AUTOR: Mgr. Petr Punčochář

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Česká společnost se učí podnikat
Advertisements

Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Proč si myslíte, že byla Anglie takto označována?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_458.
VY_32_INOVACE_20_Emil Škoda Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.01 Název pro školu:EU CH 01 Název materiálu:Těleso, látka Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
Evropa: Hospodářství a průmysl
ICT – 2 – 3 – Hudební výchova
Průmyslová revoluce.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_16_Mezinárodní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04.
Téma: Průmyslová revoluce v Anglii Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-L
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_18.
N ÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o. AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TÉMA: Na přelomu 19. a 20.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Průmyslová revoluce se projevila na vzhledu mnoha měst. Vznikla nová města.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_13_Česká.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_15.
Průmyslová revoluce 3 Velká Británie 18. a 19.století Průmysl, obchod, doprava, ekonomie.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_04.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_20_Vznik.
Průmyslová revoluce 5 Zemědělství, průmysl, doprava.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE V ČECHÁCH
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Svět v poslední třetině 19. století
Průmyslová revoluce průběh
Průmyslová revoluce 9 Technická revoluce.
VY_32_INOVACE_2B_19_SEVERNI_EVROPA ZEMĚPIS 8.ROČNÍK Severní Evropa
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07 Vlastnictví majetku
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Marcela Kaderová
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
VY_32_INOVACE_19_ČR – součást společenstva hospodářsky vyspělých států
AUTOR: Kateřina Křížová
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
VY _52_INOVACE_A_08_Délka
Průmyslová revoluce 10 Technická revoluce.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_19 J.A. Komenský
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_02
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_10_Rozmach průmyslové revoluce TEMA: Dějepis 8. ročník ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011

ANOTACE Výukový materiál je určen žákům 8. ročníku základní školy jako názorná podpora výkladu učitele o rozvoji průmyslové revoluce. Řada obrázků není v učebnici k dispozici nebo jen ve špatné kvalitě. Učitel tyto obrázky může využít i k podněcování diskuze se žáky. Při vysvětlování některých procesů využívaných v době průmyslové revoluce je dobré vhodně propojit s chemií. Zápis si žáci píší průběžně. Na závěr si žáci ověří svoje znalosti spojováním pojmů s jejich definicemi. Správné odpovědi se zobrazí prostřednictvím animace. Autor: Mgr. Petr Punčochář Jazyk: český Očekávaný výstup: žák přiřadí pojmy spojené s rozmachem průmyslové revoluce s jejich definicemi Klíčová slova: dějepis, průmyslová revoluce, tržní hospodářství, ocel, Anglie, Viktorie, Marx, dělnické hnutí, 19. st. Druh učebního materiálu: prezentace – využití interaktivní tabule Klíčové kompetence: kompetence k učení, řešení problémů, komunikativní Na výukový materiál reagovali žáci podle očekávání

ROZMACH PRŮMYSLOVÉ REVOLUCE ve 2. pol. 19. st. – dokončování průmyslové revoluce v západní Evropě a USA doba kapitalismu volné soutěže – ničím neomezené svobodné podnikání jednotlivců = tržní hospodářství

věk oceli – velkovýroba oceli dřevěné uhlí nahrazeno koksem nové metody – besemerování a tomasování Bessemerův konvertor

besemerování – vhánění vzduchu při výrobě oceli ze surového železa

rozvoj strojírenství, dopravy, stavebnictví a zemědělství Stevensova lokomotiva Rocket z roku 1829

zvyšování pracovního výkonu dělníků – lepší stroje, kvalifikovaná práce krize z nadvýroby – vyrobeno více zboží než si mohli lidé koupit

Viktoriánská Anglie – královna Viktorie (1837 – 1901) „dílna světa“ – nejvíce mechanizovaná výroba největší koloniální panství nejsilnější válečné loďstvo

Dělnické hnutí 1868 – v Londýně založena I. internacionála (Mezinárodní dělnická organizace) marxisté – prosazovali kolektivní vlastnictví výrobních prostředků (továren a strojů) a boj dělnictva proti buržoazii 1869 – vznik Sociálně demokratické strany v Německu

ničím neomezené svobodné podnikání jednotlivců prosazovali kolektivní vlastnictví výrobních prostředků a boj dělnictva proti buržoazii tržní hospodářství ničím neomezené svobodné podnikání jednotlivců besemerování a tomasování krize z nadvýroby nové metody výroby oceli marxisté vyrobeno více zboží než si mohli lidé koupit

CITACE Kliparty Office www.office.microsoft.com CHEMICAL ENGINEER. Wikipedie [online]. [cit. 26.1.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/Bessemer_5180.JPG PETERLEWIS. Wikipedie [online]. [cit. 26.1.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6a/ConverterB.jpg DUNCHARRIS. Wikipedie Commons [online]. [cit. 26.1.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3f/Stephenson%27s_Rocket_drawing.jpg ALEXANDER BASSANO. Wikipedie Commons [online]. [cit. 26.1.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Queen_Victoria_by_Bassano.jpg JOHN MAYALL JUN.. Wikipedia Commons [online]. [cit. 26.1.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d4/Karl_Marx_001.jpg