řase vodu a řasa houbě dává organické látky. Díky tomuto.
Lišejníky v lese.
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
PLANKTON.
PRVOCI Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Prvoci Jednobuněční živočichové Žijí ve vodním nebo vlhkém prostředí
Prvoci Přírodopis VY_32_INOVACE_166, 9. sada, Př3 ANOTACE
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_20
HOUBY ŘÍŠE.
Procvičování-houby.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
HOUBY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu opakování předchozího tematického.
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
Stavba těla hub, rozmnožování
Houby.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_10
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SINICE
Prvoci Mgr. Helena Roubalová
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
JEDNOBUNĚČNÉ ROSTLINY SINICE
Vztahy mezi organismy.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Ekosystémy.
Říše: HOUBY Fungi.
Živočichové rybníka a jeho okolí
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
HOUBY Jsou EUKARYOTICKÉ organismy (mají obdobnou stavbu buňky jako rostliny a živočichové) Tělo má jednoduchou stavbu – STÉLKU – tvořenou propletenými.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
SINICE fotosyntetizující bakterie
NEJJEDNODUŠŠÍ ROSTLINY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Eliška Jurčicová NÁZEV: VY_52_INOVACE_27_ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ KOLEM NÁS. TÉMA: RYBNÍK A.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ HOUBY (Fungi) unikátní, samostatná říše organismů.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO.
VZÁJEMNÉ VZTAHY ORGANISMŮ V EKOSYSTÉMECH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Řasy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o sytému a stavbě řas. Materiál je plně funkční.
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
AZ KVÍZ Houby, lišejníky, řasy
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
VY_32_INOVACE_29_Prvoci - 2.část
Název Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Wernerová Název materiálu: VY_52_INOVACE_Pr.7.We.22_Mnohobunecne_organismy.
Říše: Rostliny Podříše: Nižší rostliny
LIŠEJNÍKY Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
HOUBY.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Řasy zelené.
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
BAKTERIE.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Transkript prezentace:

DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK Riskuj PŘEHLED ORGANISMŮ I. DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

VIRY BAKTERIE SINICE HOUBY BUŇKA ŘASY ŽIVOT NA ZEMI PRVOCI LIŠEJNÍKY 1000 2000 3000 4000 BAKTERIE 1000 2000 3000 4000 SINICE 1000 2000 3000 4000 HOUBY 1000 2000 3000 4000 BUŇKA 1000 2000 3000 4000 ŘASY 1000 2000 3000 4000 ŽIVOT NA ZEMI 1000 2000 3000 4000 PRVOCI 1000 2000 3000 4000 LIŠEJNÍKY 1000 2000 3000 4000

Viry… a) jsou velmi velké útvary b) jsou velmi malé útvary c) nejsou útvary Návrat na hrací pole

Viry se mohou množit a) v buňce hostitele b) v buňce parazita c) kdekoliv Návrat na hrací pole

Viry se nazývají podle: a) onemocnění, které způsobují b) teploty c) názvu léků Návrat na hrací pole

a) nakažlivých onemocnění Viry jsou původci: a) nakažlivých onemocnění b) léčivých symptomů c) imunitních látek Návrat na hrací pole

Bakterie jsou a) veloorganismy b) mikroorganismy c) neoorganismy Návrat na hrací pole

Bakterie jsou mnohobuněčné organismy b) jednobuněčné organismy c) není to organismus Návrat na hrací pole

Hniložijné bakterie: b) tvoří těla organismů a) jsou neutrální bakterií vůči organismům b) tvoří těla organismů c) rozkládají těla organismů Návrat na hrací pole

Cizopasné bakterie způsobují: dobré zažívání b) nakažlivá onemocnění c) jsou nápomocné člověku Návrat na hrací pole

Sinice jsou: mikroorganismy b) neoorganismy c) neloorganismy Návrat na hrací pole

Přemnožením sinic vzniká: vodní hedvábí b) vodní květ c) vodní louka Návrat na hrací pole

b) ve sladké i slané vodě Sinice žijí: ve sladké vodě b) ve sladké i slané vodě c) ve slané vodě Návrat na hrací pole

Mezi sinice nepatří: drkalka b) motolice jaterní c) jednořadka Návrat na hrací pole

Tělo hub se nazývá: podhoubí b) plodnice c) stélka Návrat na hrací pole

Houby dělíme na: nejedlé, jedlé a jedovaté b) jedlé, dobré a špatné c) jedovaté, jedlé a hořké Návrat na hrací pole

Houby se rozmnožují: a) výtrusy b) parazity c) podhoubím Návrat na hrací pole

Soužití hub v symbióze s kořeny některých rostlin se nazývá: mykorhiza b) mykóza c) mykodorma Návrat na hrací pole

b) základní stavební a funkční jednotka Buňka je: jádrem živočichů b) základní stavební a funkční jednotka c) základní organelou Návrat na hrací pole

Řídícím centrem buňky je: a) jádro b) organela c) mitochondrie Návrat na hrací pole

Buněčné dýchání zajišťují: cytoplasmy b) mitochondrie c) chloroplasty Návrat na hrací pole

Buňky se rozmnožují: a) líhnutím b) spojením c) dělením Návrat na hrací pole

Řasy žijí většinou ve: ve vzduchu b) v trávě c) vodě Návrat na hrací pole

Podle barvy stélky dělíme řasy na: zelené, hnědé a červené b) hnědé, růžové a červené c) modré, bílé a červené Návrat na hrací pole

Nejvíce řas se vyskytuje: v řekách b) v moři c) v rybnících Návrat na hrací pole

Buňky řas obsahují: chlorovodík b) chloroplasty c) chloroformu Návrat na hrací pole

Hlavní skupiny organismů tvoří: houby a lišejníky, sinice a bakterie, rostliny a živočichové b) houby, živočichové a rostliny c) živočichové, lidi a rostliny Návrat na hrací pole

Přeměna látek z neústrojných na ústrojné se nazývá: fotosyntéza b) fabulace c) hypofóza Návrat na hrací pole

Symbióza je: soužití mezi dvěma lidmi b) vztah lovce a predátora c) výhodné soužití dvou různých organismů Návrat na hrací pole

Skupiny,které uvádějí v potravním řetězci látky do oběhu se nazývají: rozkladači, prodavači a paraziti b) konzumenti, producenti a rozkladači c) konzumenti, rozkladači a paraziti Návrat na hrací pole

Prvoci jsou: dvoubuněční živočichové b) jednobuněční živočichové c) mnohobuněční živočichové Návrat na hrací pole

Nejznámějším zástupcem prvoků je: trepka velká b) krásnoočko zelené c) neznaboh hnědý Návrat na hrací pole

Všechny životní funkce vykonávají: brvy b) buněčné organely c) jádro Návrat na hrací pole

Prvoci se mohou pohybovat pomocí: brv, bičíků nebo panožek b) brv, nožek nebo měňavek c) bičíků, panožek nebo ručiček Návrat na hrací pole

Lišejníky jsou: biolokátory b) bioindikátory c) biomasa Návrat na hrací pole

Lišejníky jsou složené z: hobových vláken a vody b) řas a sinic c) houbových vláken a zelených řas či sinic Návrat na hrací pole

Lišejník rozlišujeme na: 4 základní typy stélek b) 3 základní typy stélek c) 5 základních typů stélek Návrat na hrací pole

Lišejníky se vyskytují: jen na kamenech b) na různých podkladech c) jen na kůře stromů Návrat na hrací pole