Výukový materiál VY_52_INOVACE_31_ opakování: list

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Advertisements

Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Listnaté stromy a keře Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_55_Pr7_listnate_stromy_a_kere.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_22_Přírodopis 7.ročník_List Téma: List CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: prosinec 2011.
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY LIST. Šablona : V/2 Sada: 2/13 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
Fotosyntéza. Fotosyntéza je složitý proces probíhající v několika stupních v zelených částech rostlin. Účinkem světla za přítomnosti zeleného barviva.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Rostlinná buňka. Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
Základní škola T ř emošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj T ř emošnice, Internátní 217; I Č : , tel: , emaiI:
List Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Svalstvo člověka – teorie Název sady:Přírodopis – lidské tělo Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál VY_52_INOVACE_27_ Hormony
VY_32_INOVACE_08- Netřesk výběžkatý Přírodověda - 5. ročník
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál VY_52_INOVACE_28_ ploštěnci, hlísti
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál VY_52_INOVACE_15_ opakování: květ
Přírodopis – 6.ročník Rostlinná buňka VY_32_INOVACE_
ROSTLINY, ČÁSTI TĚLA - TEST
ZRAK ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_17_28_Zrak.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: 469 661 719, emaiI:
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Výukový materiál VY_52_INOVACE_22_ Poznavacka_ryby
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: 469 661 719, emaiI:
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ Organické kyseliny
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_04_ Organické látky
VY_32_INOVACE_07_PR_KOŽNÍ SOUSTAVA
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
Sada:Přírodopis,2. stupeň
Výukový materiál VY_52_INOVACE_21_ Poznavacka_hlodavci
LIST.
Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Výukový materiál VY_52_INOVACE_31_pavoukovci
Výukový materiál VY_52_INOVACE_18_VČELA MEDONOSNÁ
VY_52_INOVACE_19_OPAKOVANI_HMYZ-OBRÁZKY
Název prezentace (DUMu): List
Sada:Přírodopis,2. stupeň
Výukový materiál VY_52_INOVACE_25_ Poznavani_ptaci
Výukový materiál VY_52_INOVACE_26_OLEJNINY
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
Výukový materiál VY_32_INOVACE_08_ Souvětí a spojky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Výukový materiál VY_52_INOVACE_32_OCHRANA PŮDY
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Neživá příroda - vzduch
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ.
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
Transkript prezentace:

Výukový materiál VY_52_INOVACE_31_ opakování: list Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj 538 43 Třemošnice, Internátní 217; IČ: 70989176, tel: 469 661 719, emaiI: zskola@tremosnice.cz, www.zs-tremosnice.cz Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2459 Název: Škola pro každého – kvalita a efektivnost ve využití lidských zdrojů Výukový materiál VY_52_INOVACE_31_ opakování: list Název materiálu (téma): opakování: list Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Jiří Olexa Anotace: opakování: list (práce s interaktivní tabulí, pracovní list) © Výukový materiál je majetkem ZŠ Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj, 2012

Mgr. Jiří Olexa, 20.února 2013, 7.ročník, V/2 II31, Přírodopis, opakování: list

Opakování: List

Postavení listů na stonku: Kolik listů vyrůstá z jedné uzliny? Název postavení listů? jeden střídavé

Postavení listů na stonku: Kolik listů vyrůstá z jedné uzliny? Název postavení listů? dva vstřícné

Postavení listů na stonku: Kolik listů vyrůstá z jedné uzliny? Název postavení listů? čtyři přeslenité

Části listu: řapík čepel žilnatina

Typy listů: z jedné čepele: z více čepelí: jednoduchý složený

Podle tvaru čepele: vejčitý obvejčitý okrouhlý kopinatý čárkovitý srdčitý

Podle okraje čepele: pilovitý zubatý celokrajný laločnatý vroubkovaný

Složené listy: dlanitě složený zpeřený z jednoho místa na řapíku: z více míst na čepeli: dlanitě složený zpeřený

Vnitřní stavba listu: pokožka asimilační pletivo provzdušňovací pletivo pokožka s průduchy

Pokožka spodní strany listu: 2 svěrací buňky průduchová štěrbina buňky pokožky průduch

Doplň k jednotlivým větám odpověď ANO, pokud je pravdivá, nebo NE, pokud je nepravdivá Některé listy přisedají na stonek čepelí – jde o řapíkaté listy. Jednoduché listy mají čepel z jednoho kusu s různě tvarovaným okrajem. Přes průduchy rostlina přijímá vodu. NE ANO NE

ANO NE NE ANO Pokožka listu je tvořena jednou vrstvou buněk. List vyrůstá za stonku v úseku zvaném článek. Listy s řapíkem se označují jako přisedlé. Vrstva listu zvaná asimilační pletivo obsahuje zelené barvivo a probíhá v ní fotosyntéza. ANO NE NE ANO

Doplň chybějící slova Přes průduchy rostlina přijímá . Z uzliny vyrůstají dva listy proti sobě – jde o postavení listů. List má průduchy na straně. Pokud se list skládá z několika menších lístků, označuje se jako . oxid uhličitý vstřícné spodní složený

Dva listy vyrůstají proti sobě – jde o postavení listů. Mezera mezi dvěma svěracími buňkami se nazývá průduchová . list zpevňuje a rozvádí v něm vodu. Na spodní straně listu jsou , jde o uzavíratelné štěrbiny. vstřícné štěrbina Žilnatina průduchy

1 2 3 4 5 6 E A D F B C Vytvoř dvojice: 1 řapík A přeměněný list 2 úponek B tvar rozevřené dlaně 3 laločnatý C tvar ptačího pera 4 provzdušňovací D tvar okraje listu 5 list dlanitý E stopka u listu 6 list zpeřený F typ pletiva listu 1 2 3 4 5 6 E A D F B C

Vyber jednu správnou odpověď: Průduchy v listech rozhodně neslouží k: a) výdeji kyslíku b) výdeji vody c) příjmu oxidu uhličitého d) příjmu vody d) příjmu vody Některé okrasné rostliny se vyznačují žlutou či bílou kresbou na listech. Proč? a) tato část listu je mrtvá hmota b) v této části listu nejsou buňky se zeleným barvivem c) chloroplasty této části listu odpočívají po namáhavé fotosyntéze d) V této části listu je uloženo větší množství tuku b) v této části listu nejsou buňky se zeleným barvivem

Odkazy: přeslenité listy (vraní oko čtyřlisté): http://leccos.com/index.php/clanky/vrani-oko tvary čepele a okraje listů: http://web2.mendelu.cz/af_211_multitext/obecna_botanika /texty-organologie-morfologie.html ostatní: učebnice Přírodopis 7 pro základní školy a víceletá gymnázia, Fraus 2005