Procvičení – výkon a jeho výpočet

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Advertisements

Vztah mezi výkonem, prací a časem
Jako předvést výkon na práci
Výkon (Učebnice strana 22 – 24)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.36 Téma: Výkon Číslo.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
VÝKON.
Skupenské přeměny – práce s tabulkami
Návod k počítání výkonu s příklady k procvičení
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 02.
Jak porovnat vykonanou práci
Výkon ZŠ Velké Březno.
Shrnutí učiva I Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Závislost hustoty kapaliny na teplotě Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Pohybová energie - úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k použití již probraných fyzikálních veličin a pomocí nich k zavedení nového pojmu „účinnost“
Vypařování a kapalnění - úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Sublimace a desublimace Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Var – otázky a úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_02_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Výkon Anotace:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
Šíření tepla prouděním Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Výkon Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Procvičení – výpočet práce Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Paralelní zapojení rezistorů
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
VÝKON ELEKTRICKÉHO PROUDU
Účinnost – řešení úloh VY_32_INOVACE_15_Účinnost
Hydraulická zařízení – řešení úloh
Fyzika hrou-opakování II.
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Schematické značky - opakování
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
Povrchové napětí VY_32_INOVACE_22_Povrchove_napeti
Průměrná rychlost – úlohy II
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Tání a tuhnutí - početní úlohy
Energie VY_32_INOVACE_05_Energie Autor: Pavlína Čermáková
Zobrazení zrcadlem dutým.
Polohová energie - úlohy
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
Elektrování těles při vzájemném dotyku
Dírková komora VY_32_INOVACE_43_Dirkova_komora
Chování těles v kapalině – procvičení 2
Průměrná rychlost VY_32_INOVACE_06_Průměrná rychlost
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Účinnost VY_32_INOVACE_15_Účinnost Autor: Pavlína Čermáková
Graf závislosti rychlosti na čase
Jak porovnat vykonanou práci
Lom světla VY_32_INOVACE_52_Lom světla Autor: Pavlína Čermáková
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU 60 minut 60 sekund 1 hodina 1 minuta 1 h 1 min
Třída 3.B 6. hodina.
Paralelní zapojení rezistorů
Druhy optických prostředí
Archimédův zákon pro plyny
VÝKON.
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Sériové zapojení rezistorů
Transkript prezentace:

Procvičení – výkon a jeho výpočet VY_32_INOVACE_04_Výpočet výkonu Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

Opakování - teorie Co je to výkon? Jak se značí výkon? Jaká je jednotka výkonu? Po kom je tato jednotka pojmenována a co tento fyzik zkonstruoval? Kdy podáme výkon 1 watt? … práce vykonaná za 1 sekundu P Watt – značka W James Watt – funkční parní stroj, využitelný v praxi … pokud např. 100 g tabulku čokolády zvedneme do výšky 1 metru

6. Jak se výkon spočítá? Uveď vzorec. 7. Jak vypočítáme práci z výkonu? 8. Jaká se používá jednotka pro elektrickou práci? 9. Jaký je vztah mezi touto jednotkou a jednotou Joule? P = W : t W = P . t 1 kWh 1 kWh = 3,6 MJ

Úlohy s využitím vzorce pro výpočet výkonu Motor výtahu zdvihl kabinu o hmotnosti 400 kg do výšky 5 m za 10 sekund. Jaký byl jeho výkon? m = 400 kg s = 5 m t = 10 s P = ? W P = W : t P = 20 000 : 10 P = 2 000 W = 2 kW Motor má výkon 2 kW. F = 4 000 N W = F . s W = 4000 . 5 W = 20 000 J Vyřešit samostatně: str. 12/ 1, 2

Pásovým dopravníkem se za hodinu vyvezl písek o objemu 30 m3 do výšky 6 m. Jaký byl výkon dopravníku? Hustota písku je 500 kg/m3. V = 30 m3 ρ = 500 kg/m3 s = 6 m t = 1 h = 3 600 s P = ? W P = W : t P = 900 000 : 3600 P = 250 W Dopravník má výkon 250 W. W = F . s m = V . ρ W = 150 000 . 6 m = 30 . 500 W = 900 000 J m = 15 000 kg F = 150 000 N

Čerpadlo přečerpá vodu o objemu 7,2 m3 do výše 10 m za 8 minut Čerpadlo přečerpá vodu o objemu 7,2 m3 do výše 10 m za 8 minut. Jaký je výkon čerpadla? V = 7,2 m3 ρ = 1000 kg/m3 s = 10 m t = 8 min = 480 s P = ? W P = W : t P = 720000: 480 W P = 1500 W = 1,5 kW Čerpadlo má výkon 1,5 kW. W = F . S W = 72000 . 10 J W = 720000 J F = m . g F = 7200.10 N F = 72000 N m = ρ . V m = 1000 . 7,2 kg m = 7200 kg

Zdroje: Doc.Dr.Ing.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 8 pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2006. 60 s. ISBN 80-7238-526-7 Doc.Dr.Ing.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 8 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2006. 128 s. ISBN 80-7238-525-9. Doc.RNDr. KOLÁŘOVÁ,CSc., Růžena; Paed.Dr. BOHUNĚK, Jiří. Fyzika pro 8. ročník základní školy. Praha 4 : Prometheus, 2005. 224 s. ISBN 80-7196-149-3 Vytvořeno jako DUM do předmětu fyzika na ZŠ Studentská 895, Mnichovo Hradiště