RENESANCE A HUMANISMUS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Advertisements

Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
RENESANCE. Rafaello – Athénská škola Platón, Aristoteles, Diogenés a další postavy reprezentující veškerou moudrost lidstva.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
RENESANCE A HUMANISMUS
RENESANCE A HUMANISMUS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Kultura na počátku novověku
RENESANCE 4.ročník Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Renesance.
Renesance a humanismus
Renesance a humanismus
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Filozofie renesance Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Berenika Králíková. * Obrázek 1 * Obrázek 2 * Obrázek 3 * Obrázek 4 * Řešení a seznam zdrojů.
Počátek vlády Habsburků
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Anotace: Seznámení se s životem tehdejšího obyvatelstva ve středověku.
Habsburkové 2 Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková. Rudolf II.  byl císařem  vnuk Ferdinanda I. Habsburského  velmi vzdělaný  celý život podporoval vědu.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Anotace: Seznámení se s životem a panovníky Velkomoravské říše. Název:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
ŽIVOT ZA VLÁDY JAGELLONCŮ
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
ČESKÝ STÁT ZA VLÁDY PŘEMYSLOVCŮ V 11. STOLETÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Literatura období humanismu a renesance
RENESANCE A HUMANISMUS - 1
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Renesance a humanismus
SLUNEČNÍ SOUSTAVA Název : VY_32_inovace_08 - PŘ – SLUNEČNÍ SOUSTAVA
ČESKÉ POVĚSTI Název: VY_32_inovace_05 Vlastivěda-starší české dějiny
ČESKÉ ZEMĚ PO HUSITSKÝCH VÁLKÁCH
VZINIK ČESKÉHO STÁTU A VLÁDA PRVNÍCH PŘEMYSLOVSKÝCH KNÍŽAT
Renesance Vlastivěda 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MALÁ KAPITOLA O ČASE Název: VY_32_inovace_01 Vlastivěda-starší české dějiny.
PRVNÍ HABSBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
ŽIVOT ZA VLÁDY PRVNÍCH PŘEMYSLOVCŮ
Italská renesance a humanismus
Anotace: Seznámení se s životem v pravěku.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
ČESKÉ ZEMĚ PO HUSITSKÝCH VÁLKÁCH 2
Druh učebního materiálu
VLÁDA POSLEDNÍCH PŘEMYSLOVCŮ
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

RENESANCE A HUMANISMUS Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace RENESANCE A HUMANISMUS Název: VY_32_inovace_19 Vlastivěda-starší české dějiny Autor: Mgr. Martina Šímová Období: Leden 2012 Věková skupina: 4.ročník Tematická oblast: Vlastivěda Anotace: Představení nových směrů v části umění a životního stylu.

RENESANCE A HUMANISMUS (15.-17.stol.) Renesance – návrat k antice a římské kultuře (znovuzrození) Humanismus – hlavní pozornost upřená k člověku (vývoj společenských věd)

RENESANCE V ARCHITEKTUŘE Stavěly se pohodlné zámky Nádvoří s arkádami Okna a dveře měly bohaté orámování Zámek v Lytomyšli

RENESANCE V UMĚNÍ Velký význam na zobrazování lidského těla Mezi jedny z nejslavnějších malířů patřily například: Sandro Boticcelli, Leonardo da Vinci, Raffael nebo Michelangelo.

Michelangelův David Sandro Boticcelli – Zrození Venuše

VYNÁLEZ KNIHTISKU Knihtisk pomohl k rozšíření vzdělanosti Vynalezl ho Johann Gutenberg

HUMANISMUS Vznik nových škol, akademií, gymnázií a universit Rozvoj přírodních věd například v lékařství (lepší poznání člověka) Martin Behaim – vynalezl glóbus Mikuláš Koperník – přišel s převratným objevem, že Země není středem vesmíru, ale obíhá spolu s ostatními planetami kolem Slunce

Glóbus – Martin Behaim Mikuláš Koperník

Použité prameny Dostupné z internetu: Obr. 1 – klipart-Smajlici. [online]. [cit. 2012-11-25]. Dostupné z: http://www.celysvet.cz/smajlici-ke-stazeni-smajlik?pg=1 Obr. 2 - Arch.fsv.cvut.cz. [online]. [cit. 2012-01-29]. Dostupné z: http://arch.fsv.cvut.cz/WebK129/Dejiny_architektury_2-Posva/.Renesancni_architektura_v_Ceskych_zemich_soubory/frame.htm Obr. 3 - EUROSKOP.CZ. Http://www.euroskop.cz/9007/18018/clanek/audit-programu-leonardo-da-vinci/ [online]. [cit. 2012-01-29]. Obr. 4 - COPYCATEFFECT.BLOGSPOT.COM. Http://copycateffect.blogspot.com/2011/01/mona-lisa.html [online]. [cit. 2012-01-29] Obr. 5 - NOVINKY.CZ. Http://www.novinky.cz/zena/zdravi/165855-velikonocni-recepty-odhalte-tajemstvi-posledni-vecere-pane.html [online]. [cit. 2012-01-29] Obr. 6 - Http://entertainment.howstuffworks.com. [online]. [cit. 2012-01-29]. Dostupné z: http://entertainment.howstuffworks.com/arts/artwork/michelangelo.htm Obr. 7 - Ownapainting.com. [online]. [cit. 2012-01-29]. Dostupné z: http://www.ownapainting.com/blog/sandro-botticelli-classic-art/ Obr. 8 - Cs.wikipedia.org. [online]. [cit. 2012-01-29]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Knihtisk Obr. 9 - En.wikipedia.org. [online]. [cit. 2012-01-29]. Dostupné z: http://en.wikipedia.org/wiki/Nicolaus_Copernicus Obr. 10 - Nuernberg.bayern-online.de. [online]. [cit. 2012-01-29]. Dostupné z: http://nuernberg.bayern-online.de/die-stadt/wissenswertes/der-behaim-globus/

Literatura: Vlastivěda 4. Brno : NOVÁ ŠKOLA, s.r.o., 2009. Autor: PaeDr. Iva Stříbrná a kolektiv, První Habsburkové na českém trůně, s. 47. Dějepis2. Praha : Pedagogické nakladatelství, 2004. Autor: prof.PhDr. Petr Čornej, Počátky novověku, s. 160.